A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Ducati » Monster 620 Dark 2003 (618)

Monster 620 Dark 2003 (618) 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A szexi olasz kezdőmotor

Szöveges ítélet

Az ideális, stílusos kezdőmotor, első nagyvasam. Az enyém 400-as belpiacos, Olaszországból, 6200 km-el került hozzám. Szervizelni ugyanúgy lehet, az alkatrészek megegyeznek a 620-assal. 43 LE, tehát csodákat nem lehet tőle várni, viszont kellemetlen meglepetéssel sem fog szolgálni a motorosnak. A teljesítménye városban bőven elég, és autópályán is bőven tartható a 130-140-es utazó.
Külső: egyértelműen gyönyörű. Akárhol megállok vele, mindig megnézik (mattfekete, nem feltűnő színű), kérdezgetnek róla, dicsérik, hiába, olasz design, többet nem is érdemes erre bitet vesztegetni :)
Belső: a kéthengeres blokk kiválóan teljesít. Gyors gázreakció, erős motorfék, kiegyensúlyozott járás. 4000 körül jelentkezik némi kellemetlen vibráció, de felette és alatta simán jár a motor. 4000 alá amúgy sem érdemes engedni a fordulatszámot. Az ideális 4-8 ezerig, ebben a tartományban él, nem óriási, de megfelelő dinamizmussal mozgatja a szárazon 168 kg-os vasat. Ügyesen váltogatva kb. 6 másodperc alatt eléri a 100-at, 160-nál fogy el a kraft.
Egyebek: első/hátsó Brembo tárcsafékek, elöl csak szimpla tárcsával, de nagyot harap ha kell. Fékezni amúgy is meg kell külön tanulni, megfelelő tudással a fékek döbbenetesen hamar megállítanak. Az ülés városban tökéletes, a városból kiérve (nekem) 100km után már zsibbad a hátsóm, talán ez az egyik kicsit gyenge pontja a konstrukciónak. A másik a tank, pontosabban, a nafta. Gyárilag 16 literes a tank, a tartalék 3 liter, viszont amikor kigyullad a lámpa (és elvileg már a tartalékot használja), csak 10 liter megy bele. A rugózás nagyon jó, kátyúkat, egyenetlenségeket simám veszi, még nem sikerült koppantani az első villát. Az úttartás szintén kiváló, mindegy, hogy gyorsan vagy lassan megyek, nem táncol a gép, kifejezetten extrém dolgokat kell vele művelni, hogy rábírjuk egy kis mókára. Jól dönthető, falja a kanyarokat! Pakolhatóság nulla, nincs rajta semmi, ezért egy hátizsák, vagy táska kell ha nem csak a forgalmit szeretnénk magunkkal vinni.
Város: Café racer, tehát itt érzi jól magát. Annak ellenére, hogy alacsony szögben lehet csak az első villát forgatni, a dzsungelharcban is jól vizsgázik, simán lehet vele az autók között egyensúlyozni. A súlypont alacsonyan van, a motorban és nem rajta ül a motoros, a 175 centimmel bőven leér a lábam, nálam sokkal alacsonyabbak is biztonságosan kezelhetik. A teljesítmény több mint elég, sosem kell agyonforgatni, de alul azért vérszegény.
Autópálya: a 130-as 140-es utazó bőven fekszik nekik, ilyenkor 160-170 km-t lehet 10 literrel megtenni, ha országúton 100-120-al megyünk akkor ez akár 200km is lehet, de nem erre tervezték. Idom nincs, szélvédelem nulla, és az ülését sem erre találták ki, hosszabb távon kicsit kemény lehet, nekem 100km után be kell iktatni pár perc pihenőt. Utassal, csomaggal már kevés az ereje. Az utasnak jutó tenyérnyi ülésfelület és a nagyon mélyen elhelyezett majrévasak miatt maximum egy csimpánz tud kényelmesen utazni rajta hátul.
Az enyém eredetileg fejidomos, ami jól is néz ki, viszont nem igazán funkcionális, le is vettem. Lassú haladásnál, melegben eltereli a levegőt a felsőtestről, így hamar megfő a motoros, nagyobb sebességnél pedig a légáram pont a fejemen ért, kellemetlen dübörgést okozva ezzel az egyébként nagyon halk Schuberth C3-ban is. Az üléspozíció maximum hosszú távon lehet kicsit kényelmetlen. Enyhén előredőlős, enyhén agresszív testtartással lehet rajta motorozni. A lábakat kicsit ugyan be kell hajlítani, de nem vészes. A hátsó fék talán jobban kinyúlhatna, mert eléggé be kell fordítani a lábat, hogy elérjem.
All in all: egy nagyon jól kezelhető, szexi, jó gép, aminek a közhiedelemmel ellentétben nem elviselhetetlenek a költségei, és ha megfelelő ápolásban részesül, bármeddig elmegy. Célszerű a szervízintervallum felénél (5000 km) olajat cserélni, nagyban megnöveli a motor élettartamát. Nem tervezem még hosszú ideig eladni, nagyon megszerettem, és az elismerő pillantásokból ítélve másoknak is tetszik :) Minden kezdőnek csak ajánlani tudom, ennél stílusosabb motor ebben a kategóriában nincs! Ha ezzel kezded a motorozást, biztos, hogy egy életre megszereted!

Hibalista

- vezérműszíj: még az előző tulajnál valaki hozzáértő megszorongatta vmi szerszámmal, ezért rongálódott, a biztonság kedvéért cserélve lett: 30 ezer.
- szintén az előző tulaj nem ápolta a láncot, kissé megnyúlt, a 10 ezres szervíznél lesz cserélve - kb 40 ezer.

Ide hordtam szervizbe

Desmodoki

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 6200
Megbízhatóság (8) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ducati

További ítéletek (73 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.