Niobé. a: Fekete Olasz Démon.
Szöveges ítélet
"Csóró gyerek voltam nem volt pénzem, de gitárt vettem, hogy zenéljek" Idézhetnénk a Ricétől a Jerikót. Az öreg,de átfaragott Suzuki GS-t váltotta.
Olasz papírral vettem, egy fakezű magyar neppertől, csapágyasan.
Egy majd 80 éves Scatman John kinézetű nagyfateré volt a Taljánoknál,(elálló lapátfülek, krumpliorr, bundesliga frizura - a jogsi képe benne volt az eredeti papír paksamétában - könnyesre röhögtem magam mikor megláttam).
Soha nem törődött vele, csak hajtotta ezért is lett hajtókarcsapágyas kijárta belőle az olajat. Az eredeti gyári lánc 1m-es darabja rúdként megállt a levegőben. Neppermansky vett rá mérés nélkül alapos csapágyat aztán jóccakát, eltörték az álló henger gyűrűit erre átszúratta a dugattyú hornyait a sötét éjszaka... és csináltatott jóféle öntöttvasból rá Bélabával 3 gyűrűt, hogy legyen rajta valami:S ja és kilyukasztották egy helyen a blokk oldalát is.
Gyakorlatilag kagylóért vettem rá - polcról!!!! - hengert dugóval kompletten,szíjakat, o-gyűrűket, a magyar márkaképviselő akkori alkatrészese nagyon jó fej volt, mindenben segített.
Eddig az előhangok, most az ítélet:
Az Olasz csajom. Az egyik. Van egy Beta Cupe is a háznál,mi ez ha nem elmebaj?:):)
Dark verzió, matt fekete, semmi rikító színű flanc.
Térhálós csőváz, semmi tekeredés, teklés - nyeklés.
L2 90 fok, nyomaték hegyek igazából a kanyargós hegyeken érzi jól magát, pazar módon megtervezett ötfokozatú váltó, pontosan a motorhoz illesztve.
2 Mikuni karbi, mechanikus szívató. (Mikuniból két jobbos, vettek rá olasz barátaink japán porlasztót, egyfélét, érdekes a bal oldali "bármit is" elérni. Olasz. Ilyen.)
Elöl dupla Brembo, hátul szimpla. Megáll. Vagy megy. 2-es számrendszer. Az Öhlinsek teszik a dolgukat elől - hátul.
Olajos kuplungja van(még) hidraulikus működtetéssel, ez városban nagy melegben nem mindig szerencsés párosítás vagy old, vagy hajt más alternatíva nincs. A 2-es számrendszer:)
Ház előtt megfordítani néha egy 157 lépéses algoritmust igényel nem adja ki 2 Y-ból. Meredek a villaszög ez ilyen, valamit valamiért.
Ha haladunk, ez fel sem tűnik, precízen akkor kanyarodik oda és ahova amikor és ahogyan kell.
Jól dönthető, lehet koptatótól koptatóig borogatni. Határozottan de pontosan vezethető.
Fogyasztását sose számolgattam annyit eszik amennyit kell.
Igazából egyszemélyes vas, hátsó ülés nem túl nagy, de állítólag elviselhető. Nekem személy szerint kényelmes bár eléggé szittya méret vagyok(170 cm). 2010-es Bike maratonon megtapsoltak már csak a Miskolc-Zalaegerszeg pálya nélkül országútonért is. Én meg nem értettem. Alpokban szakadó esőben reggel +2 fokban egy nyikk nélkül tette a dolgát, kofferrral ,tanktáskával 2000 km-en keresztül nyélgázon.
Ducáék szeretik a motorjaikat egy az egyben átrakni közútra a versenypályákról. Azok ott aztán függőséget okoznak.
Néha hisztisek. Néha kicsit nehezen szerelhetőek.Kicsit csörög-zörög rezeg. És??? Olasz...
Gyárat múzeumot nézni minden rajongónak tulajnak szerintem kötelező lenne:)
Lehet hogy elfogult vagyok? Igen. De ilyen ez a popszakma...
A kis feleségem első motorja egy 600-as Bandita lesz.
A második meg egy Monster 620 ;);)
Hibalista
- Igazából semmi. Egyszer beázott a fekvő henger gyertyapipája. (kb 2 és fél óra szakadó esőben haladás után) Kicsit dadogott de kiszáradt.
Ide hordtam szervizbe
Joe.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 30 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GS 750 E | Következő motorja? | 996 Biposto |
Ennyire szerette | (0) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |