Az első...
Szöveges ítélet
Az első (nagy) motorom. A segédmotoros jogsit 14 évesen szereztem, ezt a "sárkányt" 16 évesen vettem. Saját összespórolt pénzből. Jogosítványom még nem lehetett, így a fél városon keresztül toltam át a haveromhoz, akinek ugyanilyen motorja volt. Mivel a gép (akkori) 17 évéből tizenötöt egy sufni hátuljában töltötte és porgyűjtéssel foglalkozott rögtön egy karbi tisztítással kezdtük, aztán kiöblítettük a tankot. Töltöttünk bele friss keveréket (az olajszivattyút én még egyben sem láttam működés közben), megnéztük van-e szikra (volt), rákötöttük a pajti motorjának az akksiját, rúgtunk rajta kettőt, ráadtuk a gyújtást a harmadik rúgásra bepöccent. Mi lepődtünk meg ezen a legjobban. Ezt a jó tulajdonságát mindvégig megtartotta. Kaposvárról voltam vele Balatonon rengetegszer, Szegeden is egyszer. Sosem hagyott szarban. Sosem akartam eladni, már csak szentimentális okokból sem, de sajnos az élet közbeszólt. Arra azért ügyeltem, hogy jó kezekbe kerüljön, egy veterán gyűjtő vette meg, hogy gyári állapotába állítsa vissza.
Ugye meg kellett szokni, hogy fordítva vannak rajta a sebességek, fent az egy és lent a többi három. Nyolcvanig egész fürge volt, onnantól még elment 90-100-ig, a vége kb. 110, lejtőn a 120 is megvolt, de azt a fordulatszámot már nagyon nem szerette. Utassal is mentem vele. 15 lóerő az nem sok, de a nyolcvanas utazót úgy is tudta, de előzni már nem kellett vele.
Aztán disznó szerencsém lett: Egy helyi srác elesett egy két éves JAWA 350-essel és végleg letett a motorozásról, én meg bagóért vettem egy kétéves tökéletes műszaki állapotú motort. Azt hogy a tank és a dekni kézzel lett lefestve most hagyjuk, azt később egy fényező haverommal orvosoltuk... Mivel fiatal voltam és bohó az öreg cetka mellékvágányra került, de ugye ettől függetlenül eladni nem akartam és ameddig csak lehetett megtartottam.
Hibalista
- A három év használat alatt két komolyabb problémája volt. Az egyik egy gyűrű törés, meg is szorult, de kaptam egy henger/dugyattyú szettet a spanomtól, így hamar megvolt a javítás. A megszorult dugó kiütésekor megkarcolódott hengert felfúrattam és vettem hozzávaló +1-es dugót, gyűrűket. Sosem kellett felhasználnom, adtam a géppel, amikor sok évvel később eladtam. A másik a kuplung csúszás volt, amit új parafás tárcsák beszerzésével orvosoltam (a régi tárcsákat megtartottam, hogy majd felújíttatom őket, de erre végül nem került sor). Megevett egy akkumulátort, de ez nem a motor hibája volt, hanem az én fiatalkori tapasztalatlanságom.
Ide hordtam szervizbe
Sosem látott szerelőt, a cetkás pajtimmal szereltük. Leginkább én, ha elakadtam ő segített.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1971 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 1200 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | 16 :o) | Következő motorja? | 350 California |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
