Ronda és finom
Szöveges ítélet
Miért BMW?
Mert gyerekkorom óta csíptem a BMW boxert - és ma is létezik :).
Mert szeretem, hogy nem tucatmotor, de nem is értelmetlenül drága műszaki matuzsálem. Mérnök vagyok és értékelem a hagyományt műszakilag folyton megújító, karbantartást nem igénylő technikát (no vízhűtés, no lánc, high-tech futómű). Nem szerelgetni, olajozni akarom, hanem használni.
Ezeken kívül nem szeretem, ha üvölt a motorom. A nagy nyomaték alul nekem ugyanolyan élmény, mint az 1LE/kg teljesítmény-arány 13 ezres fordulaton, de városban és túrázáskor az előbbi praktikusabb. Plusz nem zeng az egész Dunakanyar.
Miért boxer enduró?
Mert nem futja 2-3 különböző motorra, egy típusban kell megtestesüljön a képesség mindarra, amire használni szeretném
- 90% kátyúálló városi cikázás szólóban vagy kettesben, használható csomagtartóval (topcase),
- túrázás sok csomaggal, utassal is, időnként enyhe terepen
- máskor viszont gyors szerpentinezés szólóban.
Hogy vált be?
Olajat - az előző boxer BMW-mel szemben - alig fogyaszt. Ebben (reményeim szerint) közrejátszik, hogy most más ajánlás szerint járattam be. 10,000 km alatt 3/4 liter olajat kellett pótolni.
Az előző boxeremre jellemző, hosszú út utáni kézzsibbadás ennél nem jelentkezik a kiegyenlítő tengelynek köszönhetően.
A váltó finoman kapcsolható kuplung nélkül is (csak felfelé!)
A kényelemre nem lehet panasz, persze a túramotorokat nem üti, de a sokoldalúan használhatók között (és az előzőhöz képest is) király. Az utas számára is.
185 cm magassághoz a szélvédő kicsit rövid, beszereztem egy Givi gyártmányú nagyobbat, amivel a hosszú utazás jóval kényelmesebb. Igaz, 60-80 km/h körül még örvény van mögötte, nagy sebességnél viszont pont jó. Hátránya terepezésnél lenne, de azt csak ritkán művelem.
Városban nekem ideális, ugyanúgy elfér a sorok közt, mint az egyhengeresek, az úthibák sem ütik a gerincet, a fekvőrendőrök, járdaszigetek sem képeznek akadályt. A kormány a személyautók tükre felett megy el. Mivel szerelhető rá topcase (nem úgy, mint az R1100S-re), laptop, zakó, esőruha, bármi elfér.
Szerpentinezésben is élvezetes, bár ilyenkor - mint ahogy mély homokban is - úgy érzem, biztonságosabb lenne egy kormánylengéscsillapítóval. Jól fordul, bármeddig dönthető, kanyarokból nagy nyomatékkal jön ki - persze az enduro gumik nem tapadnak (és nem is kopnak) úgy, mint az 1100S-en, emiatt ért már meglepetés.
Összefoglalva nekem beválik - van karaktere, férfias, de nem feltűnősködő, nulla karbantartást igényel, megbízható, és bár mindhárom kategóriában (túra, város, csapatás) lehetnek nála jobbak, a sokoldalúsága egyik kategóriában sem jelent nagy kompromisszumot.
Praktikus még, hogy fékezéskor nem süllyed az eleje, kanyarban sem áll fel, és hogy a boxer hengerek már sokszor megmentették a lábamat. Amilyen ormótlan, annyira szerethető motor, az értékét is jól tartja (mert az állagát is jól őrzi: az előzőt 6 évesen sokan még újnak nézték).
Hátrány a drága alkatrész és szervíz, szerencsére csak évente egyszer + pereceléskor van rá szükség.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Wallis Pest
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
