A jóságos Szörnyecske
Szöveges ítélet
Mindig is szerettem volna motorozni, régi vágyam volt, de már csak felnőtt fejjel kezdhettem bele, mert pénzem sosem volt rá. Én rajongtam az olasz motorokért, elsősorban mindig is Ducatit szerettem volna, de korábban még a szupersport vasak tetszettek, elsősorban a 916-os széria.
Később benőtt a fejem lágya és a naked fajtákra kezdett fájni a fogam. Letettem a jogsit és úgy gondoltam, hogy 600-assal kell kezdenem és a Monster 600 pont ideális, mert nem igazán erős, viszont jó nyomatékkal alsó fordulat tartományban is lehet vele mocorogni, minden Ducati sajátossága megvan és könnyen beletanulok a V2-be. Nem csalódtam, bár óva intettek a 600-astól, mivel régi, karbis, stb. A szívem vezetett, minden kezdeti hibát elkövettem a vásárlásnál: elmentem az első kiszemelt gépet megnézni és meg is vettem. Viszont korrekt volt az eladó, tudtam az előéletéről és értő kollégával mentem el megnézni és kipróbálni. Nem bántam meg.
A kis Szörny egyszer már csúnyán törve volt, viszont felújították, amiről fotók is készültek. Később az előző tulaját is sikerüt előkerítenem a fórumon keresztül és megvan a komplett előélete. Jól sikerült az újjáépítés, mert két éve nekem csak a kötelező szervízeket kellett végrehajtanom rajta, más nem jött elő.
Egyszer egy olajfolt a pirosnál megtréfált és kb. 10-el mehettem, amikor eltűnt alólam a motor, de számottevő kár nem keletkezett benne (fékkar tört, kipufogót kellett kicsit csinosítani, de ennyi). Ezen kívül olvastam a típusról sokat, figyelem a fórumokat és igyekszem minden hibáját megelőzni. Cseréltettem rajta rendesen km-re szíjakat, olajat rendszeresen, fékbetétek voltak cserélve, most lesz gumicsere, új tükrök, hátsó lámpa, indexek, hogy szép legyen a lelkem. Kapott új akksit irídium gyertyákat, lesz új kormány is még a télen. A karbival sem volt bajom, amikor megvettem be lett állítva, nagyon simán megy azóta.
Egyébként össze kell hangolódni vele és utána hatalmas élmény! A hangja csodás, pedig gyári dob van rajta. Kicsit nehéz a kuplungolás, de megerősödött a kezem, bírom. :) Túra távra kicsit kuporgós, mert alacsony, kis kompakt motor, de nem kényelmetlen. Imádja a kanyarokat, nagyon szépen és könnyen lehet tenni jobbra-balra. Igazi jó kezdőmotor. Én már érzem a teljesítménye végét, úgyhogy elkezdtem gondolkozni a váltáson, de csak Ducati Monster lehet a következő is (S2R 800), nem is kérdés.
Én mindenkinek ajánlom. Karaktere van, igazi egyéniség és nagyon a saját ízlésedre formálhatod.
Hibalista
- Magától sosem hagyott ott még eddig...
- Amit cseréltem rajta perecelés miatt (eldőltem vele egyszer) az a fékkar. Ezen felül csak felújítás, frissítés miatt és a kopó alkatrészeket a szervízidőben.
Ide hordtam szervizbe
MotoRosso. Korrekt szervíz, értenek a Ducatikhoz, nem lehet rájuk panasz. Éppen ezért nehéz is időpontot kapni hozzájuk és az árát is megkérik, de nincsenek elszállva.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | S2R 800 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |