A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Cagiva » Raptor 650 2004 (645)

Raptor 650 2004 (645) 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Megbízható olaszos japán

Szöveges ítélet

Sok motort használtam már korábban (Kawasaki Z750, Kawasaki Versys, Suzuki Intruder M800, Yamaha MT-01, Suzuki GSF 1200 S), de egyik sem váltotta be hosszútávon az elképzeléseimet. Inkább túrára használom a motorokat, szóval kell a kényelem és a pakolhatóság. Már itt hallom a felhördülést, miszerint akkor miért Cagiva Raptor 650?! Az minden csak nem kényelmes. Hát igen, van kényelmesebb túramotor is, de ez most szerelem volt.

Sokat keresgéltem hogy mi legyen a következő, és mivel tetszenek a Ducatik, de fontos a megbízhatóság, legyen valami olaszos. Ekkor került elő a Cagiva Raptor, ami olasz dizájnt kapott, jó vázat (MV Agusta), Brembo fékeket, és használható futóművet. A blokkja pedig a Suzuki SV 650-é, tehát megbízható, ráadásul V2!

A motor külföldről behozott volt, 16e km-rel, ami szerintem nem a valós futása, de a gép rendben volt. Arrow dobok rajta, amitől nagyon betyáros hangja volt, bár a dobok eredetileg a 2007-es GSX-R 1000-re lettek gyártva. Mindegy, erre is felmentek, és kiválóak. Mondjuk kivehető tompító nem volt hozzá, azt utólag csináltattam Papp Gyuriékkal, 6000.- Ft.-ért. Külföldön mindig betettem, nehogy kötekedjenek. A tompítóval kissé olyan hangja lett mint egy sorkettesnek, de egye fene, elviselem.

A láncot cserélni kellett, mert szakaszosan volt nyúlva, részben emiatt is erős a gyanú hogy többet futott és erősebben terhelték mint kellett volna.

Lecseréltem a gyári kormányt, ami nagyon passzolt a kanyargós szerpentinekhez, de az Alföldön olyanból kevés van. Egy egyenes Pazzaz aluminium kormány került fel, ami nagyon illik hozzá, kényelmes. Emiatt a fémfékcsövet le kellett cserélni egy hosszabbra hogy végig érjen.

Felkerült még egy kis szélvédő is, jót tett neki.

És akkor a motor: megbízhatóan üzemel, mindig pöccre indul, alacsony fenntartás jellemzi. Nekem a legjobb fogyasztás 4 liter volt, a legdurvább 5.8 (ez erős tempóval autópályán). Összességében 4.9 körül alakul, nyilván jobb kéz függvényében. Egyetlen egyszer volt hogy csak másodjára indult, amikor kompon mentünk északra, és kinnt éjszakázott a hajó 9. emeletén a szabadban, esőben, hidegben.

A vétel óta 10.000 km-t mentem vele, leginkább hosszabb túrákra (Horvátország, Ausztria, Svédország). A leghosszabb napi etap 750 km volt, akkor azért már mormoltam az imákat a nyeregben. Lehetne azt is cserélni, még nem szántam rá magam, inkább rövidebbeket megyek, amúgy is jobban szeretem a nyugodt motorozást és a nézelődést, de akkor azt a távot muszáj volt megtenni.

A szervíz nyilván végtelenül egyszerű, nem kell sok olaj, 6000 km-enkét megkapja az adagot. A napi távok kényelmesen kb 300-400 km-re korlátozódnak.

A futómű nagyon jó, kiválóan lehet vele kanyarogni, a fékek határozottak és kemények, fognak rendesen. Mivel a hátsó gumi 160-as, nagyon fordulékony, magától esik a kanyarba. Viszont itt van egy kis hátrány: kanyarban fékezve hajlamos a felállító nyomaték megtréfálni, szóval óvatosan.

A hangja egyszerűen gyönyörű, a dupla kipufogónál nincs szebb. Motorfék van bőven, a gázt visszaengedve durrog, hörög. Az egész motor formája iszonyúan jól eltalált, nagyon tetszik. A tank nagyon formás, de műanyag, szóval mágneses tanktáskával nem megyünk sokra.

Néha éreztem azt, hogy lehetne egy kicsit erősebb, de ez nem akkora probléma, mindig megoldja a közlekedési szitukat.

Összeségében nagyon meg vagyok elégedve vele, formás, megbízható, nagyon jól vezethető. Most már a pakolást is megoldottam, az eddigi hengertáska felpókozása helyett kapott egy pár GIVI E21N műanyag dobozt, amiket egész ügyesen tudtak Papp Gyuriék felkonzolozni, nem lóg ki oldalra, passzol a motorhoz.

Hibalista

- Első fényszóró csere, mert gyárilag műanyag volt, elrepedt, kapott egy fémházasat 20.000.- Ft.-
- Hátsó lámpánál a kábelköteget kellett rendbetenni, kicsit olaszos volt
- A rázkódástól az első sárvédő két tartóeleme elrepedt, műanyag hegesztő megoldotta 6.000.- Ft.-

Ide hordtam szervizbe

Yamaha Máthé Debrecen, Szabó József

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Helyi magánszerelő

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 16000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? GSF 1200 S Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Cagiva

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.