A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW

R1100 GS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy mindenes traktor/öszvér

Szöveges ítélet

Sokáig kerestem a BMW K1200 GT mellé a megfelelő GS gépet amely valójában a rosszabb minőségű utakra akár endurozni is megfelelő lehet. Sok-sok típust vizsgáltam, a régi kétszelepes gépek gyakorlatilag horror áron voltak, vannak, az 1200-asok is túl drágának tűntek, de mivel a lóerőgyár nem volt igazán szempont, így maradt az 1100 és 1150 gépcsalád, ebből a kínálat elég szűkös, de ráakadtam egy Olaszországból behozott R1100 GS-re, amely 1998-as évjáratú. A széria első éveiből származó gépeknél a gyenge pont a váltó, amelyet 97-től orvosoltak a tervezők, így vélhetően már nem kell számolnom súlyos hibával.
A motor egy egy-éves teljes felújításon esett át amely magába foglalt minden szétszerelést, kivéve a motor, váltó szöghajtás megbontását, ezen kívül minden alkatrész váz szerkezeti elem, csavar tisztításon, festésen, különböző felületkezeléseken esett át, közelítve a gyári kinézetet. A tank és a lakkozott alkatrészek nem kerültek átfestésre. A teljes felújítás után jöttek a finom beállítások, szinkron, szelep, stb. Mindent magam csináltam a motoron, így szerelőt nem tudok értékelni. a fenntartási költségeket is nehéz meghatározni mivel 640-ért vettem és most kb 1-1.2 M-ben van nekem.
A motor karaktere nekem bejött, a váltó nem egy kifinomult szerkezet, nem megfelelő fordulaton nehezen veszi a sebességeket, nem tudom hogy ez gyárilag ilyen vagy csak az idő tette ilyenné, de a K1200 RS sorozaton vajpuha minden fokozat.
A futómű érdekes, mintha pattogna egy kicsit a rossz úton, de egyébként rendesen teszi a dolgát, terepezéskor és szerpentinen keményíteni kell egy kicsit.
Összegezve a tapasztalatokat aki egy egyszerű, mindennap használható, könnyen kezelhető - szerintem nem túlzott karbantartási odafigyelést igénylő - gépet keres és megbarátkozik a boxermotor rezgésével, a váltó durvaságával annak bejöhet.

Hibalista

- A felújítást követő időszak tapasztalatai:
- a kuplungot a motor teljes felújítása után egy évvel újítottam fel, mert elkezdett csúszni, ezt kevlárbetétes tárcsával a Bodo fékcenterben csináltattam
- A hátsó kerék kotyogott, azaz volt néhány mm elmozdulása, először a szöghajtásra gyanakodtam, azonban amikor leszedtem a kereket kiderült hogy a kardán alagút billenőcsapágyát rögzítő anya lazult meg, valamint mindkét csapágat ki kellett cserélni.
- ABS még mindig hibajelet ad, keresem az okát

Ide hordtam szervizbe

magam szereltem és szervízeltem

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1998
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 123000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (180 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.