ennek lelke van
Szöveges ítélet
Első rendszámos motorom, bár voltak előtte erős krossz és endúró gépeim. Sokáig nézegettem, olvastam a tulajdonosok véleményét fórumokon - nem az okoskodókét akik mindenféle legendát terjesztenek róla! - és nem bántam meg. (Ha rosszat írtak volna a típusról akkor is ilyet veszek mert közben beleszerettem :-)) Mentem előtte pár japán 600-assal, drag star 1100-al, z750-el egy-egy kört, de nem győztek meg. Nem az én világom.
Nagyon karakteres gép. Matt fekete Dark kiadás. Mikor megvettem kicsit elhanyagolt állapotban volt, pár évig féltető alatt tárolták és nem nagyon használták. Hazavittem és egy hétig délutánonként csak tisztítottam, átnéztem. Elment rá 1,5l brigéciol, 3 flakon féktisztító... A leömlőket kicsit felpolíroztam, bemattult fényszórót szétszedtem, kitisztítottam, kapott felnicsíkokat, kis indexeket, a műszerfal karbon matricát, levágtam a farokidomból, csináltam rá új rendszámtartót - most nagyon királyul néz ki. Kb. 10E Ft de nagyon sokat dobott a megjelenésén ez a sok apróság. (Azóta zavar ha egy szép motoron látom hogy rozsdás a leömlő - úgy látszik nincs mindenkinek 2 óra szabadideje erre :-))
Termignoni karbon dobokkal vettem, nálam kapott új gumikat, olajcserét, új gyertyákat, K&N sportlégszűrőt nyitott légszűrőházzal, karbi beállítást és szinkront és eggyel kisebb lánckereket előre. Nagyon felfrissült tőle, mintha más motorra ültem volna. És dübörög-szuszog-ordít alattam! Nagyon jóóó! Néha még most is ráz a hideg a hangjától ha 8000-ig kihuzatom.
Bár lehetne erősebb, azért nagyon szépen lehet vele menni 150km/h-ig. Ott meg már amúgy is leszed a szél. De idomosra akkor sem cserélném! A futómű sportos, rossz úton nem jó vele menni, a fékek félelmetesek (nem gyári, 2 új hullámos első tárcsával vettem), a hátsó féket az erős motorfék miatt nem nagyon használom. Nagyon könnyű vele manőverezni.
A legendákkal ellentétben ez nem száraz kuplungos, hidraulikus működtetésű olajfürdős kuplungja van, nagyon jó. És semmi hangja, nem csörög.
Az alkatrészárak - ha jó helyen veszed - ugyan annyiba kerülnek mint más gépeken. Erről is hallani legendákat... Ennek 10.000km az olajcsere periódusa, sok mostani japán 600-asnak 6000km. Nézz utána. Ennyit a szervizigényességről... (bár szerintem mindenki lecseréli hamarabb)
Ha a szelephézag rendben van és az olaj cserélve van, nem tudom elképzelni mi mehet tönkre egy ilyen blokkon.
Most sajnos eladó sorba kerül, barátnőmnek hátul ülve nem jön be, most valami túrázósabbat szeretnék. De elég valószínű hogy lesz még ducatim!
Ha ilyen kategóriában gondolkodsz, ne hallgass azokra akik anélkül mondanak ítéletet róla hogy lett volna ilyen gépük. Az én ismerőseim között sok ilyen volt sajnos.
Egy japán gépen sosem fogod átélni ezt az érzést. Ez nem műanyag motor, nem egy fazer, nem egy SV. Ezt nem olyan japán emberek csinálták akik a tamagocsin meg a manga rajzfilmen nőttek fel és 10cm-es farkuk van. Ezt olyan aki temperamentumos, tud csajozni, tud élni. És ez átjön a motorban is. Ez él alattad, lelke van.
Hibalista
- - hátsó fék főhenger megszorult a sok állástól (szétszedtem, kitisztítottam, összeraktam, 0Ft)
- - egy elektromos csatlakozó eloxidálódott (fixre forrasztottam, 0Ft)
- - km óra spirál 1900Ft (italmondo kft)
- - féklámpa kapcsoló (hátsó fék), bontottan 3000Ft
- - hátsó lámpa búra elrepedt - már így vettem, 2000Ft (italmondo kft)
Ide hordtam szervizbe
amit lehet otthon szereltem, illetve Moto Rosso (szelephézag állítás, vezérműszíj csere)
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (0) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | crf 450r | Következő motorja? | vn 1500 mean streak |
Ennyire szerette | (0) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |