Borzongás
Szöveges ítélet
Az élet hozta? Lehetséges.
3 év Honda CBR 600 RR PC40 után szükségem volt egy olcsó autóra, amihez a motoromat mindenképp el kellett adni. Persze motor nélkül nem élet az élet, úgyhogy olcsóbb V2-esek keresgélésével múlattam az időt. Be kellett látnom, hogy sem a sor4 villanymotor, sem a sportmotorozás nem az én világom már. Ekkor kezdett megfogalmazódni bennem egy gondolat, hogy ideje lenne beváltani régi álmomat, úgyhogy elkezdtem keresgélni egy Monstert (már gyermekkoromban is a Monsterekre csorgattam a nyálam a motorkatalógusok oldalain). Szokásos keresőoldalakon nézelődve láttam meg. Bár 1000 i.e.-t kerestem, de úgy éreztem, egy próbát megér. Egy olyan használt autó kereskedésben állt, ahol kb. azt sem tudták, mi fán terem egy Ducati... ez volt a szerencsém, mert nekem sem volt túl sok fogalmam róluk, csak, hogy érzelmileg azonnal letámad. :)
Csekkolás, ok, haza, gondolkozás, telefon, alkudás, megegyezés, vissza. Elég jó áron jutottam hozzá.
Hazafelé tartva már éreztem, igen, ez hiányzott az életemből. Egy motor, amivel nem kell ahhoz száguldozni, hogy adrenalint termeljen. Egy motor amin minden másodpercben tudsz vigyorogni, akkor is, ha épp rángat mint a rohadalom. Egy motor, ami él, aminek lelke van (A CBR előtt egy Honda VTR-em volt, az tudott hasonlókat, de nem ennyire intenzíven).
Persze a vigyor hamar lerohadásba torkollott, 1 hónapon belül jött a kontakt hiba, de legalább gyorsan megoldották a problémát. :)
Azóta folyamatosan rakom bele a km-eket, komoly hiba nélkül. Korából fakadóan oda kell rá figyelni, de ezekkel együtt is nagyon elégedett vagyok. Hihetetlen jó motor. Jól megy, fantasztikusak a fékei, és a futóműve. Egy modern sportmotorról átülve nem gondoltam, hogy egy öregebb gép is lehet annyira hegyes és pontos.
Bevallom, fenntartásokkal kezeltem, hisz nagyon sokan szidják az olasz motorokat, de nagyon kellemeset csalódtam!
Vannak dolgai amikre oda kell figyelni, de márkatársakkal konzultálva arra jutottam, hogy elég mostoha élete lehetett előttem, mert nem általános jelenségeket tud produkálni: minimális olajszivárgás (tömítések), néha megbolonduló fordulatszámmérő (megszoktam).
Eléggé le van mattulva, de úgy döntöttem, meghagyom ezt a Mad Max feelinget. A csillogást úgysem szeretem.
Mai világban sokaknak számít a fogyasztás, így némi adat:
Város 6.5
Hegyi nagyon kanyargós szerpentin (Szlovénia), 1-es - kuplung - 1-es: 7.2
Autópálya tartós óra szerinti 150 (GPS: 134): 4.7
Teljesítményben nem veszi fel a versenyt egy mai 600-as speedmotorral, de nincs is rá szükség. Egy teljesen más dimenzióban motorozik vele az ember. Leginkább leszar mindent, és 50-el is vigyorog a sisakban.
Csörög, zörög, tüsszög, rezeg, dolgozik! Az egész élmény egy pozitív borzongás!
És a sok olaszgyűlölőnek üzenvén: ha egyszer végleg lerohadna, szobadísznek sem utolsó! :)
Hibalista
- - oldalkitámasztó kapcsoló (15k) -> korából fakadóan egy főkábel kikopott, letestelt, és emiatt a sztender kábele elfüstölt
- - kuplung felső munkahenger (20k) -> gumigyűrű megadta magát, szivárogni kezdett
- - hátsó fékpedál féklámpa kapcsoló -> bekoszolódott
- - hátsó index -> eltört a tartója, hála a budapesti utaknak, de a szikszalag mindig kéznél van :D
- -ezen kívül kopó dolgok: fék, kuplung lamellák
Ide hordtam szervizbe
Moto Rosso
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | CBR 600 RR 2009 | Következő motorja? | S4R talán, az egyoldali lengővilla miatt :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |