BMW,szeretem,de nemtudom utólag megvenném-e ismét.
Szöveges ítélet
Az 1200GS LC után 2019-ben,kihozták az új 1250GS Adventure-t.
Nekem az 1200-es nagyon nyers volt,főleg ami a váltóját illeti,de ezt sokan dicsérték,ezért befizettem,egyre,és vártam az átadás napját.
Az első benyomások ugyanazok voltak mint az elődjénél,hatalmas,behemót,egy igazi nagy csatahajó.
A motorozási kényelme fejedelmi,de 185 centi alattiaknak csak az alacsonyított verziót ajánlanám,mert alig ér le az ember lába.
A funkciók sokban különböznek az elődjéhez képest,főleg a TFT kijelző miatt,illetve a ESA beállításai eltűntek,gyakorlatilag automatikusan állítja be a hátsó csillapítást.
A kerékméretek változtak,nekem ezek is jobban tetszenek,mert ez már optikailag is jobban áll egy ekkora motornak.
Szervizek egyáltalán nem mondhatóak olcsónak 65-200 ezer között vannak 10.000 km-ként.
Váltója vajpuha,nyomaték,mindenhol,minden sebességi fokozatban ott van alattad.Eszeveszetten megy ha kell,és a fogyasztása is elfogadható(túratempó:5-5.5 liter,autópályán inkább 7 liter)
A garanciára nagyon felhívnám a figyelmet,amíg tudja fizetni addig érdemes hosszabbítani,ugyanis vannak egységek amik jó eséllyel el is fáradnak,lásd pl a tekerőgombját illetően.(de ez csak egy a sok közül)
Aztán sajnos bár elfogult vagyok a márkát illetően,azt is el kell mondanom,hogy 2 hónappal a gyári alapgarancia vége előtt a szöghajtás és a kardánhajtásom,olyan szinten volt összerozsdásodva,hogy gyakorlatilag oldhatatlan volt a kapcsolatuk.Garancia vizsgálta,cserélték(nem teljesen ingyen),és bizony ha ez gari időn túl jelentkezik fájdalmas művelet(500- 1 millió között valahol), pláne ha a szöghajtást is cserélni kell vagy esetleg a váltókihajtást is megrágja a kardán....na meg a szezon elején kiesik úgy 2-3 hónap...vagy amikor épp...Ha valaki használtan venne ilyen motort,legalább ezt az egyet ellenőriztesse szervizben,mert zsebbenyúlós...
Összességében én mentem 2 év alatt 39.000km-t,sehol sem hagyott ott,de bizony ezért a motorért le kell szurkolni 7-8 millió forintot,és el is várható hogy ne hagyjon ott,de tudok olyan hidegindítási problémákról illetve előforduló hangokról,amikre nem igazán van megoldás,legalábbis azonnal....
Összességében ez a 3-ik BMW alattam,nem tudom hogy a következő is az lesz,mert amit erre költeni kell,és bizony a szervízek miatt kell,megéri-e azt a pénzt amit nyújt.
Tudják ha majom kell legyen banánra való is......Hatványozottan igaz!!!
Csodamotor,vastag pénztárcához...
Hibalista
- 2 éves kora előtt 2 hónappal a kardán és szöghajtás cserés
Ide hordtam szervizbe
Wallis
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | 1200LC GS | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
