Motorvákum - szerelem
Szöveges ítélet
Próba kőr előtt minden lehetséges publikációt elolvastam, megnéztem. Kicsit megnyugodtam - akkor csak elbírok ezzel a motorral én is - amikor motoros rendőrnőről is olvastam, aki imádja ezt a típust. Hatalmas nagy dög kinézetre, ezért sokáig nem éltem a próbaút lehetőségével. Tartottam a brutális kinézete alapján vélelmezett tömegtől, nehéz kezelhetőségtől. Ha egy motort túl nehéznek vagy relative nehéznek tartok a magas súlypont miatt, gyorsan véget ér a próba, 50m-en belül leteszem a mocit. A kereskedésben nem értették mitől tartok, mondta is az értékesítő - nyugi nem fogod letenni a porta előtt. Rövid ismerkedés a kezelőszervekkel (először bonyolultnak tűnik, de zseniálisan egyszerű) és irány a kapun keresztül egy nagyobb kőr. Ahogy megindult alattam a 275kg-t kitevő motor - lás csodát - eltűnt a súlya, könnyen, nagyon könnyen kezelhetővé vált.
Hála a bokszernek az alacsony súlypontnak és az elődmodellekhez képest számos átalakításnak - robusztus megjelenése ellenére igazán kezes jószág. Nagyon könnyen motorozható. A tömege csak megállásnál, tologatásnál mutatkozik meg, ahogy elindult eltűnik a súly és jön a giroszkóp hatás. Közép sztenderre is könnyen fel lehet dobni, nem probléma. Próba kőr alatt már tudtam, ezzel megyek haza valamelyik nap, hogy mikor az már a bankon múlott, nem rajtam.
A kiválasztott egy minden extrával felszerelt modell volt őszi kedvezményes árlistából.
Extra felszerelésekről.
Extrák közül a gyorsváltót említeném külön ami nagyon bejött. Gyakorlatilag másodiktól kuplung nélkül lehet le - felváltani. Erre persze rá kellett érezni, hiába türelmetlenkedtem, elsőre nemigen jött be, de pár 100km után nagyon jól használható, amint a ritmust megérzed - zseniális.
Tempomat, sokáig nem értettem mi a francnak motorra tempomat. Már tudom, nagyon jó.
Kormány fűtés pont jó, még egy hotdog sütő is megirigyelhetné ha III. fokozatban van. Ülésfűtés jó, de lehetne hatékonyabb, elbírt volna még néhány wattot.
Futómű állítás, 3 fokozat, lágy médium és kemény. Nem parasztvakítás, érdemes útviszonyokhoz állítani. Közép állásban gyakorlatilag alig venni észre, lágy állásban el is tűnnek az úthibák. Autópályán, sima úton érdemes közép vagy kemény futómű feszességet állítani. Egyszer "lágy" állásban felejtettem és kicsit "úszkált" a motor tempósabb haladásnál az úton, észrevehető volt az állítás szükségessége.
A board computer-t egy gyűrűs kapcsolóval lehet állítani, megint csak azt tudom mondani nagyszerű a használata. A kijelző jól látható, napsütésben is. Minden kézre esik. A kürt, irányjelző kapcsoló, szóval ki van találva. Állítható a futóművön, hogy egyedül vágtatunk, vagy utassal, megrakott dobozokkal. Ez a funkció csak állóhelyzetben állítható (érthető okokból) tehát érdemes nem elfelejteni az átállítást, ha célhoz ért útitársad lepattan és egyedül lépsz tovább.
A motorral állítható szélvédő leállás után csak elindulást követően veszi fel a memóriájában rögzített utolsó pozíciót, addig "becsukva" marad.
A motor gyári kipufogón keresztül megfelelő kottából játszik. Nagyon "dögös" hangja van különösen kövérebb gázadásnál. Nem éreztem, hogy szükség lenne itt valami, bármi tuningra. Jó a gyári. Ismerősöm utcájába bekanyarodva rögtön tudta, hogy nem valami gyerekbicaj kerepel, hanem egy komolyabb szerkezet mély basszussal érkezett.
Üléspozíciója "fejedelmi" nagyon kényelmesen, egyenes háttal lehet meglovagolni. 178 centimhez optimális a szélvédelem, üléspozíció. Zavaró rezonanciát nem tapasztaltam. Kiegyenlítetten működik. A kardán tengely nem keménykedik, nem rúg, csillapító tagon keresztül dolgozik, nincs hátrány a láncosokhoz képest. Jó a manőverező képessége, jól dönthető. Megvan az oka, hogy ez a legnépszerűbb police kétkerekű, nem csak nálunk, szerte a világon is.
Minden fordulatszám tartományban jól húz, nekem megfelelt. Nem feszegettem a határait.
Az esős időben történő motorozáshoz lehet állítani az elektronikát, két fokozat - száraz és vizes út állítás lehetséges. Amúgy esővédettsége jó, legtöbb csapadék a pirosnál ér, haladás közben szétdobja a vizet. Elég jó, inkább nagyon jó szél és esővédettséget biztosít az R1200RT.
Eddigi legjobb motorom, nem tudok rosszat írni róla - ezek után lehet mondani, hogy elfogult vagyok, de van miért!
Hibalista
- Csak az időszakos karbantartások évente, semmi váratlan
Ide hordtam szervizbe
BMW Váci út
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7800 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | 750NC | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
