R 100 RT
Szöveges ítélet
Nem tökéketesen illik ebbe a kategóriába,de jobbat nem találtam.A gép 1986-os r80rt volt eredetileg,de az első német tulajdonos keveselte a nyomatékot, ezért 10000km-nél átalakítatta 1000ccm-re.Ahogy megszületett az új behozatali lehetőség,már hoztam is a gépet,azóta egyfolytában megyek vele.Mindig is ez volt az álmom,így kicsit elfogult vagyok,de nagyon ott van a Bömös.Ez egy fúl extrás változat kifordítható ködlámpákkal,kagylósított kézzel vart üléssel,stb.
Volt már néhány motorom előtte,de se a japánokhoz,se az olaszokhoz nem tudom hasonlítani.A váltó kicsit hosszú,de könnyen és pontosan jár.Az átalakításnál az áttételek maradtaka 80-é, így meglepően ugrik és nagyon könnyen pörög fel.A vége 180-nál van,de csak egyszer próbáltam ki.A szélvédelem pazar ésőben gyakorlatilag száraz maradok.A kardán és a boxer miatt érdekes oldalra mozgásokat érez az ember,de nekem tetszik.Lassú manőverezésnél sem zavaró a 230kg,valószínüleg a keskeny gumik is nagy szerepet játszanak a könnyed vezethetőségben.Az egyetlen komoly hibájának a hátsó doféket tartóm. Először azt hittem elolajosodott,de nem .Arra jó,hogy segít egy kicsit az első tárcsáknak,amik viszont nagyon pontos nyomásponttal,jó adagolhatósággal rendelkeznek.A műszerezetség teljes, minden működik.A pakolhatóság optimális a gyári dobozrendszernek és az egyébb pakoló helyeknek köszönhetően.Ideális túra motor.350-400km-t megy egy tankkal,ebben az intervallumban teljesen kényelmes.Autópálya tempónál is magabiztos, 130-ról még rendesen ellendül teljes terheléssel is.
Hibalista
- Csak kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Én
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
