A legjobb Harley
Szöveges ítélet
A motort Londonban vásároltam, s használtam. Az ottani viszonyokhoz ideális gép, a nagy dugókban ellátni mindenki felett, s a nyomatékos blokk is jó partner. Az autópályán max 110-el lehet menni, ez nagyon kellemes utazótempó neki.
A típust már rég kinéztem, s amint megfelelő áron kínált darabra bukkantam, azonnal lecsaptam rá. Mindig is vonzottak a különleges járművek, s ez a motor tényleg egyedi, a legtöbb haverom még a nevét sem ismerte. Alapban is nagyon jól felszerelt (2 szivargyújtó töltő, teljesen beállítható első-hátsó futómű, triple tail), az enyémen egy jókora Givi Simply hátsó doboz, és egy túra szélvédő növelte a komfortérzetet. Utcai túra gumik voltak rajta, nagyon jól lehetett vele kanyarodni, az első fék pedig egy álom. A motor alapjáraton elindul, utána egy kellemes középtartomány, 5000-6500ig viszont keményen meghúzza, jó munkát végzett Erik Buell, én a Sporiba is ezt raknám. :-)
Megvételkor volt pár olaj csepp az olajhűtőn, azt hittem, a csövek csatlakozásánál ereszt. Kiderült, h nem, a 3.5 éves motor hűtője lukas! Telefon haza, 65E ft. Telefon a Chelsea-i szervizbe, ahol szervizelték, 142 font, akkori árfolyamon 43000 Ft. Hmm, érdekes. Az alkatrészt magam cseréltem, 3 csavar tartotta.
El akartam vele menni Skóciába körülnézni, de más dolgom miatt az elmaradt, még szerencse. Sebaj, egyik hétvégén elindultunk le Eastbourne felé, a déli tengerpartra. Alighogy elhagytuk Londont, a motor éktelen rázkódásba kezd. Leállunk, azt hittem, hogy az erőforrás rossz. Szerencsére haverom kiszúrta, hogy a hátsó kerék rezeg össze-vissza. Gyors telefon Erdős Csabának (ilyennel streetfighter, szervize is van), aki azonnal mondja a diagnózist: Szétesett a hátsó kerékcsapágy, ne lepődjek meg, típushiba. Sima mezei csapágy kell bele, nem drága, csak hát ki kell szedni a régit.. phűű. Másik motorral (125ccm Marauder) ketten vissza, kisbuszba be s irány a motor. Hazavittük, s következett a barchoba, hogy szedjük ki a hátsó kereket. Égen-földön nem találtam 22mm belső átmérőjű csőkulcsot, végül egy ottani gépész-lakatos srác gyártott le egy alkalmas szerszámot. A törött csapágy házát sem volt egyszerű kiszedni, végül a másik oldali csapágyat felhasználva újra összeraktam, s így sikerült kiverni a helyéről.
Más probléma nem volt a motorral, én nagyon szerettem, kényelmes, erős, jól néz ki. A feelingjét meg más nem tudja visszaadni, az ütemesen rezgő blokk, meg a magas üléshelyzet miatt olyan érzés, mintha egy kamiont dirigálnánk. Az ülés alatti óriás ventilátor meg egyszerűen vicces (néha szóltak a haverok, h kacsoljam ki a porszívót).
Tulajdonképpen nem értem, miért drágább az azonos évjáratú Harley Sportster, mert ez minden szempontból jobb motor (fék, futómű, motorerő), csak a váltó ugyanaz, de az ugyanolyan kemény, mint a donoré. Számomra ez a motor az ideális Harley Davidson, mert a feeling ugyanúgy megvan, de kényelmes, jól pakolható, gyorsul, kanyarodik, fékez.
Hibalista
- Olajhűtő (142 GBP) - Hátsó kerékcsapágy (2 x 10 GBP) - -
Ide hordtam szervizbe
Warr's Harley-Davidson, London
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 19000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | ST4 | Következő motorja? | VFR |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
