A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Ducati

Hypermotard 821 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olasz Primadonna

Szöveges ítélet

2018-ban egy nyári napon megláttam a "hahu"-n a hirdetést. Sose játszottam el korábban a gondolattal, hogy supermotot vegyek, mindig is a 821-es Monster izgatta a fantáziámat, de mivel akkoriban nem volt sok hirdetés a neten, és mindenképpen Ducatit akartam, így felhívtam a hirdetőt. Hosszas tanakodás után, és mivel a motor az ország másik végében volt, megbeszéltem egy egy találkozót, és elmentem megnézni a motort.
Az eladó rendes volt, oda adta egy próba körre. Pár hét várakozás után (megvártam míg betölti a motor a negyedig évét, mert így olcsóbb az átírás) felhívtam, és megegyeztem vele az árban.

Az első szezonban 5700 km-t tettem meg a motorral, és ebben volt egy horvátországi túra is. Itt már kijött a probléma az önindítóval, ami azért bosszantott, mert az eladó ezt elhallgatta, vagy nem is tudott róla(?).
A motor rendelkezik gyári túra plexivel, ami nagyon jól eltereli a szelet a motoros mellkasáról, fejéről. Plexi nélkül már 130-140km egy tortúra hosszútávon.
Az üléspozíció a 178cm-es magasságomnak tökéletes, a felső testem nem fárad el 300-400km után se.
Az ülés viszont keskeny, ami nem túl kényelmes, és a gyári túra ülés se segít sokat a dolgon. Mivel magasan ülök a motoron, így a lábamat se kell túlságosan behajtani, ami javít a komfortérzeten.
A motor nagyon kezes, könnyen irányítható, fordulékony, és a magas üléspozíciónak hála az autók felett is jól előre lehet látni.
Amit kiemelnék az a három üzemmód. A leggyengébb az Urban, ilyenkor 75 lóerő áll a rendelkezésünkre, ami városban bőven elegendő. Touring módban megkapjuk a maximális 105 lóerőt, de kulturált formában, így lehet vele tempósan közlekedni, viszont a fogyasztás se fog elszállni. Túrák során 4,2-4,7 liter között szokott alakulni a fogyasztásom, amihez a 16 literes tank bőven elegendő. Sport üzemmód meg a huligánkodásról szól, sokkal közvetlenebbül reagál a gázadásokra, és ilyenkor a fogyasztás meg hidegen hagy.
A fékekkel nagyon meg vagyok elégedve. Az első fék nagyon jól adagolható. A hátsó viszont könnyen blokkolna, ha nem lenne rajta ABS, ami 2 fokozatban állítható, és ezen a típuson ki is kapcsolható.
A második szezonban több mint 9000km-t tettem meg a motorral. Ebben volt két hosszabb túra, egy 3000km-es és egy 2000km-is.
Az erdélyi túrán sajnos végig esett az eső, így megtanultam esőben is motorozni, amihez néha jól jött a kipörgésgátló is.
Jelenleg Pirelli Angel Gt 2 abroncsok vannak rajta, amik jól tapadnak, és esőben is jól funkcionálnak.
Jelenleg a 3. szezont futjuk, és most 35.000km után esedékes a lánccsere, és az első jobb index plexije is letört egy kőfelverődésnél, valamint típusra jellemző, hogy a függőleges hengertalp csavar tömítés is megadta magát.

Szervizelésről pár szó:

Az olajcsere 15.000km-ként szükséges, vagy két év. A fékfolyadékot is két évente kellene cserélni, én viszont minden tavasszal cseréltettem ezeket.
A vezérlés csere, nagy szerviz öt évente, vagy 30.000-ként esedékes, és ennek a költése 100.000Ft felett van.

Sokan úgy gondolják, hogy olasz motorral sok a gond, de erre én rácáfolnék.
Az önindítón kívül nem volt semmi gond eddig a motorral, minden más, amit cserélni kellett motoron, kopó alkatrész volt.
Sajnos a motorozás nem olcsó hobbi, és én olyan helyre viszem a motort, ahol adnak munkalapot és számlát is, így még zsebbenyúlósabb a dolog, de sose kellett visszavinnem a szerelőhöz, mert nem végezte a dolgát rendesen.

Összességében meg vagyok elégedve a motorral. Jó vétel volt.

Hibalista

- Önindító - 52.000 Ft + munkadíj
-
- Az önindító meghibásodása sajnos olyan hiba, ami az adott típusnál eléggé sűrűn előjön. Javíttatni nem érdemes, mivel pár ezer km után újra előjön a hiba.
- A jelenség: meleg motornál nehezen indul. A hibával lehet együtt élni, de egy fagyizó, vagy kávézó előtt eléggé ciki a dolog.
- A gyári (Denso) önindító 700€-ba kerül ( kb 25.0000 Ft), az "utángyártott" (Arrowhead ) meg 160€-ba ( 52.000 Ft).
-
- Akkumulátor (gyári) négy év után adta meg magát, ennek a cseréje 30.000Ft volt, és magam cseréltem.

Ide hordtam szervizbe

Motorossoba hordom a motorjaimat már 2013 óta.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2014
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 13015
Megbízhatóság (9) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? 848 Streetfighter Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ducati

További ítéletek (73 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.