Mad max
Szöveges ítélet
Mad max! Dögös, és kemény!
Mentem már számtalan motorral (sajáttal, máséval), de egy olyan sem volt ami ennyi temperamentummal rendelkezett volna. Egy másik tulajdonostól hallottam a következő hasonlatot, amivel minden kifejezhető vele kapcsolatban: "A motorok Ferrarija! Van számtalan autó amivel jobb köridőket lehet menni, mint pl egy 430-as Ferrari-val, de mégse olyan."
A 600-as gixerek lenyomják a ringen, de érzésre teljesen mások. A ducati küzdős, rideg, és ebből kifolyólag vonzza az embert, hogy legyőzze ezeket, és uralja.
Amit szeretek benne: Nyomatékos L blokk. A harapós olajos szárazkuplung. A Termignoni dob (120 dB) hangja!!! A kinézete: nem a matricázástól gyönyörű, és mindenki (még a 70-es mami is) megfordul utána, fényképezi.
Amit nem szeretek: Az ülései kicsit tényleg kemények hosszabb utazásra, bár pályára tökéletes a kiképzésük. Semmi (!!!) tárolóhely nincs rajta (Na jó az ülés alá befér egy tárca maximum, de ott is megsül!). Tükrökből nem sokat látni. Kevés szélvédelem.
Összességében megéri az árát is, mert ha közelebbről megnézi az ember, sok extra minőségű, és kiképzésű dolgot láthat, ami miatt drágább már a motor előállítása is (Ráadásul alapjaiban véve 2003 -as konstrukcióról van szó, tehát már akkor megvoltak ezek): olajos (Brembo) száraz kuplung; Brembo fékek; könnyitett Marchessini felnik; kormánylengéscsillapító (2003-ban is!); gyönyörűen mart aluminium kormánykifli; igényesen, szépen kialakított alkatrészek; Magnetti Marelli elektronika, ...
Fenntartási költségeket illetően a hivatalos szervizelés picit drágább a japán társaktól, de nem számottevően! Szervízigénye viszont kicsi (Első szervíz után 10000-ként van nagyszervíz!).
A blokk, két hengeresről révén szó tartós, alul is nyomatékos. Fogyasztásban legkevesebb 6 litert mértem, és átlagosan eljárok 6,6 literrel 100 km-enként (ez használatban: 50% lightosan, 50% pörgetve).
A motorral egy problémám volt: a gyújtáselektronika mondta fel a szolgálatot az egyik henger felett. Erről hallottam csupán, hogy a duca superbikeok gyerekbetegsége, más gond nem szokott velük lenni. (Problémák minden motorral vannak!)
Összességében azt gondolom, hogy mindig úgy próbálom alakítani a dolgoimat, ha motorcseréről van szó, hogy Ducati tulajdonos maradhassak.
-- Ez egyszerűen szerelem és kész!
Hibalista
- Gyújtás elektronika: 120 (olasz bontóból) - újonnan: 280 + áfa
Ide hordtam szervizbe
Ducati Miskolc
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Aprilia (elsősorban) szervíz Eger
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 3100 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |