Vörös vadász
Szöveges ítélet
Nem tudok tényszerűen beszélni róla.A Verhovina után ez volt az első rendszámos járművem.16 évesen,1982-ben vásároltam 2.500.-Ft-ért.Kicsit kopott,de hiánytalan volt,könnyen beindult.Gyári szürke színe nem tetszett,így az akkori ízlésem és ismereteim szerint felújítottam.(Ezért egy valódi motorrestaurátor leköpne)Atomjaira szedtem.A blokkot is szét kellett szedni,mivel a 2.sebességből ki-kiugrott.Típushiba:a váltótengelyen lévő bütykök sarkai lekopnak,és a fogaskerék lecsúszik.A bütyköt kell enyhén homorú felületűre köszörülni,megjavul.Szóval a gép a nekem tetsző piros lett (NEOLUX).A fékdobok és a henger hőálló mattfekete réteget kaptak. A blokk deklijei,a karburátor krómozva lettek.A csúnya küllők Pannonia küllőre cserélve,a kerékagy furatai emiatt felbővítve.A hengerfej homokfúvatva.Igazi barbár,csili-vili felújítás - mai eszemmel.Akkor igen büszke voltam rá,sokan megnézték,nosztalgiáztak rajta. A nyolcvanas évek első felében még nem volt divat a retro. Ment a vetítés ezerrel :"Ó, de jó kis motorok voltak ezek!" "F@szt, ezek szarok voltak.A Cseppelek (sic!) voltak a jók !"
A kuplungján valamit eltolhattam a blokk összerakásakor,mert az mindig szivatott:vagy csúszott,vagy nem emelt ki.Motorja könnyen indult,jellegzetes visító hangja az egyenesfogazású primeráttétel miatt,keveredve a szörcsögő szívászajjal-igazi unikummá tette.Utazósebessége 70-75 volt,de sokszor hajszoltam teljes gázzal is.Tovább bírta mint én-ilyenkor borzalmasan rezonált az egész motor.A hátsó kerék gyakorlatilag csillapítás nélkül lengedezett,bátor ember kellett egy tempósabb kanyarodáshoz a gyári"EMERGÉ BALLON"gumikkal.
Egyszer vontattam vele kb. 30 km-t a haverom R51/2 BMW motorját,mert szétment a kardán kúpkereke.Na ott aztán kapott szegényke,a kuplung ott kaputt lett.
Amikor bejött a kötelező biztosítás, egy haverom csinálta meg a szerződést rá.Rádumáltam, és beírta a típushoz: "DANUVIA
125 RED HUNTER" (Ezen a néven Fritz Egli bácsi csinált valami
ultrabrutál superbike motort akkoriban)
Helyhiány miatt vagy 10 éve eladtam-néha sajnálom.
Hibalista
- Kondenzátor vezeték elszakadt,lendkerék lelazult,bakelit gyújtókábel-foglalat elrepedt és zárlatos lett.
Ide hordtam szervizbe
A haverokkal javítgattuk
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1964 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
