Gumicukor
Szöveges ítélet
2007-ben adódott számomra a lehetőség, hogy végre egy komolyabb motort vásárolhattam, persze csakis használtan. Mivel mindenképpen csupasz bringát szerettem volna, a végső döntésnél két moci maradt a képben, a Honda CB 1300-as és az R1150R. A száraz adatok alapján egyértelműen a CB 1300 volt a nyerő! Olyan volt, mint a "tökéletes nő tejszínhabbal", gyönyörű és hibátlan. Aztán valahogy be kellett vallanom magamnak, hogy azért a "gumicukrot" jobban szeretem - és bizony nem okozott csalódást!
Az R1150R viszonylag robosztus felépítésű, ugyanakkor elképesztően kezesnek bizonyult. Teljesítménye lehet, hogy elmarad valamelyest a japán konkurencia 1000-es big bike-jaitól, cserébe már 2000 ford/perc-től bármelyik fokozatban határozottan tol, s csakhamar rájöttem, hogy az én motorozási stílusomhoz ideális. A mindennapi budapesti "dugóölésben" éppúgy elemében érzi magát, mint az Alpok gyönyörű hegyi útjain, akár két személlyel és full megpakolva. Túrázás alkalmával szinte mindig két személlyel használtuk, a megpakolást pedig a két gyári oldalkoffer, egy GIVI hátsó doboz és tanktáska jelentette. Mindezekkel kb. 1 hetes kirándulás gond nélkül teljesíthető volt.
A nálam töltött két szezon alatt egyszer voltam szervízben, az is gyakorlatilag a vásárlást követően volt (20-ezres szervíz), korrektek voltak, nem volt semmi izgalom. Mivel új gumikkal vettem, azok a nálam töltött 8000 km után is megfelelő állapotban voltak még.
Ma azonban ettől a sok örömöt okozott, jó géptől mégis megválni kényszerültem - igaz egy másik öröm miatt, ugyanis megszületett a második kislányunk is, így elég nehéz volt a továbbiakban a motor hasznosságával érvelni viszonylag szűk költségvetéssel rendelkező családunkban, amikor olyan ellenérvek jöttek elő, mint hogy "kéne egy új gyerekágy, meg bútor, meg stb."
Szóval most egy-két év tuti szünet.
Hogy mi jön majd utána?
Elsőre azt mondanám: az R1200R! Újabb, modernebb, erősebb. Viszont egy dologban szerintem rosszabb: a hátsó ülése kínpaddá változott, márpedig ha ketten mennénk ez nem a legtutibb! Így most a szívem ismét az R1150R felé húz, de ezúttal inkább a Roxterre szavazok majd, mert ha lehet az még izgalmasabbnak tűnik!
Elsőre azt mondanám: az R1200R! Újabb, modernebb, erősebb. Viszont egy dologban szerintem rosszabb: a hátsó ülése kínpaddá változott, márpedig ha ketten mennénk ez nem a legtutibb! Így most a szívem ismét az R1150R felé húz, de ezúttal inkább a Roxterre szavazok majd, mert ha lehet az még izgalmasabbnak tűnik!
Hibalista
- Csak az akkumlátor mondta fel a szolgálatot, de már 4 éves volt, amikor hozzám került a motor.
Ide hordtam szervizbe
Wallis Pest, márkaszervíz
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
