Dübörgő nagy olasz szörnyeteg
Szöveges ítélet
Előző motorom egy Monster 600 Dark volt amit saját ízlésemhez alakítottuk át, erről a motorról is írtam ítéletet, ami hasonló címmel megtalálható a másik topicban. A váltás hirtelen jött, éreztem, hogy lassan 2 év után kevésnek bizonyul a "kis" 600-as teljesítménye, gondolok itt előzéseknél való kigyorsításra, vagy két személlyel való utazásokra. Nem úgy kell érteni, hogy nem ad elég élvezetet, de én személy szerint kicsit többre vágytam. Egyik barátomnak pont eladóvá vált a motorja így lecsaptam rá. Mondjuk úgy, hogy csak pozitív érvek szóltak a kategória váltás mellett. Megbízható tulajdonos, jó ár, sok kiegészítő, eladás előtti nagy szerviz. Kipróbálás nélkül el is hoztam a motort, majd aznap este csaptam is vele egy nagyobb kört. A 600-as és e között a bestia között azt kell mondjam ég és föld a különbség. Nagyon érzékeny a gázra, egy kis húzás a gázkaron és már jönnek is a nyomaték és lóerő hegyek. Aki előtte sor 4-es gépekkel gurult annak biztos szokatlan lesz, hogy ez a motor 3500-tól egészen 9500-ig tol mint egy teher vonat, igen, mert olyan érzés mintha valami ezer tonnás szörny hátba vágna és elkezdene tolni megállás nélkül 200 fölé. Kezdő motornak felejtse el mindenki, gondolom nem 1 napig akar motorozni aztán a föld alatt pihenni, ehhez a motorhoz az elején el kell mondani egy imát, mint a Tolvajtempó című filmben a Shelby GT 500-hoz, hogy ne dobja le lovasát a ló. Az első 3 fokozatban nagyobb gázra állandóan emeli az elejét vagy nyalja a gumit. Városban az áttétel miatt kicsit szenvedősebb, 6.-at például kényelmesen csak 120-tól tudok rakni. Gyárilag 113 lóerő, az enyémen van egy teljes GPR rendszer plusz egy K&N sportlégszűrő, talán plusz 10-15 lóerővel így több, nem tudom, az biztos, hogy elégnek elég a teljesítménye. Fogyasztása azért kicsit több mint a 600-asnak, 2 személlyel 150 utazóval 6,5 liter jött ki ami szerintem egy nem idomos motorhoz képest tökéletes. Hamar bemelegszik, de hamar le is hűl. Amíg nem mentem vele pár száz kilométert kinevettem azokat akik a minőségi futóműről beszélnek, most már értem mi a különbség a 600-as "buta" futóműve és az S4R Showa teleszkópjai között. Amelyik kanyarban eddig 120-nál már riszálta a fenekét a 600-as addig ez úgy kanyarodik el ugyan azokon a helyeken mintha sínen menne. Ahol kell puha, de pont azokon a helyeken ahol kell felkeményedik, fantasztikus! El sem tudom képzelni, hogy az S4RS Öhlins teleszkópjai milyenek lehetnek. Egy szó mint száz aki egy olyan motort akar amire felülve minden alkalommal vigyorog és ennek ellenére szereti ha egy motor olyan mint a a nyers őserő akkor ez a tokéletes választás!
Hibalista
- Mivel még csak 3.500 km-t mentem vele és az előző tulaj pont az eladás előtt pár hónappal költött 340.000 Ft-ot a nagy szervizre, így semmilyen problémával nem találkoztam. Tény, hogy nem olcsó a fenntartása, 20.000 km-enként vezérlés csere (56.000 Ft), láncszett csere felhasználástól függ (75.000 Ft), egy normális, ilyen motorhoz való gumiszett 80.000 Ft, de ahogy mondani szokták ha van pénz majomra, legyen banánra is.
Ide hordtam szervizbe
Oláh József, szerintem sokan ismerik a városban (Debrecen), jó áron dolgozik, megbízható, ezért van sok munkája így én is időben szoktam szólni az esedékes szerviz előtt.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 30500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Monster 600 Dark | Következő motorja? | Monster 1200R |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |