Vizes boxeres Alien
Szöveges ítélet
Bár úgy terveztem eredetileg, hogy az SOHC változat után a DOHC következik, úgy alakult, hogy egyenes út vitt egy vizes RT-re.
A motor design-ja ugyanis hamar megfogott, régóta hisztiztem, hogy miért nem tud a BMW a GT-hez hasonló fejidommal kijönni az RT-re - erre tessék.
Az SOHC verzió 110 LE-höz képest (2005-2009)a 125LE meglehetősen szembetűnő változás, a motor menetdinamikája hatalmasat javult. Ehhez hozzájönnek a választható menetprogramok (Rain, Dynamic, Road), amelyek segítségével abszolut szinkronizálható a motor karakterisztikája a vezető mindenkori vérmérsékletével. A vizes boxer csendesebb, és finomabb járású, mint elődei, nem vibrál annyira magasabb fordulaton sem - ellenben valamiért zörgősebb hangja van. Ez megszokást igényel, mert alapból bántja az ember fülét.
Az elektronikus gázkar szintén hatalmas fejlődés - lényegesen kisebb csavarással el lehet érni azt, amit a régieken csak mafla tekergetéssel.
A levegő-olajossal ellentétben az olajat ez már nem fogyasztja, egyetlen cseppet nem kell két inspekció között utánatölteni.
Az én motorom váltóasszisztenssel (is) felszerelt, amire különösebben nem vágytam, mert afféle sportmotoros allűrnek gondoltam ezt, de végül ráéreztem az ízére. Sőt. Rákaptam. Felfele kapcsoláskor is villámgyorsan teszi a dolgát, rántás nélkül, visszakapcsoláskor pedig apró gázfröccsöt is ad. Az egész együtt szerpentineken valami hihetetlen gördülékennyé és élményszerűvé teszi a motorozást.
A szélvédelmet nem firtatnám - aki ismeri az előző kettő ezerkettes verzió védelmét, az itt sem fog csalódni.
A tükröket sikerült végre megfelelő helyre tenni - most már hátra is látni bennük, nem csak a könyökömet csodálhatom menetközben.
A teljesen megújult és már szines kijelzős műszerfalat könnyű leolvasni, menüjében a bal markolaton levő tekerőgombbal könnyedén elboldogul az ember - persze továbbra sem magyarul és inkább csak állóhelyzetben ajánlott. Az ötletes tekerős megoldás már a DOHC modelleken is jelen volt, de maga a menü itt még áttekinthetőbb lett. Van dedikált kedvenc gomb is, így a számunkra legfontosabb be/átállítani való azonnal, egy gombnyomással elérhető a menüben.
Az üzemanyag szintjelző pontosságát kiemelném: pontosan annyit megy még el, amennyit a computer mutat; volt alkalmam megtapasztalni ezt egészen nulláig a horvát autópályán, óriási megkönnyebbülés volt épp elérni a kutat.
De hogy írjak valami rosszat is, nekem az ülés kényelme visszalépés. Az SOHC-hez mérten úgy jó 100km-rel korábban jelez a fenekem, hogy le kellene lassan szállni egy kicsit. A +30kg menetkész tömeg szintén nem pozitívum, főleg amikor hátrafele tologatja az ember a gépet parkolóban. Menetközben ebből viszont már semmi nem érződik, hála a futóműnek.
Nem tetszik az sem, hogy eddig nagyon szuper megoldással lehetett gyári tanktáskát a motorra rögzíteni - ez a múlté, maradt a kötözgélős, rongyplatnis verzió, hát...
A vezető ülésfűtésének beintegrálása a menübe szintén nem volt jó ötlet, a korábbi közvetlen gomb user barátabb megoldás volt. Odanyúlni és bekapcsolni sokkal egyszerűbb (volt), mint menüben bogarászni menet közben.
Gondolom, sejted, mire használtam el a kedvencek gombot..
Viszont immáron az RT-n is elérhető rendes navigáció előkészítés, csak bepattintjuk a gyári helyére az érintőkijelzőt és kész, ami a tekerőgombbal vezérelhető is. A kijelző jól látszik, napfényben is.
Ráadásul akinek túl drága a BMW Navigátor széria, megveheti a Garmin 660-at, az pont belepasszol a gyári keretbe, amin keresztül töltődik is a készülék.
A féke eddig is fantasztikus volt az integrál ABS-nek köszönhetően, ez most csak még jobb lett.
Hibalista
- Még semmi nem romlott el, jól is néznénk ki..
Ide hordtam szervizbe
Wallis Pest, Könyves Kálmán krt
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 6400 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | R1200RT | Következő motorja? | R1250RT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
