A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Csepel » 100 1948 (98)

100 1948 (98) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A lemezvillás 100-as

Szöveges ítélet

Elég lepusztult állapotban került hozzám, és az első(de nem utolsó) motor volt amit teljesen restauráltam. 20ezer forintért sikerült hozzájutni, hiányzott pár alkatrésze (lámpafej, ülés, első sárvédő) ezeket innen-onnan sikerült pótolni. A hengert például a szomszéd ház bontása után egy téglával teli konténerből sikerült kimenteni. Konkrétan követtem a teherautót a bányába és a konténer kiborításánál az alja a felszínre került és néhány száz forinttal a helyi vasgyűjtű koloniát megvesztegetve sikerült is visszaszereznem egyéb hasznos alkatrészekkel együtt.
Minden része teljes felújítást kapott, ezért végül is elég megbízhatóan működött bár nem sok kilómétert futott (az önöttvas hengeres motorok bejáratása kb 3000km után mondható megfelelőnek), mert a merev váz-lemezvilla kontra magyar utak miatt eléggé szenvedés volt vele menni,1998ban lementem vele a Pannónia Weekendre (kb 80km) és teljesen szétment a derekam. Persze valószínűleg annó keményebbek voltak az emberek csak mi vagyunk már ennyire elpuhulva. ez volt az egyetlen hosszabb útja( bár egyszer Bodrogkeresztúrra is elindultam vele de a túlterhelés miatt erősen melegedett és az emelkedőkön a kupplung is elkezdett meg megcsúszni ezért inkább visszafordultam és egy másik motorral mentem. )
A Pannónia weekend-ről hazafelé erősen elkezdett melegedni, és ezen a plusz olaj benzinhez öntése sem segített. Végül is az utolsó 50km-t úgy tettem meg hogy a balkézben tartott vírágpermetezővel időnként adtam egy kis hűtőfröccsöt a hengernek, mire hazaértem enyhe vízkőnyomok látszottak rajta :)) (A hibát egyébként az elnyíródott lendkerékék miatt elforgó mágnes és az ezáltal elállítódott gyújtás okozta).
Valahol 20km-re a kupplungbowden feje is leszakadt a valószínűleg nem teljesen tökéletes forrasztásom miatt. De váltani kupplung nélkül is remekül lehet, pusztán a megfelelő fordulatszámnál meg kell húzni-nyomni a váltókart és reccsenés nélkül veszi bármelyik fokozatot.
Fogyasztását sosem mértem egy veterán motornál teljesen mellékes szempont, a 3 sebességes váltó nagyon jól teszi a dolgát akárcsak az utód 125ös Csepelekben és Danuviákban.
A 3,5 lóerő különösebben tempós utazást nem tesz lehetővé és mivel km óra sincs, 45-50es tempó az ami kellemes embernek és gépnek egyaránt.
Összességében egy nagyon jó formájú kismotor, a háború utáni járműínséges időkben nagy írigység tárgya volt egy ilyen kismotor, mivel akkoriban még jogosítvány sem kellett a vezetéséhez mivel segédmotornak számított.

Ha esetleg valaki ilyen motort restaurál esetleg márkatársat keres, vagy van a nagypapa padlásán rozsdásodó felesleges holmija akkor ne habozzon írni :)) mailcímem:frundsberg@freemail.hu

Hibalista

- bowden

Ide hordtam szervizbe

Én magam restauráltam és javítgattam.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1949
Kényelem (1) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 500
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Csepel

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.