Tudtam, hogy jó, de hogy ennyire fogom szeretni...
Szöveges ítélet
1 évig készültem rá. Keresgéltem, megnéztem néhány példányt, számolgattam, mert tudtam, hogy nem lesz olcsó még használtan sem. Tekintettel arra, hogy előző motorom megmaradt a fiamnak, így tényleg fontos volt, hogy a legjobb döntést hozzam meg. Azt tudtam, hogy RT lesz, azt is, hogy csak full extrás változat érdekel hi-fivel, ködlámpával, topcase-zel stb. Nagy döntés lévén a legnagyobbat akartam álmodni is, meg birtokolni is. Megtaláltam. Így aztán van nekem mindenem: elektromos plexi, markolatfűtés, ABS (integrál EVO fékrendszerrel), teljes kofferszett, kormányról vezérelhető hifi, ködlámpa, fokozatmentes fényszórómagasság állítás, állítható magasságú ülés, riasztó, meg a jó Isten tudja most felsorolni, hogy még mi minden...(amióta nálam van, azért sikerült még beleszereltetnem egy Starcom intercomot és egy zümo 550-et is...)
Az első méterek rettenetesek voltak az ultrafinom járású és kisebb tömegű K sorozat után még akkor is, ha mentálisan felkészültem a boxerre. 3x fulladtam le vele, míg elértem a kapuig, zavart az idom mérete, a műszerfal elhelyezkedése, a blokk rezgése...10 km-ig. Aztán mintha mindig is vele motoroztam volna.
Nagyon kényelmes, a szélvédelem nekem (178 cm) az elektromosan állítható plexinek köszönhetően tökéletes, az ülésmagasság állíthatóságának köszönhetően motoros ruhában is stabilan tudom tartani álló helyzetben a motort.
A futóműről tudtam hogy jó, de minden elképzelésemet felülmúlta. A fokozatmentesen állítható paralever és a nagyon komfortos telelever tényleg képes kisimítani még a mogyorós csokihoz hasonlító útfelületet is.
A fék brutális, nekem tetszik az integrál rendszer, mert elég az első féket használni a megfelelő fékhatás eléréséhez. Ha pedig még több kell, akkor a hátsót is használva szinte lehúzza a fékerő a földre az egész motort.
A boxert meg kell szokni. Valóban van rezonancia, de egyáltalán nem bántó, sőt...! A kormányon végig érezni a blokkot, nem a rezgés miatt, hanem azért, mert a blokk önmaga is a váz része. Olyan, mintha folyamatosan egy pitbullt tartana pórázon az ember. A teljesítményleadása egyenletes, 160-nál a km.órával éppen szembe mutat a ford.mérő és ez már önmagában is azt sugallja, hogy az elkövetkező 200.000 km-t a blokk szétszedés nélkül fogja "átvészelni". Méreteihez képest fürge motor és fáradtság nélkül tartható vele a 180-as utazó sebesség (6.500-as fordulaton...)
Amit viszont be kell kalkulálni az az, hogy az álló helyből nagyon nehéz vele megfordulni. Abban a pillanatban azonban, hogy megmozdult a motor, akár még megforduláskor is, nagyon kezes és ez a kezesség az egész utazási komfortra jellemző.
Imádja az egyik kanyarból másikba "esést" példás az egyenesfutása és bődületesen nagyot fog a fék. A hi-fi 130-ig jól hallható és a kormányról vezérelhetőségnek köszönhetően praktikus is.
A gyári kofferszettet szokni kell, mert a régebbi BMW-k rendszereihez képest több körültekintést igényel a pakolásuk. Nem az űrtartralommal van baj, hanem azzal, hogy zegzugosak, különösen az oldalkofferek. A topcase viszont hatalmas valóban és mindhárom koffer nagyon könnyen vehető le és tehető fel, gyakorlatilag egy kézzel. Ami még fontos, hogy szépek is, egy egységet képeznek a motorral, tákolásnak semmi nyoma és ez nekem fontos.
Az elmúlt több, mint 13 ezer km. alapján kialakult kép pozitív, a szerviz nagyon drága, de szerencsére nem nagyon van rá szükség. Bosszantó, hogy a fékrendszer olajcserekori légtelenítése és a motormenedzsment hibatárolójának kiolvasása miatt muszáj a gyári diagnosztikai műszer (GT1) használata, így a márkaszerviz nem nagyon kerülhető el. Minden egyéb munkát meg tud csinálni rajta külsős szerelő egyébként.
Olajfogyasztás azért van, 10.000 km. alatt 7 deci, ez nem vészes, arra is jó, hogy minden indulás előtt, az ellenőrzés céljából le lehet borulni a "nagy bmw isten előtt" egy kis imára. :-))
Őrült kényelmes motor, tekintélyt parancsoló jószág, egy nap alatt 8-900 km (autópályán jóval több is) mindennemű fáradtság nélkül, kényelmesen abszolválható vele.
Aki túramotort szeretne, annak -talán nem tűnik elfogultságnak- a legpraktikusabb. Nem keszeg, mint más -túrázásra használt, ám nem arra termett motorok- és nem esetlen, mint némelyik mammut méretű túrázó. Luxus túragép, ugyanakkor igazi mindenes. Épp úgy társ egy több hetes barangolásban, mint egy kis hétvégi gurulásban.
Szóval, nagyon szeretem. Nagy, kényelmes, igazi túragőzös. Ezt akartam, ezt kaptam. Elégedett vagyok.
Hibalista
- Kopó alkatrészek: - Fékbetét garnitúra (első-hátsó): 50.000 Ft. (Ettől azért majdnem padlót fogtam...még ha szinter betét, akkor is, ha ráadásul időközben kiderült, hogy fele ennyiért is lehet kapni). Hozzá kell tennem, hogy 50 ezer megtett km. után 2-3 mm betétvastagsággal cseréltem pár hete, mert indultam egy alpesi túrára és így voltam nyugodt, de aki tud számolni, az belátja, hogy tényleg csak önnyugtatás miatt volt a csere, mert simán megjárta volna a motor a régi betétekkel is. Így nem is annyira durva a betétek ára, de a gyári csomagolású Brembo helyett inkább a Brembo csomagolású Brembo-t választottam, fele annyiért. - 3 első gumiabroncs (Metzeler Roadtec Z6): 33.000 Ft/db. (15.000 km-ként) - 3 hátsó gumiabroncs (Metzeler Roadtec Z6) 42.000 Ft/db. (15.000 Km-ként) - Hátsó kerékagy szimering - 1 ködlámpa izzó - 1 ford.mérő izzó - 1 biztosíték - 1 szélvédő állító mechanikába való stift (kikopott) - - Fillérek, tényleg fillérek. Aki pampog, hogy drága egy BMW-t fenntartani, az bolond! -
Ide hordtam szervizbe
Veress István (a nagy guru), köszönet e lelkiismeretes munkáért, amit évente kapok a szervizelés alkalmával.De ez nem egy szervizigényes motor.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | BMW K75RT | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |