Az ismeretlen ismerős
Szöveges ítélet
A gép gyakorlatilag a '70-esben megjelent CZ 125 Sport utóda. Felénk főként csak a 487-es típust, a 175-öst lehetett látni mindenfelé. A '80-as években átdolgozták a gépet, majd a '90-es évek elején a CZ a Cagiva segítségével megintcsak új formát adott a gépnek. A váz gyakorlatilag megegyezik az ősi változatéval, sajnos a motorblokk is. Már '92-ben is nagyon elavultnak számított a kétütemű megszakítós léghűtéses. A motor eleje minden csavarjáig megegyezik a 640-es JAWA-éval. A gép kapott egy alu hátsó lengővillát, ez a kanyarstabilitáson sokat segített, valamint a JAWA tárcsaféke is sokat javít a kezelhetőségen.
Kis hazánkban nem volt akkora sikere a CZ-nek, mint a JAWA-nak, ezért eleve kevesebb példány maradt fenn belőle. Ebből a modellből meg eleve kevés gördült le a gyártósorról. Amikor megláttam romosan, rögtön tudtam hogy ez kell nekem. Ezt érdemes megmenteni az utókornak, főleg magamnak.
A gép már üzemképes, de még a teljes felújítástól nagyon messze van. Már most is élmény vele menni, hiszen mindenkinek ismerősnek tűnik valahogy: van benne némi JAWA, de mégsem az. Van benne némi CZ, de mégsem az. Kicsit olaszos... Sufni tuning? Ahhoz túl jó. Akkor meg mifene ez a gép?
Amikor megkapja a gép az eredeti vörös színét, visszakerült a tankra a CZ embléma ismét, akkor kevésbé töri majd mindenki a fejét hogy mi is ez a szoci-moci.
Hibalista
- Romosan vettem, felújítás alatt áll, de közben azért használom. Így gyakorlatilag mindig valamit kell rajta csinálni, de főként a porlasztó ad feladatot.
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem. Jót nem mondhatok, rosszat nem akarok :)
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Babetta | Következő motorja? | 638 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
