Szerethető behemót
Szöveges ítélet
Van egy 88'-as R80RT-m és imádom, de szerettem volna egy újabb gépet, hosszabb túrákra, akár két személlyel és úgy döntöttem az ABS is kell. A 80-as is szereti a hosszú távot de szerintem egy személlyel ok csak.( A kisebbiket eszem ágában sincs eladni, amíg motorozom azt biztos birtoklom.) A gép észak-olasz területen tette a dolgát mielőtt hozzám került és én a sokadik gazdája vagyok, az ABS kocka hibás volt és emiatt volt az első gazda és köztem nagyon gyorsan még kettő. Ez így furán hangzik, de röviden: ha az akksi nincs a helyzete magaslatán akkor az elindulás utáni tesztnél hibát dob a rendszer és nem is működik az ABS. Elterjedt , hogy egy új akku megoldja a dolgot és túrára fel. Nos ebben az esetben ez nem működhetett, a kocka volt rossz, erre alapozva is vettem meg egy salgótarjáni kereskedőtől a motort. Veres István Dunakeszin ekkor bontott egy ilyen gépet, azonnal lecsaptam az ABS-re és két hét múlva már vittem is lábon hozzá. Másfél óra múlva vigyorogva úton voltam haza és azóta is teszi a dolgát. (Kétévente folyadékcsere kötelező!) A tömegét el kell fogadni és tisztelni. Egy éve volt nálam, amikor sikerült vele egy murvás helyen betakaróznom, vékony testalkatú vagyok, de idegből elsőre felállítottam. A gyári 90 paci nekem elég, a megálláshoz a fékek is jól teszik a dolgukat. Egyszer kellett első tárcsákat cserélni, kátyút fogtam - inkább harckocsi akadály volt - és vetemedtek a tárcsák. Szeretem a kanyarvadászatot , sokat járok ilyen helyekre, kitűnően teszi a dolgát, jól lehet döntögetni. Én Metzeller gumikat használok rajta, nem panaszkodom. Hosszú távon is kényelmesek az ülései. A boxer rezgése nem zavar, a hangja kifejezetten tetszik. Nem vagyok egy száguldozós típus, ritkán kap el a gépszíj, a végét sosem próbáltam ki. Fogyasztása csukló függő. Ha betartom a közúti közlekedés szabályait 5,4 l/100km, szerintem barátságos, 400km-t vidáman elbarangolok vele. Nem kell sokat gondolkodni előzés előtt. Szélvédelme példás, nekem nyáron sem okoz gondot a burkolat, nagyon szeretem a motoros plexit, sokat is van használatban. Az irányjelző kapcsolóra nem tudok mást mondani mint, hogy evolúciós zsákutca. A 3 doboza jól pakolható, bár a top case látszata ellenére kevés dolgot vesz fel. Ha lehet nem 95-ös benyát rakok bele. Telente lecsupaszítom, és rendbe rakom, ahogy minden nap végén is tisztába teszem. Mostanában piszkál a gondolat, hogy lecserélem egy 1200RT-re, ez a jövő zenéje. De az biztos, hogy maradok a boxernél.
Hibalista
- Fényszóró kapcsoló, hátsó főfékhenger
Ide hordtam szervizbe
Horváth István Vonyarcvashegy, remek szakember!
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 51000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
