A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Ducati » Monster 695 2006 (695)

Monster 695 2006 (695) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Én szeretem...

Szöveges ítélet

A DUCATI 695-ös viszonylag ritka, mert csak 1, ill. 2 évig gyártották. (Hivatalosan 2007-es, de már 2006-ban is jöttek le a gyártósorról, és közvetlen elődje, és bevezetője a 696-os szériának.)

A 600, ill. 620, sőt, a 750-eshez elődökhöz képest is erősebb, nyomatékosabb, egyben könnyebb is lett, miközben több más kisebb-nagyobb változtatás is történt rajtuk, mint:


- 6 fokozatú váltó - hosszabb 15/42 áttétellel,
- a nyomatékrásegítős APTC (Adler Power Torque Clutch) csúszó-kuplung, (Bár ez 2005-től a 620- is megjelent, de érdekes módon, csak a „Dark”-nál – ha jól tudom.)
- egyenletesebb motor karakterisztika,
- jelentősen hosszabb, 12.000 km-es szervizintervallum,
- kissé magasabb kormány, kisebb fordulókör (ezzel végre meg lehet fordulni „egyből” az úttesten!),
- oldaltámaszon is járó a motor, (végre!)
- igényesebben elvezetett vezetékkötegek,
- sportosabb megjelenést adó fekete lengővilla és blokkház,
- , stb.
-

Összehasonlításul a „kis” Monsterek néhány adata:

Monster 695: 73 LE, 60,8 Nm 168 kg)

Monster 600 : 53 LE,- 48,0 Nm- (174 kg)
Monster 620 : 57 LE, - 53,3 Nm - (177 kg)
Monster 750 : 64 LE,- 60,8 Nm - (178 kg)
Monster 900: 80 LE -76,0 Nm - (184 kg)
Monster 696: 79 LE, - 69,0 Nm - (161 kg)


Előnyeinek látom:

- a Monsterek belépő kategóriájának legjobb tömeg/teljesítmény/nyomaték arányú gépe, 2007-ig,
- a korábbi Monsterekhez képest jobban kezelhető, erősebb, rugalmasabb, élvezhetőbb!
- egyedi, karakteres / kortalan / örökké „buli” megjelenés,
- karakteres, nyomatékos blokk,
- jelentősen megnövelt, 12.000 km-es szervizintervallum,
- markáns Ducati hang,
- kis tömeg,
- "könnyű" Adler rásegítős csúszó-kuplung - nagyon szerethető!
- meredek villaszög, direkt fordulás,
- számomra nagyon kedvező és tetsző üléspozíció,



Szóval, buli az egész!
Ha valaki tudomásul veszi, hogy nem emelgeti az elejét minden gázra, és nem akar folyamatosan keresztbe rakott motorral menni az utakon, annak teljesen élhető, szerethető.


Hátrányainak látom:

- bizony, az "ökörködéshez" kevés a 73 LE, és 61 Nm – bár üdítően erősebb, mint a 600, ill. 620-as, de akkor is kevés…
- sokan hiányolhatják a „zörgős” kuplungot – köztük én is egy kicsit,
- nagy és magas embereknek, optikailag kicsi ez a motor (Az én 178 cm es magasságomhoz is alacsony a 770 mm-es nyereg. Emeltem is rajta, meg a motor farán is.)
- a hátsó ülés inkább csak jelképes - viszont cserébe jól mutat rajta az üléspúp,
- relatíve magasabb árfekvésűek – nyilván a leírt előnyei miatt,

És persze nincs szélvédelem, pakolhatóság, nem dobozolható, vagy csak nagyon bénán, de ugye ezt nem is azért veszi az ember. :)



Valójában már nagyon régen kacérkodtam egy Ducati Monsterrel – passzol az őszülő halántékomhoz :) - , de valahogy nem jött ki a lépés, mígnem annyira "befűtöttem magam" - meg a munkatársaim is - hogy az akkori Honda túramotorom mellé vettem meg egy 695-öst.
(Úgy terveztem, hogy mind a kettőt megtartom.)

Főbb szempontjaim voltak:

- lehetőleg kevés kilométer,
- eredeti állapot,
- hagyományos építési mód, (kerek órák, klasszikus tankforma – pl. a 696-os számomra már túl fiatalos)
- számomra elérhető ár, (max. 700 - 800 e Ft – amit persze bőven túlléptem a végére…)

A fenti paraméterekből sejthető volt, hogy valami enyhén sérült motorban kell gondolkoznom, így hát hűségesen "túrtam" a használt autót, meg mindent, és egyszer csak felbukkant egy 2007-es, „éppen csak csúszott” 695-ös, hihetőnek tűnő 15.000 Km-el.
Gyors telefon, egyeztetés, és már félre is rakattam 2 napig magamnak.
(Azért is repültem rá erre a modellre, mert a 600-620-hoz képest lényegesen többet tud, majd’ hozza a 900-asok nyomatékát, teljesítményét. Lásd összehasonlítás fentebb!)

Azonban a valóság „kissé” gyászosabbnak tűnt a sérüléseket illetőleg, - mint ahogy az szokott lenni :) - és sok év tapasztalat ide, vagy oda, bizony nem egyet csak itthon vettem észre, mert tudjátok, az a bizonyos leszálló „bíbor köd”, megvakítja az embert. (Nem nagyképűsködve, inkább csak tárgyilagosan jegyzem meg, hogy ez a 26. olyan rendszámos motorom, ami a nevemre is kerül - tehát, saját használatra vettem - és megyek, ill. mentem is vele. Ebből sejthető az is, hogy bizony a 6. x felé járok... )

Szóval ami sérülést ott láttam meg: a MIVV dob belül is megnyomódott, ahogy a könyök is, enyhén ütött a bal tárcsa (ez zavart a legjobban), lüktetett a kuplung, és még 1-2 apróság, mint bal indexbúra repedt, sebváltó gumi széle szakadt, stb.

Viszont voltak jó hírek is.
A váz sértetlen, ahogy a kormányütközők is, szépen egy nyomon futott a gép. A fényezés is gyári sértetlen, gumeszok újszerűek (Pirelli Rosso II), lánc-szett, fékbetétek, féktárcsák, teljesen, olyan 15 ezer km-nek megfelelő, és úgy tűnt a Yuassa aksi is újszerű. Indexek, műanyag elemek nem nap szívtak, ülés nincs kifényesedve, sérülve.
Az ülés alatt a „Ducati Firenze” szervizmatricája enyhén felválva, alatta némi áldott porral, (szóval nem most ragacsolták fel) mellette a gyári kis dosszié, és mutatja, hogy 13.200-nál volt minden, ami kell.(Egy két helyen megbontva – légszűrő, vezérlés burkolat, olaj színe – igazolni is látszott a dolgot.) Küllőre indult, olajszivárgás sehol, hangja szép. Szóval végül is felkerült a „Dög” az utánfutóra, és örültem, megint, mint egy kisgyerek.

Aztán itthon bogarászva derült ki, hogy ez egyik lábtartó fél füle is törött, a hátsó sárvédő tartó egy csavarnál sérült, a könyök alul is meg van nyomva, az első tengely görbe - ha csak enyhén is, és a hátsó sárvédő toldatból egy kis darab le van törve - a Yuassa akku viszont teljesen jó azóta is.

Aztán a MIVV dobot szépen szétszedtem, kiegyengettem/szálrahúztam, a kuplung másnapra már jó volt – alighanem csak a sok állástól vacakolt - indexburát, sebváltó gumit vettem újat, lábtartó meghegesztve hátulra került, a féktárcsát meg felszabályoztattam, ami szerencsére kiadta, mert amúgy alig volt kopás rajta.

Mindent összevetve egyáltalán nem bánom a vételt, mert nagyon szerethető ez a Monster. A Hondára meg azóta csak egyszer ültem rá – akkor is csak „becsületből” – így aztán el is adtam, viszont ha tudom, hogy így lesz, akkor egyből egy nagyobb Monsterre nevezek be...

Tamás

Hibalista

- Eddig semmi gondom nem volt vele.
- Nem csöpög, nem zörög, küllőre indul, szépen megy.
- Fékbetéteket csak becsületből cseréltem, meg egy rövidebb végáttételt tettem rá a jobb városi élhetőség miatt - a végsebesség meg engem annyira nem érdekel.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja? S4
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ducati

További ítéletek (73 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.