Szelid kis Szörnyeteg - avagy az ideális kezdő motor?
Szöveges ítélet
27 éves voltam, mire sikerült anyagilag arra a szintre jutni, hogy meg tudjam csinálni a jogosítványt, és meg tudjam venni a megfelelő motoros felszerelést is. Sajnos időhiány miatt, csak hétvégente tudtam menni oktatásokra, így eléggé elhúzódott a dolog, és mire készhez kaptam a friss jogsit, már november volt, így egész télen volt időm kitalálni, hogy mi legyen az első motorom.
Eleinte, én is főleg a japán motorok közt keresgéltem, mivel azokat ismertem ( a félreértések elkerülése végett, nem nagyon volt motoros ismerősöm, és nem is forgattam előtte motoros újságot a kezembe, így az olasz márkát szinte nem is ismertem, nemhogy a modelleket). Japán gépeket láttam főleg az utakon, a városban, így ezek közül keresgéltem a számomra megfelelőt a neten, és akkor megláttam Ashley Judd-ot egy piros Ducati Monster-en a Missing című sorozatban, és egyből megtetszett a motor.
Gyorsan rá is kerestem, hogy milyen motor volt ez, és miután kiderült, hogy egy olasz szörnyeteg, már csak azokat nézegettem a magyar hirdetések között.
Találtam egyet hozzánk közel, ami az S2R-ek közül a legolcsóbb volt akkor, és gyorsan leinformáltam, mivel a hirdetésben szerepelt, hogy hol szervizelték. Eljött a tavasz, felhívtam a srácot, megbeszéltünk egy időpontot, és elmentem megnézni (pénzzel a zsebemben, amit azóta se bántam meg:) ), nagyon rendes volt, elmondott mindent a motorral, amit persze már a szerelő is elmondott, ki is próbálhattam, még biztatott is, hogy menjek még-még.
Nem volt kérdés, meg kellett venni, jó vétel volt.
A motort kb 17000km-el vettem, és én raktam bele több mint 19000-et, a 2 év és 5 hónap alatt, amíg nálam volt.
Eleinte kicsit óvatosan mentem vele, mivel nem rendelkeztem tapasztalattal, de ahogy egyre kezdtem szokni, kiismerni, meg én is fejlődtem, úgy egyre jobban kezdtem élvezni, és egyre bátrabb lettem.
A motor eléggé nyomatékos, főleg 3-4es fordulattal lódul meg, a motorféket nagyon jól ki lehet használni, a fékekre egy rossz szavam se lehet, teszik a dolgukat.
Az üléspozíció kicsit sportos, de nem vészes, az alap ülés hosszútávon nem túl kényelmes, és kb 250-300km után, persze sok megállóval már a térdhajlatom is fájt, viszont a hátam sose sajgott. Az ülést lecseréltem a gyári komfort ülésre, ez javított kicsit a kényelmen.
A szerpentinekben nagyon könnyen lehet döntögetni, de megfordulni nem volt egyszerű vele, mivel elég nagyon a fordulóköre.
A fogyasztás nálam 4,8-5 liter körül alakult, így a 12 literes tankkal kb 250km-t simán meg lehet tenni.
Ami nagyon nem tetszett, az városban volt, amikor majdnem megfőtt a lábam. Sajnos a léghűtésesnek ez a hátránya.
Igazából nagyon nem tudok rosszat mondani, nem volt gondom vele. Betartottam az előírt szerviz intervallumokat, és ezt meg is hálálta.
A fenntartási költség nem vészes. 10-12ezer kilométerenként kis szerviz, 20-24ezer kilométerenként nagy szerviz.
A 21000km-el vittem a nagy szervizre, fizettem kb 110000Ft-ot, de ebből 40000Ft volt a kartergáz szellőztető szelep, ami el volt rohadva. Ezt leszámítva nem kellett nem kopó alkatrészt cserélni.
Az akkumulátort én cseréltettem idén ki, ami már 9 éves volt. :)
A külső szerintem még ma is megállja a helyét, annak ellenére, hogy már 10 éves a modell. Sokan megfordultak utána az utcán, vagy ha a parkolóban volt, sokan megnézték. Nincs minden sarkon belőle, ami előny.
Számomra tökéletes kezdő motor volt, és remélem, hogy az új gazdájának is ugyan annyi örömet okoz mint amennyit okozott nekem.
A következő motorom is Ducati lesz. :)
Hibalista
- kartergáz szellőztető szelep - 40000Ft
Ide hordtam szervizbe
MotoRosso
1112 Budapest Repülőtéri út 2.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |