A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Danuvia

Dv125/dmv 125 1957 (125) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vörös vadász

Szöveges ítélet

Nem tudok tényszerűen beszélni róla.A Verhovina után ez volt az első rendszámos járművem.16 évesen,1982-ben vásároltam 2.500.-Ft-ért.Kicsit kopott,de hiánytalan volt,könnyen beindult.Gyári szürke színe nem tetszett,így az akkori ízlésem és ismereteim szerint felújítottam.(Ezért egy valódi motorrestaurátor leköpne)Atomjaira szedtem.A blokkot is szét kellett szedni,mivel a 2.sebességből ki-kiugrott.Típushiba:a váltótengelyen lévő bütykök sarkai lekopnak,és a fogaskerék lecsúszik.A bütyköt kell enyhén homorú felületűre köszörülni,megjavul.Szóval a gép a nekem tetsző piros lett (NEOLUX).A fékdobok és a henger hőálló mattfekete réteget kaptak. A blokk deklijei,a karburátor krómozva lettek.A csúnya küllők Pannonia küllőre cserélve,a kerékagy furatai emiatt felbővítve.A hengerfej homokfúvatva.Igazi barbár,csili-vili felújítás - mai eszemmel.Akkor igen büszke voltam rá,sokan megnézték,nosztalgiáztak rajta. A nyolcvanas évek első felében még nem volt divat a retro. Ment a vetítés ezerrel :"Ó, de jó kis motorok voltak ezek!" "F@szt, ezek szarok voltak.A Cseppelek (sic!) voltak a jók !"
A kuplungján valamit eltolhattam a blokk összerakásakor,mert az mindig szivatott:vagy csúszott,vagy nem emelt ki.Motorja könnyen indult,jellegzetes visító hangja az egyenesfogazású primeráttétel miatt,keveredve a szörcsögő szívászajjal-igazi unikummá tette.Utazósebessége 70-75 volt,de sokszor hajszoltam teljes gázzal is.Tovább bírta mint én-ilyenkor borzalmasan rezonált az egész motor.A hátsó kerék gyakorlatilag csillapítás nélkül lengedezett,bátor ember kellett egy tempósabb kanyarodáshoz a gyári"EMERGÉ BALLON"gumikkal.
Egyszer vontattam vele kb. 30 km-t a haverom R51/2 BMW motorját,mert szétment a kardán kúpkereke.Na ott aztán kapott szegényke,a kuplung ott kaputt lett.
Amikor bejött a kötelező biztosítás, egy haverom csinálta meg a szerződést rá.Rádumáltam, és beírta a típushoz: "DANUVIA
125 RED HUNTER" (Ezen a néven Fritz Egli bácsi csinált valami
ultrabrutál superbike motort akkoriban)
Helyhiány miatt vagy 10 éve eladtam-néha sajnálom.

Hibalista

- Kondenzátor vezeték elszakadt,lendkerék lelazult,bakelit gyújtókábel-foglalat elrepedt és zárlatos lett.

Ide hordtam szervizbe

A haverokkal javítgattuk

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1964
Kényelem (4) Használati időtartam 15 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 25000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Danuvia

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.