Monster - nomen est omen!
Szöveges ítélet
Fiatal motoros vagyok, 3 év nagymotoros rutinnal, de ez a 3 év 37.000-ről szól.
Első nagymotorként ER-5 volt, tréningek, M.o. bejárása. Már akkor Monstert akartam, de csak az ER-5-re futotta. Aztán új munkahely, jobb lehetőségek, 27 évesen, 2013 decemberében elkezdtem újra túrni a hahu-t. Megláttam az S4R-t, úristen, gyönyörű piros-fehér csíkok, full termignoni 2 oldalra húzott rendszer, arany rizoma nyomólap, száraz kuplung. December volt, hideg, elmentem egy haverral próbaútra. Elhoztuk, pedig ez volt az első Ducati, amin életemben ültem. Sokat gondolkodtam, h ennyire nem lehetek amatőr, h az első ilyen motort elhozom. Direkt nem vittem elég pénzt, de alkudtunk, elhoztam.
Nem bántam meg, szerencsém volt. Tisztelni kell a motort, nagyon. A legtöbb jelenlegi motorhoz képest iszonyatosan vad, még az új, erősebb Ducatik is könnyebben kezelhetőek. Az első 1000 km-t óvatosan, mert ahogy már mások is írták, kanyar előtt csúszik, kanyarból kifelé ágaskodva jön ki, vagy pedig keresztben csúszva kened fel a gumit körforgalomból kifelé, ahogy jól esik. 5000-nél van a 100 nm-es nyomatékcsúcsa, 4000 alatt rángat magasabb fokozatokban. Az elején szokod, utána pedig örülsz, hogy ilyen, mert sosem unalmas. Városban ha mész, megáll az élet. Lehet Bp-en nem, de itt a Balaton környékén igen. Nehéz vele nem feltűnő lenni, nekem ez pozitívum, másokat lehet zavarna. Bár szerintem aki Ducatira vágyik, az tisztában van azzal, hogy ez egy ritkább típus, viszonylag kevés jön veled szemben.
A megbízhatóságról annyit, h ha rendszeresen szervizeled, meghálálja. Szervizelése ugyanolyan, mint bármely más, 1000-es V2-esnek. Eszi a gumit, a láncot. 20.000 km-enként van egy kb. 50e Ft-os szíjcsere költség, de ennyi.
Cserébe olyat ad, hogy azt érzed, most a VILÁG LEGJOBB motorján ülsz. Az előző mondatot még párszor érdemes visszaolvasni, hogy tudatosuljon... :)
Egy jó gumival kiszámítható, mindenben benne van. Ha krúzolni akarsz, azt 4-es, 5-ösben, 120km/h alatt nem szereti a hatodikat. Igazi versenymotor: Utcán is pazarok a fékek, a váltó, de amint elmész egy pályanapra, érzed, hogy bemelegszik a fék, még jobban adagolható, még jobban fog, a váltó még precízebb, a motor még könnyebben pörög. Érzed, hogy akkor működik a legjobban, ha csapatsz vele :) Persze ilyenkor nyilván jobban is fárad a technika, fogy a fék, de a moto GP gépek sem 100.000 km-enként vannak szervizelve.
Az utcai motorozástól kezdve, lehetőségem volt vele több Kakucs, Hungaroring menethez, 2014-es World Ducati Weekre, Misanoban látom mentem el vele, ahol egy komoly menetet mentem a GP pályán nyílt napon. Hazafelé Timmelsjoch, GrossGlockner, Stelvio, rengeteg eső, minden volt. Kb 10000 kanyar 1 bő hét alatt, és imádtam minden pillanatát.
Imádom, remélem még sokáig társam marad. Barátnő 300 km-ig kalibrálva van, szeret hátul ülni, azt mondja kényelmesebb ,mint az ER5. Hm.. Ezzel lehetne vitatkozni, Ő így látja :)
Lehet pályamotor lesz belőle, és utcára lesz egy társa egy Diavel személyében. Egyelőre nincs szívem megválni tőle, a kerek lámpa, a régi, évtizedeken át bevált forma, a hangja, nyers erő szívembe lopta magát örökre.
Hibalista
- Fesszabályzó nagy melegben, autópályán. Szervezett túra volt, rögtön raktunk bele egy másikat. Az ülés alól ki kell vezetni valami jobban szellőző helyre, ott nem sül meg.
Ide hordtam szervizbe
Motorosso(.hu)
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | ER-5 | Következő motorja? | Diavel? Streetfighter? De csakis második motornak |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |