Ducati a mindennapokra
Szöveges ítélet
2018 júniusában eladtam a 848 Streetfighteremet a szezon elején, mire mindenki lehülyézett, kivéve édesanyám, aki ezért a napért imádkozott, és agyon dicsért, hogy végre letettem erről a hóbortos veszélyes hobbiról, a motorozásról. Persze én már akkor tudtam, hogy kell egy másik motor.
Három dolog fogalmazódott meg a fejemben motor vásárlás előtt.
1. Ducati.
2. ABS legyen benne.
3. 2,5 millió Ft-ot nem haladhatja meg a motor ára.
A használt motor piacon anno csak két motort találtam, ami tetszett. És az egyik az általam megvásárolt Hypermotard (821) volt.
A motor ránézésre nem szép, sőt túra plexivel szerintem még otromba is, de ahogy ráültem éreztem, hogy ez az én motorom, mert elsőre kényelmes, és a magas üléspozíciónak hála jól be lehet látni az előttünk lévő útszakaszt.
A motor Sport és Túra üzemmódban 105 lőerős, ami bőven elegendő, viszont a 848 után elsőre gyengének éreztem, és nem azért, mert 10 lóerővel gyengébb, hanem mert nincs meg benne az a hátbavágós érzés, ami a korábbi Ducatikra jellemző volt.
Sokkal lineárisabb a teljesítmény leadás, és sokkal falhasználóbarátibb a motor. Erre mondják, hogy haladni kell a korral(?).
A hangja nem rossz, de ezen javítottunk egy Termignoni dobbal, aminek a hangereje megegyezik a gyáriéval, ha benne van a dB killer, 97dB. Ezzel se kell Tirolba menni.
Van még az Urbán vagy városi üzemmód, amit szinte sose használok, maximum akkor, ha elkap valami nagyobb zuhi. Ilyenkor 75 lóerőre szabályozza vissza a motor teljesítményét.
A fogyasztás nálam 4,5-5 liter között mozog, így a 16 literes tankkal könnyedén el tudok menni 260-280km-t.
Városi használatra is tökéletes, nyáron a motorból sugárzó hő nem elviselhetetlen, és könnyen meg lehet vele fordulni.
Jöjjenek a negatívumok
A láncvédő nem ér hátra a hátsó fogaskerékig, így lánc összeköpködi az egész bal oldalát a motornak. Gondolom ebben a kérdésben a dizájner győzött, és nem a mérnök.
A műszerfalon nincs üzemanyagszint kijelző. Ebben a kérdésben a gazdasági igazgató húzta keresztbe a mérnökök elképzelését.
Amennyiben nincs túra plexi, úgy a szélvédelem egyenlő a nullával.
Relatív keskeny az ülés, amit 200km után már érezni lehet, és ezen a gyári túra ülés se sokat segít.
178cm-es magasságommal sajnos pipiskednem kell a piros lámpánál, mert mind két talpam egyszerre nem ér le.
Fenttarthatóság:
A fogyasztásról már írtam. Nálam átlag a 4,7liter száz kilométeren. Fórumokon lehet olvasni beszámolókat 6-7 literes fogyasztásról is, amit simán össze lehet hozni ezzel a motorral.
Olajcsere gyári ajánlás szerint 15.000km-ként, vagy két évente. Én évente cseréltetem, és a fékfolyadékot is.
A hírhedt - drága - vezérléscsere 30.000km-ként, vagy öt évente. Ennek költsége 100.000Ft körül van.
Abroncsból én Pirelli Angel Gt 2-t rakattam fel, ami nálam kibírt két teljes szezont, 18.000km-t.
A gyári lánc 36.500km után lett cserélve.
Az akkumulátort 4 év után kellett cserélni, mert teljesen megadta magát.
Így három szezon után, bátran ki merem jelenteni, hogy jó vétel volt.
Hibalista
- Önindító - sajnos már hibásan működött, amikor megvettem a motort, csak az eladó nem említette. Meleg állapotban nehezen indult a motor. Cserélve lett.
- Az utángyártott önindító ára kb 60.000Ft + munkadíj.
Ide hordtam szervizbe
Moto Rosso - 2013 óta hordom hozzájuk a motorjaimat.
Eddig csak pozitívan tudok nyilatkozni a munkájukról, és a hozzáállásukról.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 13015 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | 848 Streetfighter | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |