Igazi, olasz primadonna.... :-)
Szöveges ítélet
Mivel 20 ev utan ultem vissza ujra ketkerekre (csoda, hogy birtam eddig, de nem akartam anyagi romlasba donteni a csaladot ;-) ), egy olyan bringat kerestem, amivel elbirok.
Kirpobaltam nehany Suzukit (gsxr600, bandit650, sv650), nehany Hondat (hornet600, cbr600), de valahogy nem volt az igazi. Ugyan az sv650 mar - mar meggyozott, de aztan visszakoztam a vasarlastol. Egy ismeros mondta, hogy: "ugyan probaljak mar ki egy kisdukit, szerinte tetszeni fog". Odzkodtam kisse az olasz jarganytol, de mit lehet tudni alapon kineztem egyet. Mit mondjak, a kiproba egesz delutanos lett, mert nem birtam leszallni rola.
Azota mar gurultam vele nehany km -t, de az erzes meg mindig ugyanaz. Valami hihetetlen, ahogy mar alulurol elkezd huzni. Az aranylag kis motorjahoz kepest elegge nyomatekos. Nem szolva arrol, ahogy egy eroszakosabb gazadasnal felhordulnek a termignoni kemenyek, es a brutalis horgo hangrol, amit motorfeknel produkal.
Azert hivom igy, mert az 5. - 6. fokozatban azert jol jonne meg nehany loero. De nem is arra talatak ki, hogy autopalyan tepjunk vele ezerrel, hanem sokkal inkabb a kanyargos, hegyi utakra. Ott igazan elemeben van es ugy fordul, mintha tudna mit akar a pilota. Meg akkor is masszivan az uton van, amikor a labtartok szinte mar karistoljak az aszfaltot es nehany centimeterre vagy attol, hogy leterdelj. Nincs himbalozas, a kanyarban fekezesre a "felegyenesedesi kenyszer", kigyorsitaskor riszalas, hala a pontos es feszes futomunek (es a metzeler racetec -nek ;-)). A kemeny futomunek persze megvan az a hatranya is, hogy ha nem figyelsz, akkor a legkisebb uthibakon is atgurulva siman elharapod a nyelved (ellentetben a japan bringakkal, amiket sokkal lagyabbnak ereztem). A masik erdekes dolog a sebessegvalto, amivel elegge hatarozottan kell banni, plusz a visszakapcsolaskor igenyli a gazfroccsot, hogy ne kattanjon. A motorja ugy jar, mintha egy marek alkatresz elszabadult volna benne. Viszont ezzel egyutt ugy "luktet", ahogy egy japan motor soha nem fog. Jah, es nem nagyon szeretnek a garazsban, mert amig kigurulok szinte tutti, hogy 3 - 4 luxusauto riasztoja elkezd vonyitani a duborgestol. ;-) De hat csak nem fogom tologatni, fel a rampan a 170kg -t?
A sportkipufogonak koszonhetoen kisse szereti az olajat, ha "gaztepos" iramban kozlekedem vele. Nem neztem meg pontosan, hogy mennyit kellett utantolteni, de nem veszelyes.
A fogyasztas "csuklofuggo", ha nem tepek ezerrel (120 korul), akkor ugy 5.5 - 6L korul, ha amolyan gyors delutani kiruccanason vagyunk, akkor kepes 7 - 7,5L -t is benyelni. Persze, olyankor nem a takarekos uzemmodban kozlekedem vele (150-160).
Azt kell mondanom, hogy osszessegeben nezve nagyon jo dontes volt a Ducati es mostanra mar elkotelezett rajongoja lettem. Egy igazi olasz primadonna. Hiszterikus, tuzes, nem lehet nem szeretni. (Barki - barmit mond, motort kizarolag erzelmi alapon valasztunk!)
(most eppen februar van es mar jelentkeznek az elvonasi tunetek, ugyhogy a beszamolo ehhez kepest meg elfogultabb, ha lehet...)
Hibalista
- Egy elgorbult hatsofek-kar. (allo helyben eldolt vele az elozo tulajdonos)
-
- Egyebkent semmi.
Ide hordtam szervizbe
Aszalos Adam, Dunakeszi
(Egyszer voltam nala, de visszaterek. Korrekt, gyors, szimpatikus.)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 13000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |