Mindennapi használat - nem mindennapi vas
Szöveges ítélet
Szeretem, ma is azzal járok!
Használat:
Naponta 40-150km-t teszek meg vele. Nekem mindennapos közlekedési eszköz időjárástól és évszaktól függetlenül. Fél éve van meg, január 1-től folyamatosan nyüstölöm.
Nagyon kényelmes, az 51 LE városban, hegyi utakon bőven elég, ha valaki nem a határait akarja próbálgatni, hanem A-ból B-be akar eljutni, akár gyorsan is. Minden nap átmenyek egy 30km-es pilisi szerpentinen oda-vissza, soha nem hagyott cserben. Kényelmes nyomatékos blokk.
Autópályára jó lenne még egy, 6. fokozat, 140-nél gyorsabban (A KRESZ szerint itthon ELVILEG ez elég is) nem kényelmes az utazás és akkor már 5500-at pörög a motor . (egyébként kb. 7200-nál szabályoz le az elektronika)
2500-tól folyamatosan jó a nyomaték, 5000 fölöt letiltásig nagyon húz.
0-foktól 30-ig minden további nélkül pöccre indul, bár a 650-es szimpla gyertyás Rotax blokk sajátja, hogy néha elindul és aztán azonnal le is áll. A második indítás megint pöccre megy, és utána semmi gond. Az arány nálam 20-ból 1.
Kényelem:
180 cm fölött a 6. óra után már jó kinyújtóztatni a lábat (181 vagyok). Városban nagyon kényelmes, a robogósokkal együtt lehet vele közlekedni.
Fogyasztás:
Városban kb. 4,5-5, országúton 4 körül
Futómű:
Városi hangolás, puha, de nem is pályára vagy terepre készítették.
Fék:
Kiváló bármilyen meleg helyzetben meg tudtam vele állni, pedig ez fapados - nincs benne az ABS
Karbantartás:
Igénytelen. Hetente egyszer lemosom, megnézem az alap dolgotat, a szervíz csak a kötelező köröknél látta (kivéve a defektet..)
A szíjhatás nem igényel semmilyen karbantartást, és az amerikai F650 fórum körkérdésére a gazdák 60-85(!)e km-eket írtak B)
Ami rossz:
- A váltó iszonyúan csattog, ami néha idegesítő.
- Nincs hátul gumipóknak hely, túrákon nem ártana...
- BMW-t szervízelni drága móka - és alkudni sem lehet, mert központi vállalatirányítási rendszerben működnek a hivatalos szervízek fix tarkifákkal.
Ami jó:
- A súlypont az ülés alatti üzemanyag tartály és a vázban lévő olaj miatt nagyon alacsony, hihetetlenül kezes a kanyarokban
- kényelmes ülés
- jól pakolható üreg a tank helyén praktikus gyári szövettáskákkal, a városban vagy rövidebb túrákra kiváló
- és még egy csomó, ami úgysem fér ki
Igénytelen és nagyon megbízható, valódi mindennapi használati eszköz, drága szervízzel.
Hibalista
- Hátsó fék/helyzetjelző lámpa - érzékeny a csatlakozó: 100HUF;
- Fénykürt: gratis a 20e szervizen;
- Kuplung bowden: 5400 HUF - lett volna, ha nem vettem volna fél év garanciával :) kb. 15e km-t bírt (bár szerintem csak az előző tulaj nem tartotta rendesen karban);
- Defekt javítás (1000 km-t futott Dunlop, ááá, nem voltam ideges): 8500 HUF (BMW szervízben) - azóta futott még 9000-et várostól 140-es túratempón át, naponta hegyi szerpentinen.
Ide hordtam szervizbe
MAGISZ Kft., Debrecen (BMW márkakereskedés)
A 20e szervízt végignézhettem - nincs zsákbamacska;)
BMW szervíz ár :(
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Budapest Motors (Szentendrei út, BMW márkakereskedés)
Gyorsak, az utcáról beesetem és 2 óra múlva már meg is volt, amit akartam.
BMW szervíz ár :(
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
