Remek étel ez annak, aki szereti, no és én megszerettem
Szöveges ítélet
1./ Megváltam a GS-től és harminc év után eltelt az első hét, hogy nem volt motorom. Hitelt nem akartam felvenni, viszon nyolc év BMW után maradni akartam a márka mellett, és vadul keresgéltem R80, R100- as gépeket. Kiábrándító eredménnyel. Ezt a gépet éppen egy lelakott, R80RT megtekintése után ejtettem útba vasárnap délután hazafelé. Eszem ágában sem volt megvenni, csak a kiváncsiság vitt oda. Szinpatikus 66 éves tulaj fogadott. És amikor a garázsban levette róla a takarót, egy pillanat alatt megszületett a döntés. Viszem. A motor makulátlan volt. Kaptam hozzá gyári oldalldobozokat, és háttámlás gyári felső dobozt. Hazavittem, lecseréltem a még gyári gumikat, minden olajat, hűtő és fékfolyadékot. Nem sokat mentem vele, de a benyomások jók. A motor inkább pörgős, mint nyomatékos, de nagyon jól húz. A váltó a GS után maga az álom.Könnyű, pontos. Nem vibrál, mint a boxer. Korszerű motor, még mai szemmel is. Befecskendezéses motor, abszolút használható futómű, viselhető kardánreakciók, a kis fejidom meglepően jó szélvédelmet nyújt, meggyőzően gyorsul, beleugrik a 200-ba erőlködés nélkül, és a soros 3 hengeres motornak olyan hangja van nagy fordulaton, hogy az ember hátán feláll tőle a szőr. Viszont nem is érzem igazi BMW-nek. Tényleg egy jó kis motor. Remélem idén nyáron lesz lehetőségem többet motorozni, ha valami még kiderül róla, nem fogom véka alá rejteni:)
2/ Nos a nyárias tél alatt belefutott még vagy ötszáz kilométer, és tetszik! Egyre jobban. Így a "szeretted" kategóriát meg kell,hogy emeljem egy ponttal. Készül egy prágai hosszú hétvége, azért egy ilyen úton már elválik a szar a májtól, ha van mit, mesélem:)
3/ Megtörtént a prágai túra. És nincsen mesélnivalóm. Azaz, hogy annyi, a motor HIBÁTLANUL üzemelt, pedig nem volt egy pihentető menet, autópálya, dobozokkal, 170-es utazó, az öreg hölgy meg szedte a lábát. Hölgy, igen, mert a kizárólag vonalzóval tervezett formák hatása ellenére (szegény formatervezőnek mennyit kellhetett keresni az elveszettnek hitt körzőt mikor a kerekekhez ért :)) ), határozottan feminim érzetet kelt. A boxer, mint egy tenyeres talpas bajor parasztlegény, ez a motor viszont egy izmos, de nem Brünhildaszerű, korosan is egyenes tartású bajor hölgy, olyan, aki erős középkorúan is peckesen viszi a nyolc literes korsót az oktoberfeszten. Szóval nincs mese, a kezdeti hezitálások ellenére is, ki kell maxolom a mennyire szerette kategóriát. Egyszerűen megszerettette magát, és punk tum.
Hibalista
- Még semmi. Vételkor cseréltem benne olajakat,és átgumiztam, mert évekig állt. Az egyik benzincső kicsit szivárog a bilincsnél. Azt majd még kicserélem.(a csere megtörtént)
- Akku halódik. Egyenlőre töltögetem, de nem fogom megúszni a dolgot a szezonra :(
- Kicseréltem az akkut. Hát, nem kis szopás volt kibányászni az ülés alól. Szerelhetőség -1p
Ide hordtam szervizbe
Én magam
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
