Kanyarvadász vitorlás
Szöveges ítélet
Mikor megvettem, az volt a szempont, hogy 4 évszakos motort vegyek, mert a munkába járás sokkal kiszámíthatóbb motorral. Mindegy mekkora dugó van, motorral vígan araszolsz a kocsisor között. Mivel naponta 50 mérföldet tettem meg oda-vissza a munkába, fontos volt a kiszámíthatóság. Még egy dolog, ami emellett szólt. Mivel a munkám személyi sofőr itt a ködös Albionban, ing-nyakkendő kötelező elem öltözködésemben. Sajnos lehetőségem nem volt átöltözni, így gyakorlatilag a kocsi mellett állva dobtam le magamról a csomagtartóba a motoros kiegészítőket, szóval nagyon öltözködni sem szerettem volna. Szóval ezért esett rá a választásom. Egy Tucano Urbano lábtakaróval gyakorlatilag teljes védelemben motoroztam télen-nyáron. Szó szerint. Eső nem gond, hisz van ablaktörlőd és a hideg sem volt olyan vészes vastag zoknival. Tökéletes társ volt közel egy évig. Sajnos ezalatt az 1 év alatt megdupláztam a benne lévő mérföldeket, és jobbnak láttam lecserélni, mielőtt kinyírtam volna a motort. 13000 mérfölddel vettem, és 26000-rel adtam el, és ezt 14 hónap alatt gyűrtem bele.
Ez idő alatt egyszer ment tönkre az olajpumpa amit a helyi szervizben orvosoltak.
A motort lehet szeretni és utálni. Én is olvastam a különböző cikkeket és hozzászólásokat itt a Totalcar-on, amik a C1-gyel kapcsolatosan megjelentek. A tény az, hogy azok utálják véleményem szerint, akiknek nincs vagy igen kevés tapasztalata van a motorral kapcsolatban. Zseniális gépezet ami teszi a dolgát. 3 literrel jártam vele, ami engem is meglepett hisz van súlya a motornak a nagy szélvédő miatt is. De ennek ellenére alig evett. Én kétnaponta tankoltam 100 mérföld megtétele után, és kevesebb mint 7 litert kellett utántöltenem, hogy újra tele legyen.
Tökéletes a szél- és esővédelme. Mindig szárazon tartott.
Olvastam hozzászólásokat a motorral kapcsolatban, ahol a magas súlypontra panaszkodnak. Nos ez badarság. A súlypont valóban magas, ez tény. De az is tény, hogy mi emberek alkalmazkodunk és pont ezért ez nem szempont kb. a második tankolás után. Nem téma. Teljesen megszokod és nem létezik többet ez a probléma. Aki azt hiszi, hogy emiatt kezelhetetlen a motor kanyarokban, nos azt kell mondjam, hogy 10-ből 9 motorost körbemotoroztam a 2 sávos körforgalomban. Folyamatosan megleptem vele a "nagy" motorosokat. Volt aki ezt követően elismerően átintett nekem és volt aki kövér gázzal sietve távozott. Lehet a nagy súly miatt, de ha betapadt a kanyarba akkor meglepő látványban volt része a közlekedés további résztvevőinek. Nekem kb. 1cm-es lehetett a majrécsíkom a gumin, ami azért sem rossz, mert súlypontkihelyezésről ugye szó sem lehetett a biztonsági öv és a bukókeret miatt.
Negatívum...kevés a kraft. A 125cc és kb. 12 ló nagyon kevés, szerény véleményem szerint. Lendületből motoroztam, ami azt jelenti hogy emelkedőn ha el kellett vennem a gázt egy lassabb jármű miatt, nos azután hamarabb nőtt szakállam, mint hogy megelőzzem azt. Pont ezért nagyon körültekintően kellett előzni vele. Kb. úgy lehetett vele előzni, ahogy Talma előzte KTM-mel Kalliót a célegyenesben...szélárnyékból.
Másik negatívum, ha már szélárnyékról beszélek, az a szél. A hatalmas szélvédő, egyben vitorla is a motoron és a szél vagy a kamion mögötti szélörvény úgy rángatta a motort és engem mint a Fatboy slim videoklipben a delikvenseket akik belehallgatnak a Push the tempo zenébe. Sajnos ezeket utáltam, de nagyon a motorban.
Amúgy tette a dolgát és soha nem hagyott cserben. Amiért vettem, azt tökéletesen kiszolgálta.
Hibalista
- Olajpumpa, olaj és olajszűrő cserével 95 font volt.(lehet szorozni az aktuális árfolyammal.)
Ide hordtam szervizbe
Raceway motorszervíz (Anglia). Útálták javítani de mindent megoldottak rajta.
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | SV650 | Következő motorja? | CB500 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
