Sokkal jobb, mint az adattáblája
Szöveges ítélet
2008-ban vettem, újonnan. Egy Z750S-es (új) Kawasakim volt előtte két évig, annak előtte ZZR400 (konténeres Japánból) szintén két évig, az előtt pedig szintén 2-2 évig egy 125-ös-, és egy 150-es ETZ. Szépen könyv szerint, lépésről lépésre, kétévente ültem át a nagyobb gépekre - ahogyan az anyagi helyzetem és a jogszabályok (akkor) engedték. Mindegyik gépet hajtottam végig, az ETZ-ket még télen is.
Ahogyan egyre erősebb motorjaim lettek, nőtt a sebesség... nem tudtam megállni, hogy megelőzzön valaki (kivétel: Hayabusa). Rájöttem, hogy ennek semmi értelme. Ezek után kezdtem el kacsingatni a jobb terepképességű motorok felé. Endurót? Jó lenne, de hadd említsem, hogy 160 cm magas nő vagyok.
2008-ban jelent meg a BMW sorkettes 800 köbcentis Rotax blokkos F 650 GS-sel. Ellógtam Boglárra: "itt van persze, próbáld csak ki".
Elmentem Fonyódra meg Ordacsehibe. Igazi átlag magyar vacak utak! Ez kell ide! Tényleg a GS, Gelände und Strasse. Egy alacsonyított kivitelt vettem, alacsonyított üléssel, teljesen gyári kivitelben. Mindkét lábam leér. Megvan a kellő szabadmagassága - ami az utólag leültetett motoroknál (ilyen volt a Z750S) nagyon necces. Ez kivisz a földúton, tarlón a határba, de elvitt már Berlinig is. Simán átugrik minden városi akadályt a hétköznapokban. Egyenes háttal ülök, nincs pucsítás, átlátok a személykocsik felett, a széles kormánnyal pedig oda teszem ahová tetszik. A sorkettes keskeny, és nyomatéka van amennyi kell. Na jó, csak 140-ig enyém a világ (elmegy azért 160-170 ig) de tényleg, valójában mikor kell közúton több??? Ha minden szabályt betartok 3,5-et fogyaszt, ha sietek 4,4-et. Ennél többet csak folyamatos autópályázással lehet belé tömni 140 felett, de azt meghagyom annak aki azt élvezi.
Örök csevegőtéma amikor idegenek megnézik:
-Ööö ez ugye 650-es?
-Nem, 800-as.
-De akkor miért van 650 ráírva???
Ez után következik egy rövid típusismertető... Többször megtörtént a balatoni kompon, hogy a felettébb kidekorált HD-k (és gazdáik) iránt senki sem érdeklődött, de körülöttünk egy kisebb csoport jött össze. Képzelhetitek a sértődést :-))).
Ami nagyon jó: megbízhatóság, nagyon jó manőverezhetőség, pontos váltó, fokozatkijelző, kis fogyasztás, kezelhető tömeg 200-220 kg.(Nem is értem miért terelgetnek egyes emberek néha 1600-os "terhes bálnákat", ha nem bírnak velük megfordulni sem egy utcán belül?)
Amit utálok rajta: a lánc, a láncspray miatt.
Összefoglalva, precíz kis gép, szinte bárhová elvisz.
Hibalista
- Kormánycsapágy beverődött kb 38.500km-nél. De 42-ig jártam vele így...
- Kopóalkatrészek 7 év alatt: 2 láncszett, 1 hátsó fékbetét. 3. garnitúra gumi. Az akkumulátort idén kellett cserélnem.
Ide hordtam szervizbe
Full-Gas Balatonboglár.
G. Gábor lelkiismeretes, jó szerelő, de egyedül van. Szerviz időpont 1-1,5 hónap, alkatrészre néha ennél is többet kell várni. Kormánycsapágy: 2,5 hónap!
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Z750S | Következő motorja? | F700GS / F800GS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
