Szelíd varacskosdisznó
Szöveges ítélet
A NineT megjelenésekor az elsők között voltam akik próbautat kértek a kereskedőtől. A vizuális megjelenés ellenére nem fogott meg a motor, túl keménynek éreztem a futóművet, főleg elöl és túl sportosnak a testhelyzetet, így üzlet nem köttetett. Hozzátartozik a dologhoz, hogy közel 10 éve birtoklom a márka valamelyik GS modelljét, jelenleg egy 1200 GS LC-t, így nem kérdés, hogy második motornak is kizárólag boxer BMW jöhet szóba.
A scrambler viszont egy teljesen más élmény mint a sima NineT, a próbaút után azonnal eldöntöttem, hogy kell nekem. Egy „motorozható” gépről beszélünk, a széles kormány, a 19-es első kerék, a villaszög, a futómű paraméterezése mind-mind növelik a vigyorfaktort, nem beszélve az állandóan hallható klasszikus boxer röfögéséről. Aki gyerekkorában motorozott és pl simson enduron szocializálódott, az mindig is erről a motorról álmodozott csak akkor még nem létezett hasonló sem.
A scramblerrel pont olyan motorozni mint amit a motorkerékpár sugall, egy kis megszelidített varacskosdisznó. Az erőforrást ismertem már az előző 1200 GSA-ból, tudtam mit fogok kapni, viszont most még simábban, rezgésektől mentesebben jár. A váltó pontos és halk, az előző modellekre és még a vizes boxerekre is jellemző a fokozatok közti „csattanás” viszont a scrambler hang nélkül hozza az egyest is. A műszeregység csak az üres fokozatot jelzi vissza de fel óra motorozás után pontosan tudjuk a hol járunk. Ebben a szélvédelem hiánya is segít minket. A futómű elöl-hátul viszonylag keményre hangolt de a sportost meg sem közelíti, egyáltalán nem fárasztó tehát a magyar utak minősége, nem mondom, hogy egy-egy nagyobb keresztborda nem csap vissza de ez ebben a kategóriában elviselhető. Az eleje elképesztően semleges, imádom ahogy befordul, ez talán a motorkerékpár legjobb tulajdonsága. Mivel viszonylag magas az alja, így nem kell tartanunk attól, hogy leér a kanyarban néhány alkatrész, értelemszerűen határokon belül fordulva. Tartottam az első teleszkóptól de olyan jól rakták össze, hogy szinte felejthető a telelever.
A fék amolyan BMW-sen lányos, szinte erő nélkül adagolható, kiszámíthatóságon belüli fékhatással. Gyárilag ABS-el adják, ez hátul viszonylag könnyedén tesztelhető, míg elöl kicsit ki kell lépni a komfortzónából ahhoz, hogy visszakerregjen. Nekem a fékpedál rövidnek tűnik és kissé mélyen van a fogáspontja pedig teljesen átlagos 42-es mérettel rugdosom de hamar megszokható. A mélységet valószínűleg állítani is lehetne.
ESA nincs, kipörgésgátló (ASC) viszont van, ez kikapcsolható de minden újraindításnál meg kell tennünk manuálisan.
A klasszikus kerek első lámpa, országúti fénye lehetne jobb is. Picit tudunk rajta javítani, nagyobb fényerejű izzóval de azért ez sem az igazi.
A műszeregység teljesen puritán, kizárólag az alapokat kapjuk, sem fordulatot sem külső hőmérsekletet nem látunk. Mivel az üzemanyag visszajelzés is hiányzik, én magam, tankolásonként nullázom a tripet. Igaz, hogy a tartalékot visszajelzi de számításaim szerint ez 3liter körül van ami tud veszélyes tartomány lenni. A scrambler szinte koppra 300km-t megy el egy tankolással, tehát nekem ez nézet van beállítva a műszeren.
Sem terepen sem föld úton nem használom, szerintem a neve ellenére nem ez a legalkalmasabb motor terepre, emiatt is kértem sima utca gumival. Ez gyárilag a metzeler tourance next, nekem a GS-en is ez van, megelégedéssel használom.
A gyári bordázott varrású ülés is pont azt, hozza amit ránézésre ígér. Mentem már 300km-t egy seggel, kibírható de ez nem túramotor. Nem pakolható, nem kényelmes, nincs szélvédelem cserébe van hangos visszadurrogás, amikor az ember kettőt vissza pakol és van vigyorgás a kanyarokban és kigyorsításkor.
A vizuális élmény és a kipufogó röfögése kárpótol minden hiányzó extrát. Ezzel a motorral akárhol megállunk, biztosan kapunk egy dícsérő szót vagy kedves kérdést.
Mindent összevetve ez egy tökéletes második motor, amit mindenki meg fog nézni. És messziről hallani fog ha elhaladunk a közelben. Minden egyes megtett métert imádok vele.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Walli Pest - előjegyzés van, legalább 2héttel kell számolni. A szervízben kedvesek, a motort mindig lemosva kapom vissza.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | 1200 GSA | Következő motorja? | 1200 RS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |
