Szeretni kell, de ez nem nehéz
Szöveges ítélet
Szeretem. Az első komoly motorom, pedig 92 óta van korlátlan jogosítványom. Akkor EZT250-nel kezdtem..
Valamiért azóta is a kerek lámpás csupasz motorok tetszenek. Nem kerestem BMW-t, mert nem akartam olyan motort, amihez nem tudok jó szerelőt. Véletlenül kapcsolatba kerültem egy BMW autókat szerelő sráccal, aki azt mondta BMW motorokat is javít, bátran vehetek, nem lesz gond. Vettem egy eleve rossz ABS-es megkímélt darabot, háááát, azóta sem működik a blokkolásgátlás... szerelő keresése folyamatban.
A stílus kissé nagypapás. Rá kell döbbennem, hogy 50 felé közeledve nagypapás lett az ízlésem, nekem ez a megjelenés úgy ahogy van tetszik. Megfigyelésem, hogy a leparkolt motorhoz közeledve nem nyálcsorgató tiniket, vagy kedves hölgyeket találhatunk, hanem szinte kivétel nélkül 60+ korú bácsikat.
Az üléspozíció remek, jó az állítható nyeregmagasság, 182 centimhez a legfelső állás passzol, lehetne akár egy kicsit magasabb is. Nekem nagyon kényelmes a nyereg, állítólag van akit elöl "pont rossz helyen" nyom. :)
Élvezet csak ülni rajta és menni, leginkább 90 km/h körül, nyugodt kis utakon. Enyhébb terepen, városban, kanyargós utakon, autópályán sem jön zavarba, mindenre alkalmas.
Vannak típushibái, nem megbízhatatlan, de aki japán motorhoz szokott az barátkozzon meg ezzel. Amúgy rendkívül tartós, jó minőségű alkatrészekből készült, de odafigyelést igényel.
Az önindító állórésze hajlamos leesni, elenged a ragasztó. Szerencsére az önindító kb. 5 perc alatt lekapható, szaki bácsi tízezerért megcsinálta. Visszarakni is 5 perc.
A fékfolyadékot évente cserélni, kell, mert különben megkotlik az ABS. Mint az enyém. Állítólag javítható...
A kuplung bowden elszakad, ha nincs megfelelően zsírozva a karnál beakasztandó csapocska, mert nem tud forogni és a behúzás hajlítgatja a sodronyt, bosszantó, már tudom, hogy erre oda kell figyelni. Amúgy megdöbbentő, de az eredeti pótalkatrész megfizethető, 13 000 Ft körül van és polcról tudják adni a Wallisnál.
Az üresjárat visszajelző lámpa késlekedik, javításához (érzékelőt kell megtisztítani) szinte teljesen szét kellene szedni a motort, majd kuplung cserekor remélem orvosoljuk.
Az előző tulaj kicsit beletúrt az elektronikába, feltett plusz fényszórókat, emiatt a gyújtáskapcsolóba vezető kábel a kormány fordításakor feszült és persze meg is szakadt. Sajnos eléggé vacak állapotban vannak a szigetelések.
Típushiba a vezérműlánc feszítő hibája, ki kell cserélni ha kopog a lánc, mert a láncvezető műanyagból van és a laza lánc szét tudja törni. Nálam is ideje lenne.
Nagy terhelésnél, 3000 fordulat/perc körül nagy gázt adva megcsúszik a kuplung. Valósnak tűnő 50 000 km. körüli futásnál. Az enyém 1997 májusi gyártás, állítólag 97 ősze óta erősebb a kuplung összeszorító rugója. Közeleg a kuplungcsere, ahol ezt remélem hosszú távra megoldjuk, mert ehhez a művelethez hátulról teljesen vissza kell bontani a motort. Állítólag három nap szerelés, ha az ember magának csinálja, hát erre nem vállalkozom.
Várom a tavaszt... :)
Hibalista
- ABS központi egység
- önindító
- kuplungbovden (5000 km-ként)
- üresjárat visszajelző lámpa késlekedik
- gyújtás kontakthiba
- kuplung behúzását érzékelő kapcsoló
- kissé csúszik a kuplungja...
- ideje lenne a vezérműlánc feszítőt cserélni, mert néha kopog.
Ide hordtam szervizbe
Józsi, alapvető dolgokat meg tud csinálni.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Keresés folyamatban...
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Bandit 250 | Következő motorja? | Marad egyelőre, talán egy GSX1400... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |
