Brúnó a jóbarát
Szöveges ítélet
Előljáróban annyit, hogy 34 évesen friss jogosítvánnyal vettem meg életem első motorját, "hosszas" - kb.2hónap - keresgélés után. Azt tudtam, hogy nem akarok egy bivalyerős sportgépen kuporogni illetve az agyon krómozott chopper stílus sem jött be, ezért a túra-sporttúra kategóriában keresgéltem. Motoros barátaim tanácsára nem a "tanuló kategóriában" (gs500;cbf500;stb.) nézelődtem hanem egy picit feljebb, és így akadtam rá egy internetes hirdetésen. Találkozót megbeszélve, haverok akik "már láttak motort közelről" autóba beültetve, megtörtént az adásvétel és a következő napon ott állt a garázsban. Mivel Októbert írtunk (jöttek is a kérdések, "hogy-hogy ilyenkor kezded a motorozást") az ismerkedés elég lassan indult de hála a Globális Felmelegedésnek akadt néhány nap amikor együtt lehettünk. Ezzel aztán megkezdődött a tapasztalatok begyűjtése, és bizony nem egy hibámat elnézte a jó minőségű futómű és az igazán kiváló fékrendszer ami ráadásul ABS-t is kapott. Hátrányként említeném meg a tologatáskor tapasztalható borulási hajlamot ami miatt az önszorgalomból végzett "rutinozás" közben is néha előbb akart vízszintesbe helyezkedni mint gondoltam s ilyenkor - csak miután rövid életem összes pillanata lepergett - tudtam függőlegesbe emelni. Ez a tulajdonsága elindulás után azonban előnyévé válik és nagyon könnyedén terelgethető a kanyarokban a kisebbik "RR". Ezzel el is jutottunk a második és egyben utolsó gyenge ponjáig, tekintve ugyanis a 235kg-os száraz tömeget és az ötfokozatú váltót a 70Le szerintem egy kicsit gyenge ehhez a motorhoz, szívesen kipróbálnám valamelyik nagytestvérét. Az üléspozíció a 176cm-es magasságomhoz a legalsó állásban megfelelő ilyenkor teli talpal leér az ember lába. Az ülések tömése kényelmes, a markolatfűtés nagyon hálás dolog a hűvösebb napokon, a gyári kormányteló pedig már csak hab a tortán. A szélvédelem tekintve, hogy csupasz motorról beszélünk nem túl jó de egy túraplexivel orvosolható, s így már a 130-140-es utazó kényelmesen tartható. Mindent összefoglalva aki egy sok extrával ellátott, jó minőségű és megbízható, középkategóriás túramotorra vágyik ami ráadásul nem is jön szembe minden sarkon annak csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Semmi csak a kopó dolgok: fékbetét csere, olajcsere, akksi csere
Ide hordtam szervizbe
Megoldottam magam (könnyen szerelhető).
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
