Nekem nagyon bejön a Szörny!
Szöveges ítélet
Suzuki GS500 után SV650-en gondolkodtam. Majd egy barátom ajánlotta fel, hogy próbáljak ki egy Ducatit, mielőtt veszek egy SV-t. Kipróbáltam 4-5 Monstert (600-620-800-1000-S4R) és egyértelmű lett, hogy mit kell vennem (1000 körüli köbcenti). Nagyon nehéz volt találni egy jó példányt. Sok a behozott, bizonytalan előéletű gép. Sajnos nagyon érzékeny a masina a törődésre. Nem japán!!! Ez egyben pozitív és negatív is lehet. Végül azért lett 1000ie, mert nem találtam S4 és S4R-t jó állapotban, akkor amikor én kerestem.
A kiválasztott gép végül csak örömet tud okozni. 1000 DS blokk. Léghűtéses, száraz kuplungos, kerek lámpás, két oldali kipufogós. 10 év múlva is motor kinézetű gép lesz. A külső szubjektív, de tény, hogy az olaszok ceruzája ügyes. Egyértelmű, hogy sokkal nagyobb ember csoportnak tetszik, mint akiknek nem. Jó, hogy egyedivé tehető, építhető. Egy halom cuccot lehet szerezni hozzá. Én nem gyúrom agyon, bejön a gyári terv. Tankbőr, tükör Rizoma Retro, indexbúra fehérítés, kuplung nyitás, kémény csere most LeoVince van fent(de MIVV)-re gyűjtök, aztán slussz.
Motorikusan bőven elég a 85 ló. Bődület nyomatékos és állandóan tettre kész. Én levettem róla a gyári fejidomot, szerintem jobb így. Az első Monstereken nem is volt.... Robbanékony, de városban kis tempónál állandóan kuplungolgatni kell. Nem városba való. Motorfékkel is vigyázni kell, mert csíkot húz (csúszik a hátsó kerék), ha "leugrok" a kuplungról. 2-500 km-es napi túrákra használom. Nagyon jól fordul, nekem a fékekkel nincs bajom. Teszi a dolgát. Precíz, soha nem volt még probléma vele. Bár egy jó radiális pumpára még egyszer talán szert teszek...
Igaz még csak 1,5 szezont mentem vele. Ha igazán jó gumi van rajta, akkor 6000 km alatt hazavágja a hátsót az fix. Ha egy kicsit túrásabb jellegű, akkor hátul 7-8000 km-t bír, elől jobb a helyzet. Majdnem kibír 1 első 2 hátsót. Láncot nem nyújtja szét, de mondjuk rendszeresen ápolom is. Egyébként nem szerviz igényesebb, mint egyéb márkák. Viszont az már nem mindegy, hogy ki szervizeli. Míg a japókat egy kevésbé kvalifikált szerelő is gond nélkül piszkálhatja, addig a Ducatihoz igazi Ducati specialista kell. Értem ezt a komolyabb, 20.000-es szervizekre (pl.: vez. szíj csere, szelephézagolás). Egy légszűrőt, vagy olajat anyám is kicserél. Mondjuk nem vele csináltatom.... Jobb, ha szakavatott szem vizslatja. Találtunk már ilyen átnézés során letört fülű kuplunglamellát. Nyilván ajánlott volt a csere.
Aki stílusra, egy olyan motorra vágyik, amit meg kell ülni, akkor Ducati kell neki. Bármikor próbálok ki bármilyen japó motort, mindig visszavágyok a csődör nyergébe. Csörög zörög, hörög, puffog. Ezt nem lehet leírni, amíg nem próbálsz ki egy jó állapotban lévő példányt. Ja és a léghűtésest tartom a legjobb igavonó baromnak. Persze a vizes blokkok 10-20%-al erősebbek, de közúton minek? A 85-95 ló bőven elég a 80-120 lovas, 1200-1500 kilós autók közt.
Hibalista
- Letört a hátsó index. Kiszakadt az index rögzítő csavar a helyéről. Különösebb behatás nem érte (ha az L2 remegés nem számít annak) . Gyárilag gyenge, van hozzá egy javító kitt. Érdemes letörés előtt beszerezni és használni.
Ide hordtam szervizbe
Motorosso - Nagy Laci és Töki páros csak azért kap tőlem 9-es osztályzatot, mert 200 km-re vannak lakóhelyemtől. (Nem az ő hibájuk...)
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 204 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | gs500 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |