Egy mindenes traktor/öszvér
Szöveges ítélet
Sokáig kerestem a BMW K1200 GT mellé a megfelelő GS gépet amely valójában a rosszabb minőségű utakra akár endurozni is megfelelő lehet. Sok-sok típust vizsgáltam, a régi kétszelepes gépek gyakorlatilag horror áron voltak, vannak, az 1200-asok is túl drágának tűntek, de mivel a lóerőgyár nem volt igazán szempont, így maradt az 1100 és 1150 gépcsalád, ebből a kínálat elég szűkös, de ráakadtam egy Olaszországból behozott R1100 GS-re, amely 1998-as évjáratú. A széria első éveiből származó gépeknél a gyenge pont a váltó, amelyet 97-től orvosoltak a tervezők, így vélhetően már nem kell számolnom súlyos hibával.
A motor egy egy-éves teljes felújításon esett át amely magába foglalt minden szétszerelést, kivéve a motor, váltó szöghajtás megbontását, ezen kívül minden alkatrész váz szerkezeti elem, csavar tisztításon, festésen, különböző felületkezeléseken esett át, közelítve a gyári kinézetet. A tank és a lakkozott alkatrészek nem kerültek átfestésre. A teljes felújítás után jöttek a finom beállítások, szinkron, szelep, stb. Mindent magam csináltam a motoron, így szerelőt nem tudok értékelni. a fenntartási költségeket is nehéz meghatározni mivel 640-ért vettem és most kb 1-1.2 M-ben van nekem.
A motor karaktere nekem bejött, a váltó nem egy kifinomult szerkezet, nem megfelelő fordulaton nehezen veszi a sebességeket, nem tudom hogy ez gyárilag ilyen vagy csak az idő tette ilyenné, de a K1200 RS sorozaton vajpuha minden fokozat.
A futómű érdekes, mintha pattogna egy kicsit a rossz úton, de egyébként rendesen teszi a dolgát, terepezéskor és szerpentinen keményíteni kell egy kicsit.
Összegezve a tapasztalatokat aki egy egyszerű, mindennap használható, könnyen kezelhető - szerintem nem túlzott karbantartási odafigyelést igénylő - gépet keres és megbarátkozik a boxermotor rezgésével, a váltó durvaságával annak bejöhet.
Hibalista
- A felújítást követő időszak tapasztalatai:
- a kuplungot a motor teljes felújítása után egy évvel újítottam fel, mert elkezdett csúszni, ezt kevlárbetétes tárcsával a Bodo fékcenterben csináltattam
- A hátsó kerék kotyogott, azaz volt néhány mm elmozdulása, először a szöghajtásra gyanakodtam, azonban amikor leszedtem a kereket kiderült hogy a kardán alagút billenőcsapágyát rögzítő anya lazult meg, valamint mindkét csapágat ki kellett cserélni.
- ABS még mindig hibajelet ad, keresem az okát
Ide hordtam szervizbe
magam szereltem és szervízeltem
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 123000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
