Olasz Primadonna
Szöveges ítélet
2018-ban egy nyári napon megláttam a "hahu"-n a hirdetést. Sose játszottam el korábban a gondolattal, hogy supermotot vegyek, mindig is a 821-es Monster izgatta a fantáziámat, de mivel akkoriban nem volt sok hirdetés a neten, és mindenképpen Ducatit akartam, így felhívtam a hirdetőt. Hosszas tanakodás után, és mivel a motor az ország másik végében volt, megbeszéltem egy egy találkozót, és elmentem megnézni a motort.
Az eladó rendes volt, oda adta egy próba körre. Pár hét várakozás után (megvártam míg betölti a motor a negyedig évét, mert így olcsóbb az átírás) felhívtam, és megegyeztem vele az árban.
Az első szezonban 5700 km-t tettem meg a motorral, és ebben volt egy horvátországi túra is. Itt már kijött a probléma az önindítóval, ami azért bosszantott, mert az eladó ezt elhallgatta, vagy nem is tudott róla(?).
A motor rendelkezik gyári túra plexivel, ami nagyon jól eltereli a szelet a motoros mellkasáról, fejéről. Plexi nélkül már 130-140km egy tortúra hosszútávon.
Az üléspozíció a 178cm-es magasságomnak tökéletes, a felső testem nem fárad el 300-400km után se.
Az ülés viszont keskeny, ami nem túl kényelmes, és a gyári túra ülés se segít sokat a dolgon. Mivel magasan ülök a motoron, így a lábamat se kell túlságosan behajtani, ami javít a komfortérzeten.
A motor nagyon kezes, könnyen irányítható, fordulékony, és a magas üléspozíciónak hála az autók felett is jól előre lehet látni.
Amit kiemelnék az a három üzemmód. A leggyengébb az Urban, ilyenkor 75 lóerő áll a rendelkezésünkre, ami városban bőven elegendő. Touring módban megkapjuk a maximális 105 lóerőt, de kulturált formában, így lehet vele tempósan közlekedni, viszont a fogyasztás se fog elszállni. Túrák során 4,2-4,7 liter között szokott alakulni a fogyasztásom, amihez a 16 literes tank bőven elegendő. Sport üzemmód meg a huligánkodásról szól, sokkal közvetlenebbül reagál a gázadásokra, és ilyenkor a fogyasztás meg hidegen hagy.
A fékekkel nagyon meg vagyok elégedve. Az első fék nagyon jól adagolható. A hátsó viszont könnyen blokkolna, ha nem lenne rajta ABS, ami 2 fokozatban állítható, és ezen a típuson ki is kapcsolható.
A második szezonban több mint 9000km-t tettem meg a motorral. Ebben volt két hosszabb túra, egy 3000km-es és egy 2000km-is.
Az erdélyi túrán sajnos végig esett az eső, így megtanultam esőben is motorozni, amihez néha jól jött a kipörgésgátló is.
Jelenleg Pirelli Angel Gt 2 abroncsok vannak rajta, amik jól tapadnak, és esőben is jól funkcionálnak.
Jelenleg a 3. szezont futjuk, és most 35.000km után esedékes a lánccsere, és az első jobb index plexije is letört egy kőfelverődésnél, valamint típusra jellemző, hogy a függőleges hengertalp csavar tömítés is megadta magát.
Szervizelésről pár szó:
Az olajcsere 15.000km-ként szükséges, vagy két év. A fékfolyadékot is két évente kellene cserélni, én viszont minden tavasszal cseréltettem ezeket.
A vezérlés csere, nagy szerviz öt évente, vagy 30.000-ként esedékes, és ennek a költése 100.000Ft felett van.
Sokan úgy gondolják, hogy olasz motorral sok a gond, de erre én rácáfolnék.
Az önindítón kívül nem volt semmi gond eddig a motorral, minden más, amit cserélni kellett motoron, kopó alkatrész volt.
Sajnos a motorozás nem olcsó hobbi, és én olyan helyre viszem a motort, ahol adnak munkalapot és számlát is, így még zsebbenyúlósabb a dolog, de sose kellett visszavinnem a szerelőhöz, mert nem végezte a dolgát rendesen.
Összességében meg vagyok elégedve a motorral. Jó vétel volt.
Hibalista
- Önindító - 52.000 Ft + munkadíj
-
- Az önindító meghibásodása sajnos olyan hiba, ami az adott típusnál eléggé sűrűn előjön. Javíttatni nem érdemes, mivel pár ezer km után újra előjön a hiba.
- A jelenség: meleg motornál nehezen indul. A hibával lehet együtt élni, de egy fagyizó, vagy kávézó előtt eléggé ciki a dolog.
- A gyári (Denso) önindító 700€-ba kerül ( kb 25.0000 Ft), az "utángyártott" (Arrowhead ) meg 160€-ba ( 52.000 Ft).
-
- Akkumulátor (gyári) négy év után adta meg magát, ennek a cseréje 30.000Ft volt, és magam cseréltem.
Ide hordtam szervizbe
Motorossoba hordom a motorjaimat már 2013 óta.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 13015 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | 848 Streetfighter | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |