Dübörgő kis olasz szörnyeteg
Szöveges ítélet
Ducati Monster 600 Dark
Sokat gondolkoztam rajta milyen motort vegyek első motoromnak. 25 évesen annyi tapasztalatom volt, hogy 1-2 évig tizenévesen robogóztunk a haverokkal, azóta viszont semmi. Először a supermoto-k vonzottak, több mint 1 évig nézegettem, hogy milyet kéne venni, de ez addig tartott míg barátom rá nem beszélt arra, hogy vegyek olaszt, azoknak lelke van. Nagybátyjának is olasz motorjai voltak/vannak, így megnéztem/meghallgattam 1-2-őt élőben is és egyből elvarázsolt az olasz stílus, és persze a hang. 2015 őszén meg is lett a jogosítványom, és rá 2 hónapra megvettem egy ismerősömtől a 600-as Monster Dark-ját. Tudtam, hogy jó állapotban van, így a tél közepén nem is mentem el teszt körre, csak hazagurultam vele városon belül. Meg kell mondanom őszintén az első perctől imádom, 99%-ban gyári volt a motor de az első héten elkezdtük a kisebb-nagyobb átalakításokat. Megvágtuk a hátulját, kapott fekete indexeket és hátsó lámpát, széles kormányt, kormányvég tükröket, új karokat, üléstakaró és has idomokat, új dobokat, matricázást, és végül matt fekete színt kapott a vezérműszíj burkolat és az első lámpa króm kerete. Gyárilag sem halk, nagyon szépen duruzsol az L2, ezt kicsit megdobtuk első körben egy légszűrőház nyitással, így már hallani amikor szívja a motor a levegőt, de amint felkerült a 2 db MIVV dob azóta ezt már nem hallom. Már felrakás után is brutális hangja lett, de kellett neki kb 4000 km míg kiégett, most már 1-2 autó be is riaszt mellettem, leírni nem lehet ezt a dübörgést. Ha a városban megyek nem telik el nap, hogy ne jönne oda valaki hozzám és dicsérné meg a motort, az olaszok dizájnban tényleg az elsők. Ahányszor kinyitom a garázst mindig mosolyt csal az arcomra a szépségével. 55 ló, mire nem elég? Sose akartam sportmotort, igaz, hogy nem egy erőgép, de amire kell azt 110%-osan teljesíti, amúgy is nem az egyenesben kell királynak lenni hanem a kanyarban, ott meg teljesít a kis "szörny". Nekem 120-140 a kényelmes utazótempó, itt 4,5-5 liter között fogyaszt, tökéletes! Szerintem egyhamar nem fogok megválni tőle, de ha arra kerül is a sor a következő is olasz lesz, és szerintem ugyan úgy Monster. Update! 25.000 km után váltottam, Monster S4R Senna lett a szerencsés amiről a másik topic-ban írok.
Hibalista
- Amint megvettem ezeket cseréltettem ki a szerelővel a 40.000-es futás miatt is: Vezérműszíjak, vezérlésnél csapágyak, olaj, olajszűrő, légszűrő, plusz szelephézag állítás és karburátor állítás. Ezeket a dolgokat amúgy is ajánlanom mindenkinek a vásárlás után. Összegben, munkadíjjal körülbelül 100-150 ezer forintnál állt meg. A rákövetkező 2 hónapon belül ami nem várt kiadás volt, hogy az első villa szimeringje elengedte magát így kapott új szimeringeket és olajat, (megjegyezném ez bármelyik motornál előjöhet X km után) 20-25 ezer forintos összeg volt munkadíjjal, rá 3 hétre a karburátorom nyelt be valamit így szét kellett szedni és kitisztíttatni, ez sem volt nagy összeg. Mivel elég sokat megyek vele (5 hónap alatt 10.000 km) így az első gumi és első fékbetét cserére szorult, de megjegyezném, a motorfék miatt a fékek is alig kopnak. Fékbetét előre 10 ezer ft hátra 6 ezer. Összesen 25.000 km-t mentem a kis szörnnyel és nem volt semmilyen meghibásodása, csak a kötelező szervizeket kellett elvégezni rajta.
Ide hordtam szervizbe
Oláh József, szerintem sokan ismerik a városban (Debrecen), jó áron dolgozik, megbízható, ezért van sok munkája így én is időben szoktam szólni az esedékes szerviz előtt.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Monster S4R Senna |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |