Olasz kisteso
Szöveges ítélet
Szevasztok. Az idei szezon nagyja lement, gondoltam beirom a sajat élményeimet.
Bevallom azért nem vettem a 1098-ast, mert tul soknak talaltam a képességeimhez. A 848-as azt adja plusszban, amit az elözö motoromban hianyoltam: megvan a szükséges nyomaték az also fordulatszamtartomanyban, ami ugy 3000 környékére felépül és leszabalyozasig nagyjabol egyenletes marad. Ezen tul pedig egy kezelhetö, és föleg könnyü(!) motor, amiröl csak a magnézium felniket hianyolom meg talan egy kormanyteleszkopot. Ja igen, egyenlöre szériaallapotban van...
Egyedüli bosszanto élményem a generator. Aki beleolvas külföldi forumokba, az mar tudja, hogy ez valoszinuleg szériaprobléma lesz. Nekem rohadt idegesitö volt, mert az üveghegyen is tul voltam, mikor egyszercsak megallt alattam...
Fenntartasi költségröl beszélni egyenlöre értelmetlen, 2 év garanciat ad ra a gyarto, km korlatozas nélkül. Kényelem...? hat ez egy versenymotor :-)
Még nem tudom utana mit veszek, egyenlöre ha mas baja nem lesz (és nem csukom össze), akkor megtartom - nem vagyok az allando csere-bere hive. És pillanatnyilag mas motor nincs is a piacon, ami megmozgatna a fantaziam. Ezt viszont orakig tudom nézegetni (feleségem szerint ideje lenne felnönöm) és minden perc öröm, amit a nyergében tölthetek.
Szubjektiv benyomasok: a nyilvanvaloan szemetgyönyörködtetö vonalain tul amit szeretek benne, az a gurgulazo hörgés 3500 - 2500 közt, ha visszaengedem a gazt, és hagyom lassulni... alagutban egyenesen szenzacios. Jövöre talan ramegy egy Termi kipufogorendszer, attol varok még egy kis plusszt, bar igy is nagyon megfelel. A fent emlitett felni + kormanyrezgéscsillapito szamomra fontosabbnak tünik.
"Szokas kérdése" tulajdonsagok: a tükör remeg. Raadasul nem log ki eléggé, alaphelyzetben a könyököm latszik benne. Mar megszoktam, ha bele akarok nézni, akkor megemelem, és a honom alatt lesek ki, de savvaltasnal amugyis inkabb odanézek, igy ez csak kicsit zavaro. Azért a remegést szivesen elhagynam...
A burkolatot tul sokaig tart levenni, azt hiszem karacsonyra dzus csatokat hoz neki a jézuska.
Aztan a masik, hogy a szélvédö annyira alacsony, hogy ha menet közben teljesen mögé akarok bujni, és a sisak allat a tankra teszem, akkor is kilog a fél sisak.
Amit hianyolok rola (dacara a hatranyainak), az egy szarazkupplung, és egy nyitott kupplungfedelet - nekem nagyon tetszik a csörgés, valahogy passzol ezekhez a motorokhoz.
Pakolhatosag: egy kis szerszamtaska épp befér az utasülés ala. Ja, a szerszamtaskaba rak a gyar egy gyertyakulcsot is. Elképzeltem magam, ahogy nekiallok az ut szélén gyertyat cserélni xD
Fogyasztas: aggressziven huzva 100-120km körül tartalékot jelez, de autopalyan poroszkalos 170-nél csak 230km környékén latom meg a tanklampat.
Összefoglalva: mese nincs, a 848-as nalam nagyon betalalt, egyértelmü az érzelmi faktor is - kliséket nem akarok puffogtatni, de ha a csalad nem reklamalna, gond nélkül velealudnék a garazsban.
Üdv minden motorosnak!
Hibalista
- Generator meg valami tömités a blokkon, egyik reggel olajpöttyök vartak a földön.
Ide hordtam szervizbe
Ducati markaszerviz(ek). Az elsö egy München melletti volt, a szakik üzemmelegen mar lustak (vagy ugy gondoltak, le van tojva, ugyse latnak többet) voltak megnézni, hogy tényleg tölt-e rendesen a generator - ugyhogy masodszor is megallt alattam. Az elsö esetet meg elviseltem, a masodiknal kicsit ideges voltam.
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 7500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |