At the gates of Perfection
Szöveges ítélet
Használt és rég garancián túli, igazán kevés kilométerrel, igazán gondos tulajtól. Deal. A teljesítmény elsőre persze lenyűgöz. Meg aztán villantós a propeller. Aztán rájössz, hogy fel kell nőni fejben egy ilyen motorhoz. A stílus tartást igényel. Feltűnően kevés a BMW K sorozat ítélet. Talán azért, mert aki valóban tapasztalta, az nem fárasztja magát holmi ítélet írással, hanem motorozik. Szerencsére alázattal közelítem meg a témát. Vegyél BMW-t, mert jó. K sorozat volt az a BMW-nél, mint az elmosódó csillagok Han Solo szeme tükrében. Ugrottak egy keserves nagyot. Egy bizonyos kategóriában a japók most kezdik pötyögni azt, amit a bajorok 5-10 éve, de lehet, hogy nincs igazam. Kell a lóerő, hogyne, de az minden? A bajok nagy része is persze az extrákból ered, de a modell életének felétől már lényegében kiszűrték az összes lényeges hibaforrást, innen érdemes venni. A legfélelmetesebb a fékszervó defektje, amit anti-korrekt módon tussoltak, meg a váltó darabokra esése, ami itt nálunk magyar hazában is több rider kézzelfogható tapasztalata. Ez van. Állítólag az 1300-as az 1200-as összes hibáját nélkülözi és rádob teljesítményben, ami igazán durva. Nézzétek itt (http://www.sportrider.com/bikes/146_0909_2009_bmw_k1300_suzuki_hayabusa_comparison_test/index.html).
Tapasztalat? A legjobb gumit érdemes megvenni, így nem csak bivalyerős sporttúrád lesz, hanem egy majdnem sport is (nehezebb, hosszabb, mint egy igazi sport). Fékek kiválóak, futómű a magyar kátyúkkal hímzett utakon is brilliáns, fekszik mintha sínen lenne. Fékezéskor tényleg nem bólint. Szélvédelem nagyon jól eltalált. Ergonómia 5*. Talán kivétel nélkül minden gyári kieg harmonikusan illeszkedik a motorhoz és jól használható, főleg az oldaltáskák és középsztender. ESAm nincs, de legközelebb lesz.
Hehe, lánc spray. Van még néhány flakon, kéri valaki? Komolyan, egy alapos motorápolás 2-3 órájából neked mennyi a lánc? Persze adsz rá, mert igényes vagy. Ugye van 1? Ha nem BMW gurul be ezután a garázsba, akkor is kardános lesz. Kötekedjetek, de nekem a hangos motoros nem cool. Mai napig kíváncsi vagyok, hogy a 120-140 decibeles 100kmh-s menetből mennyi a kipuf, a gördülés és szél, illetve a lánc.
6. sebességfokozat 60-290. Hm. Jó öreg Busa, azért erősebb. De a féke, csak hogy egyet mondjak. Az iker kipufogó azért tényleg szép.
Mit nem szeretek? A benzinszint visszajelzést. 19 literből ha még van 5 liter, már karácsonyfaként villog a műszerfal.
Mitől félek? Szétesik a váltó.
Néha csak úgy álldogálok mellette és elmélkedem, hogy vajon mi lesz a következő felfedezésem, amit egy mérnök jó előre kigondolt, tesztelt, implementált. Alapos munka a javából.
Jó gép, kíváncsi vagyok utódjára, csak még nincs szép színekben.
2010 szeptember.
Hibalista
- markolatfűtés
Ide hordtam szervizbe
BMW Full-Gas Balatonboglár A+++ 5* közvetlen, tapasztalatmegbeszélős árképzés bmw-s, ki nem tudta
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
BMW Motor Pest, Váci út Egy 5 Michelines étterembe rövidebb a várólista, úgyhogy a szervíz értékelhetetlen.
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 0 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | V-Strom DL 650 | Következő motorja? | kardános |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
