A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW » nineT Scrambler (1170 cm3)

nineT Scrambler (1170 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szelíd varacskosdisznó

Szöveges ítélet

A NineT megjelenésekor az elsők között voltam akik próbautat kértek a kereskedőtől. A vizuális megjelenés ellenére nem fogott meg a motor, túl keménynek éreztem a futóművet, főleg elöl és túl sportosnak a testhelyzetet, így üzlet nem köttetett. Hozzátartozik a dologhoz, hogy közel 10 éve birtoklom a márka valamelyik GS modelljét, jelenleg egy 1200 GS LC-t, így nem kérdés, hogy második motornak is kizárólag boxer BMW jöhet szóba.

A scrambler viszont egy teljesen más élmény mint a sima NineT, a próbaút után azonnal eldöntöttem, hogy kell nekem. Egy „motorozható” gépről beszélünk, a széles kormány, a 19-es első kerék, a villaszög, a futómű paraméterezése mind-mind növelik a vigyorfaktort, nem beszélve az állandóan hallható klasszikus boxer röfögéséről. Aki gyerekkorában motorozott és pl simson enduron szocializálódott, az mindig is erről a motorról álmodozott csak akkor még nem létezett hasonló sem.

A scramblerrel pont olyan motorozni mint amit a motorkerékpár sugall, egy kis megszelidített varacskosdisznó. Az erőforrást ismertem már az előző 1200 GSA-ból, tudtam mit fogok kapni, viszont most még simábban, rezgésektől mentesebben jár. A váltó pontos és halk, az előző modellekre és még a vizes boxerekre is jellemző a fokozatok közti „csattanás” viszont a scrambler hang nélkül hozza az egyest is. A műszeregység csak az üres fokozatot jelzi vissza de fel óra motorozás után pontosan tudjuk a hol járunk. Ebben a szélvédelem hiánya is segít minket. A futómű elöl-hátul viszonylag keményre hangolt de a sportost meg sem közelíti, egyáltalán nem fárasztó tehát a magyar utak minősége, nem mondom, hogy egy-egy nagyobb keresztborda nem csap vissza de ez ebben a kategóriában elviselhető. Az eleje elképesztően semleges, imádom ahogy befordul, ez talán a motorkerékpár legjobb tulajdonsága. Mivel viszonylag magas az alja, így nem kell tartanunk attól, hogy leér a kanyarban néhány alkatrész, értelemszerűen határokon belül fordulva. Tartottam az első teleszkóptól de olyan jól rakták össze, hogy szinte felejthető a telelever.

A fék amolyan BMW-sen lányos, szinte erő nélkül adagolható, kiszámíthatóságon belüli fékhatással. Gyárilag ABS-el adják, ez hátul viszonylag könnyedén tesztelhető, míg elöl kicsit ki kell lépni a komfortzónából ahhoz, hogy visszakerregjen. Nekem a fékpedál rövidnek tűnik és kissé mélyen van a fogáspontja pedig teljesen átlagos 42-es mérettel rugdosom de hamar megszokható. A mélységet valószínűleg állítani is lehetne.

ESA nincs, kipörgésgátló (ASC) viszont van, ez kikapcsolható de minden újraindításnál meg kell tennünk manuálisan.

A klasszikus kerek első lámpa, országúti fénye lehetne jobb is. Picit tudunk rajta javítani, nagyobb fényerejű izzóval de azért ez sem az igazi.

A műszeregység teljesen puritán, kizárólag az alapokat kapjuk, sem fordulatot sem külső hőmérsekletet nem látunk. Mivel az üzemanyag visszajelzés is hiányzik, én magam, tankolásonként nullázom a tripet. Igaz, hogy a tartalékot visszajelzi de számításaim szerint ez 3liter körül van ami tud veszélyes tartomány lenni. A scrambler szinte koppra 300km-t megy el egy tankolással, tehát nekem ez nézet van beállítva a műszeren.

Sem terepen sem föld úton nem használom, szerintem a neve ellenére nem ez a legalkalmasabb motor terepre, emiatt is kértem sima utca gumival. Ez gyárilag a metzeler tourance next, nekem a GS-en is ez van, megelégedéssel használom.

A gyári bordázott varrású ülés is pont azt, hozza amit ránézésre ígér. Mentem már 300km-t egy seggel, kibírható de ez nem túramotor. Nem pakolható, nem kényelmes, nincs szélvédelem cserébe van hangos visszadurrogás, amikor az ember kettőt vissza pakol és van vigyorgás a kanyarokban és kigyorsításkor.

A vizuális élmény és a kipufogó röfögése kárpótol minden hiányzó extrát. Ezzel a motorral akárhol megállunk, biztosan kapunk egy dícsérő szót vagy kedves kérdést.

Mindent összevetve ez egy tökéletes második motor, amit mindenki meg fog nézni. És messziről hallani fog ha elhaladunk a közelben. Minden egyes megtett métert imádok vele.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Walli Pest - előjegyzés van, legalább 2héttel kell számolni. A szervízben kedvesek, a motort mindig lemosva kapom vissza.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2016
Kényelem (3) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? 1200 GSA Következő motorja? 1200 RS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (180 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.