A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW » R1200RT (1170 cm3)

R1200RT (1170 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vizes boxeres Alien

Szöveges ítélet

Bár úgy terveztem eredetileg, hogy az SOHC változat után a DOHC következik, úgy alakult, hogy egyenes út vitt egy vizes RT-re.
A motor design-ja ugyanis hamar megfogott, régóta hisztiztem, hogy miért nem tud a BMW a GT-hez hasonló fejidommal kijönni az RT-re - erre tessék.

Az SOHC verzió 110 LE-höz képest (2005-2009)a 125LE meglehetősen szembetűnő változás, a motor menetdinamikája hatalmasat javult. Ehhez hozzájönnek a választható menetprogramok (Rain, Dynamic, Road), amelyek segítségével abszolut szinkronizálható a motor karakterisztikája a vezető mindenkori vérmérsékletével. A vizes boxer csendesebb, és finomabb járású, mint elődei, nem vibrál annyira magasabb fordulaton sem - ellenben valamiért zörgősebb hangja van. Ez megszokást igényel, mert alapból bántja az ember fülét.

Az elektronikus gázkar szintén hatalmas fejlődés - lényegesen kisebb csavarással el lehet érni azt, amit a régieken csak mafla tekergetéssel.
A levegő-olajossal ellentétben az olajat ez már nem fogyasztja, egyetlen cseppet nem kell két inspekció között utánatölteni.

Az én motorom váltóasszisztenssel (is) felszerelt, amire különösebben nem vágytam, mert afféle sportmotoros allűrnek gondoltam ezt, de végül ráéreztem az ízére. Sőt. Rákaptam. Felfele kapcsoláskor is villámgyorsan teszi a dolgát, rántás nélkül, visszakapcsoláskor pedig apró gázfröccsöt is ad. Az egész együtt szerpentineken valami hihetetlen gördülékennyé és élményszerűvé teszi a motorozást.

A szélvédelmet nem firtatnám - aki ismeri az előző kettő ezerkettes verzió védelmét, az itt sem fog csalódni.
A tükröket sikerült végre megfelelő helyre tenni - most már hátra is látni bennük, nem csak a könyökömet csodálhatom menetközben.

A teljesen megújult és már szines kijelzős műszerfalat könnyű leolvasni, menüjében a bal markolaton levő tekerőgombbal könnyedén elboldogul az ember - persze továbbra sem magyarul és inkább csak állóhelyzetben ajánlott. Az ötletes tekerős megoldás már a DOHC modelleken is jelen volt, de maga a menü itt még áttekinthetőbb lett. Van dedikált kedvenc gomb is, így a számunkra legfontosabb be/átállítani való azonnal, egy gombnyomással elérhető a menüben.
Az üzemanyag szintjelző pontosságát kiemelném: pontosan annyit megy még el, amennyit a computer mutat; volt alkalmam megtapasztalni ezt egészen nulláig a horvát autópályán, óriási megkönnyebbülés volt épp elérni a kutat.

De hogy írjak valami rosszat is, nekem az ülés kényelme visszalépés. Az SOHC-hez mérten úgy jó 100km-rel korábban jelez a fenekem, hogy le kellene lassan szállni egy kicsit. A +30kg menetkész tömeg szintén nem pozitívum, főleg amikor hátrafele tologatja az ember a gépet parkolóban. Menetközben ebből viszont már semmi nem érződik, hála a futóműnek.
Nem tetszik az sem, hogy eddig nagyon szuper megoldással lehetett gyári tanktáskát a motorra rögzíteni - ez a múlté, maradt a kötözgélős, rongyplatnis verzió, hát...
A vezető ülésfűtésének beintegrálása a menübe szintén nem volt jó ötlet, a korábbi közvetlen gomb user barátabb megoldás volt. Odanyúlni és bekapcsolni sokkal egyszerűbb (volt), mint menüben bogarászni menet közben.
Gondolom, sejted, mire használtam el a kedvencek gombot..

Viszont immáron az RT-n is elérhető rendes navigáció előkészítés, csak bepattintjuk a gyári helyére az érintőkijelzőt és kész, ami a tekerőgombbal vezérelhető is. A kijelző jól látszik, napfényben is.
Ráadásul akinek túl drága a BMW Navigátor széria, megveheti a Garmin 660-at, az pont belepasszol a gyári keretbe, amin keresztül töltődik is a készülék.

A féke eddig is fantasztikus volt az integrál ABS-nek köszönhetően, ez most csak még jobb lett.

Hibalista

- Még semmi nem romlott el, jól is néznénk ki..

Ide hordtam szervizbe

Wallis Pest, Könyves Kálmán krt

Értékelése: 7

Képek a motoromról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 6400
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? R1200RT Következő motorja? R1250RT
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (180 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.