Antik BoxerMotorWow... csak megszállottaknak!
Szöveges ítélet
Utcai BMW-t szerettem volna venni, mikor elmentem megnézni, majdnem kifordultam a kapun: egy fészer alatt állt évekig letakarva, befülledt, az aluminium blokk és a felnik szinte feketére "korrodálódtak", a festék lepergett a blokkról. Még soha nem láttam G/S BMW-t és szégyen, de elsőre azt hittem, hogy valami házi tákolmány a magas első sárvédő:)
Aztán, ha már ott voltam, beindíttattam, és miután meghallottam a boxer hangját, a gyári kipufogó öblös dübögését, kerültem is vele egyet. Aztán megvettem. Az áráról csak annyit, hogy egy 10 évvel fiatalabb jó japán gépet is kaphattam volna kategóriájában.
A három év alatt sok túrát bejártam/tunk vele hazánkban, de volt, hogy kiruccantunk egy hétvégére Prágába is. Itt kiégett a hátsó lámpa, és mivel a tartalék izzót sehogysem találtam, a Petzl fejlámpát csavaroztam be a búra alá. hehe. Működött. Mindig hibátlanul dübörgött, soha semmi hiba nem volt vele.
Most jönne az, hogy vezetni egy álom. Hát, nem az. Sőt... néha rémálom, de aki szereti a kihívásokat, és unja a helyette gondolkodó és mindent megoldó automatikákkal teletűzdelt masinákat, annak telitalálat. Bevallom, nem vagyok az a motorpátyolgató fajta, csak akkor nyúlok hozzá, ha kötelező karbantartás jön, vagy hallom hogy valami bibi van, így nagyon örültem a kardánhalytásnak. Nem kell mosogatni, kenegetni, utánaállítani, és X kilométerenként cserélni a drága láncszeteket.
Tetszett az is, hogy a hosszanti beszerelésű motor billegeti jobbra balra a 200 kilós vasat, ahogy álló helyzetben rángatom a gázkart. Szerpentinen azért annyira nem élvezet. Ez még a kiegyenlítő akármik nélküli kardánmeghalytás, így ha bedöntöm kanyarban, és óvatlanul választom meg a gázt vagy a sebességet, egyszerűen lefekteti a motort, vagy épp kiemeli az ívből. Nagyon észen kell lenni vele.
Szélterelő nincs rajta, így kapjuk a menetszelet rendesen: 110-120-as utazósebesség még elviselhető, de mivel én lassú motoros vagyok amúgyis -afféle tájnézegető- ez is optimális. Gyári dobozokkal, tanktáskával szépen felmálházható, két embernek egy hétvégés-sátras-kempingezős kalandra a hegyekbe, akár rosszabb erdei utakra, ösvényekre bemotorozva is teljesen rendben van.
Elvileg a G/S azt jelenti, hogy terep-utca(i használatra) gyártották, így írok kicsit off-road tulajdonságairól, merthogy ott is meghajtottam kicsit. A 800 ccm-es boxer nem hipererős, de iszonyúan tol alsó fordulatról. Földutakon nyugodtan lehet menni vele, a rugóstagok kidolgozzák a buckákat, persze dobál meg rángat, de elviselhetően, ha lábbal utánadolgozunk. Ugratni nem érdemes vele, azt nagyon nem szereti, nagyokat nyekken földetéréskor.
Meglepően jól kezelhető "trialmotoros" feljárókon. Kis nekifutóval is dinamikusan lendül a bálna teste, a földközeli súlypont miatt pedig kis sebességnél is stabilan tartható. Két személlyel, felmálházva erdei turistaösvényen simán elvezettem Keszthelyen a gyenesdiási kőbányánál.
Szerelni nemigen kellett még, azt tapasztaltam, hogy az alkatrészek nem olcsók. Légszűrőt és olajszűrőt cseréltem, 40%-kal volt drágább mint a Hondához. A szelepeket szoktam még álligatni, meg karburálni téli-nyári időszakokra, ezek inkább kellemes babrálások mint igazi szerelés. Csak elborítom a motort a bukócsövére, és már lehet is "szelepálligatni". Villáskulccsal, hézagmérővel és csavarhúzóval. Nem lapkákkal.
Van még néhány éve, aztán viszem veteránvizsgára, mert minden alkatrésze eredeti (kivéve a béna légterelő-imitáció az elején, de azt úgyis ledobom hamarosan). Nem tervezekk más motort venni, remélem totálkárosra soha nem zúzom, mert akkor nem tudom honnan veszek másik G/S-t. 1984-est főleg.
Hibalista
- Eddig semmi nem romlott el rajta, szokásos dolgokat cseréltem csak. Egyszer volt a vásárlás évében, hogy ismeretlen okokból lefulladt útközben, de 2 perc pihenő után újraindult. A hiba azóta nem fordult elő.
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelgetem.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
