Kicsi de nagy benne az akarat....
Szöveges ítélet
Ezt a mocit jó két éve vettem. Első cross motorom volt és nem érdekelt, hogy este 10 kor értünk vele haza. Benzin beönt berúg kapu kinyit ki a mezőre... Akkor marha jó volt.Nem véltem benne felfedezni hibát ő volt a tökéletes. 125ccm, egy kicsit megpiszkálva 35lovacskát kellett kordában tartani.(a mai gépekhez ez hozzá se tudna fingani de arra az időre -1983- ez elég volt). Húzott mint a veszett marha. Amikor hozzám került egy kissebb változtatást eszközöltem rajta. Belekontárkodtam az elektronikájába és most már nem kell drasztikusan bedögleszteni, elég egy gombnyomás. Mivel a motor magas fordulatú 10 000-nél kezd élni lassan vele csak sok tanulás után képes menni az ember úgy, hogy ne dögöljön le. De hegyen felfelé terepen akár 100km/h re is képes(lepróbáltuk). Hátránya hogy olyan szomjas, hogy az már fáj. Sebességfokozattól függően és persze attól hogyan adjuk neki a kraftot megpapilja akár a 11l is. Átlagra tudnám írni a 8l-t óránként. Magyarán szólva megyen bele a benzin világfaszára. De nem hiába. Cserébe olyan gyorsulást kapsz, hogy jóformán másodpercente dobod 1-el feljebb a sebességet. A végsebességét illetve mostani kombinációban kb 110km/h. De ez állítható a fogaskerékkel amit használok.Mit is írjak még róla? Az ülése enyhén szólva érdekes. Nem a mostani motoroknál megszokott vékony hosszú hanem rövid széles. Szóval ha megállsz és leteszed a lábad, egyböl megérzed a tojásod pontos hejét. Eredetileg 1 emberre volt tervezve(versenytipus) de ketten is mentünk már vele.Igaz akkor a potyautas lába csüngött a levegőben, de a motornál nem lehetett megérezni, hogy vn hátul feleslegbe 85kg holt teher. No jó akkor nem másodbercente pakoltam bele a sebességet hanem 3másodpercente. A mély vízre kegyetlenül érzékeny főleg a jikov karbija. Amikor bedőltem vele a vízbe 2 napig szárítgattam mire elkezdett köhögni. Másik hibaként említeném, a fogaskerekek kopását. Öreg gép lévén volt időszak amikor 4hónapot vártam 3db alkatrészre. De az már a multé. Most tökéletesen működik és globálban elégedett vagyok vele. Akármijen költséges mégis az enyém és már sok olyan szituból jöttem ki vele ami akár rosszul is végződhetett volna.(zsaruk kergettek,megvadult szomszéd, kutyák).Aki valami olyat keres amin meg tanul sarat dagasztani annak tudom ajánlani, kezdésnek tökéletes.
Hibalista
- Válltóba fogaskerekek: darabja 100Sk (760Ft körül)
- Gázbovden 80Sk (560Ft)
- Levegőfilter 60Sk (450Ft)
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem meg egy pár fanatikus akit ismerek.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 22 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
