A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW

R 1150 GS 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Mérnöki remekmű

Szöveges ítélet

Mindig is imádtam a műszaki csemegéket. Szeretem bennük az eredeti ötleteket, az egyedi megoldásokat, a mérnök és a formatervező zsenialitását. Egy BMW GS-ben mindez megvan: a különleges futómű, a kifinomult kardánhajtás, az évtizedek óta csiszolt boxermotor, az "olyan csúnya, hogy az már szép" forma. Régen vágytam már rá és rengeteget olvastam róla, fotók százait néztem meg, mielőtt lehetőségem lett rá, hogy megvegyem. El sem hittem, hogy végre ott áll a garázsomban. :)

Előtte egy K75RT-m volt, az sem volt kicsi, de a GS egyenesen hatalmasnak tűnt. Emlékszem, az első métereket remegő térddel tettem meg, azonban ezek valóban csak méterek voltak. A motor ugyanis annyira barátságosan viselkedik, olyan magától értetődően teszi a dolgát, mintha azt mondaná: te csak mutatsd, hogy merre és milyen gyorsan, a többit bízd ide! :)

Egyetlen légypiszok volt csak a képen, a két-háromezres fordulatszám között, egyenletes gáznál érezhető rángatás. Nem is rángatás ez, attól finomabb, alig érezhető egyenetlenség, amit nagyon hamar meg lehet szokni, de akkor, a selymes járású sorhármas után tényleg zavaró volt. Ma már nem az, valójában észre sem veszem.

A boxer nagyon nyomatékos, városban nálam még a háromezret sem nagyon érinti a fordulatszámmérő mutatója, de úgy négyezertől már a dinamikus gyorsításokhoz is bőven elég erő van benne. A váltó áttételezése jól eltalált, eleinte a nagyon hosszú hatodik furcsa volt, de országúti vagy autópályás meneteknél igen hasznos mind a technika, mind az üzemanyag kímélése szempontjából. Az egyest általában hangos kattanással veszi, sőt, hajlamos a többinél is így tenni, azonban van egy-két olyan fordulatszám-tartomány, ahol zajtalanul veszi a fokozatokat. Megszokással és kis odafigyeléssel vajpuhán lehet váltani.

Sokan mondják, hogy a boxerek zabálják a motorolajat. Tízezer kilométerenként kb. háromnegyed litert töltök rá, ami szerintem teljesen elfogadható olajfogyasztás.

A futómű egy valódi mestermű. Budapest botrányos állapotú útjait a közepesnél egy kicsit puhábbra állított csillapítással szinte kivasalja, a nyugati határunkat átlépve pedig nyugodtan el lehet tekerni a csavart másik irányba. Ezzel még mindig komfortos, de egyben elég kemény a kanyarvadászathoz is. Sokat mentem az Alpok útjain egyedül és utassal plusz három dobozzal, lassú nézelődős vagy sportos stílusban, elnyújtott kanyarban vagy szűk hajtűben, a futóműnek mindegy, mindent fölényesen old meg. Minden bizonnyal a guminak is komoly szerepe van ebben. Amikor vettem, Metzeler Tuarance volt rajta, amelyet amikor eljött az ideje, Tuarance EXP-re cseréltem. Én terepen szinte soha nem használom a gépet, és azt a keveset is csak igen könnyű körülmények között, ezért ez a gumi nagyon jó választásnak bizonyult. Nem tudom elképzelni, hogy aszfaltra létezne ennél jobb erre a motorra.

A szélvédelme a gyári plexivel is kielégítő, én mindenesetre rendeltem rá egy Laminar Lip-et, amellyel némileg csökkent a sisak körüli turbulencia, de azért nem annyival, mint amennyibe került... :( Az üléspozíció jó, az ülés is kényelmes, bár lehet, hogy gélpárnával lehetne még tökéletesíteni rajta. Nekem kb. másfél-két óra hosszat kényelmes, ezután már nagyon le akarok szállni egy kis pihenőre. A markolatfűtés két fokozatban állítható, az erősebben egy jó téli kesztyűvel akár nulla fok közelében is lehet motorozni.

Hozzám már úgy került, hogy a tompított fényszóróba xenon volt beépítve, én a távolsági fényszóróba is ilyet tettem. Így akár tompítottal, de fényszóróval főleg, olyan fényviszonyok mellett lehet naplemente után is vezetni, hogy feleslegesnek érzem minden további kiegészítő fényforrás felszerelését.

Sokat járok városban, de a hosszabb-rövidebb túrák is rendszeresek. Egy teleszkóp szimmeringet leszámítva soha semmi gond nem volt vele. Rendszeresen karbantartom, figyelek az állapotára, tehát ami jár neki, azt megadom, ezt pedig rendkívüli megbízhatósággal hálálja meg. Nagyon elégedett vagyok vele, akkor sem akarnám lecserélni, ha "pénz nem számít" helyzetben lennék... :)

Hibalista

- Egy darab teleszkóp szimmering.

Ide hordtam szervizbe

Dunakeszin egy nagyon korrekt szerelő

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? K75RT Következő motorja? R 1200 RT vagy GS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (180 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.