Élménygőzös két keréken
Szöveges ítélet
40 évesen gondoltam, hogy veszek egy nagy motort. Sokat rágódtam a márkán és a kivitelen, de azt tudtam, túrázni szeretnék és nem egy pörgős japánnal. Egy idősebb barátomnak lett egy R850C-je és a boxermotor magával ragadott. Először R45-t néztem de lebeszéltek, a 27 ló nem élmény, igazat adtam. Néhány R65-t néztem de túl voltak árazva (utólag mégsem) és találtam egy R80RT-t. Fekete, ebben a legszebb. Hollandiából behozott közepes állapotú gép volt, a fő gond az volt, hogy oxidált volt a váz több helyen. Szét lett szedve, festve, csere amit kellett és..... nem volt olcsó, viszont jó. Elkezdtünk élményeket szerezni közösen. Brutál nagy jószág, nem egyszerű tologatni, ám attól a pillanattól, hogy megindul kezesbáránnyá változik. Szenzációsan lehet dönteni a kanyarokban, de csak miután van vele kellő gyakorlata az embernek! Nem vagyok száguldós típus, nézelődni, kanyarogni szeretek. Mindent a korához mérten kell nézni, jól gyorsul, hosszú távon a 80-110 km/h-t szereti és itt 4,2 - 5,7 literrel beéri. A gardán reakciót a géppel együtt veszi az ember. A szelephézag beállítás ellenére is van némi szelephang de ez megszokható. Elöl dupla tárcsafék, jól adagolható, megfogja a gépet, ellenben a hátsó dobfék inkább jelképes. Az ülése 150 - 200km után felszólít a pihenőre, de a lovaspozíció nekem kifejezetten kényelmes. Rugózása kissé kemény, vesekő ellen ideális. Szélvédelme példás, hogyne, hisz Ikarus méretű a plexi, ami mechanikusan állítható. Két gyári koffere jól pakolható. Mindenhol megnézik, persze inkább a 40 felettiek. A hangja gyönyörű. Igazi élménymotor, gőzmozdony két keréken. Meglehetősen egyszerű konstrukció, nem betegeskedik. Minden beszerezhető hozzá, gyorsan, más márkákhoz hasonló alkatrész árakon. A 7000km nem sok 5 év alatt, de bő két évet ált a felújítás alatt és van egy 1100RT mellette, abba is nyomni kell a távokat. Érdemes egy jó példányért többet adni inkább, hogy csak az élmény jöjjön, bár manapság már emelkedik a típus ára még német honban is.
Hibalista
- A féklámpa izzót visszatérően kiveri, még nem jöttem rá az okára. A hátsó kerék dobfék rendszerű, a felnit kell cserélni elkopás esetén, én messze túlkoptatta, kellett cserélni, egy szinte újat vettem az ebay-on, azóta ez is rendben.
Ide hordtam szervizbe
Igyekszem magam.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 62300 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
