A világból kimegy(ünk)
Szöveges ítélet
13 év kihagyás után ültem motorra. Hiába no, az ember ebből az őrületből nem tud kinőni és így is van ez rendjén. Már anno, mikor gyermekem születésekor felhagytam a motorozással a család nyomására, nos már akkor tudtam, hogy valaha veszek egy BMW-t. Amikor a biológiai órám jelzett, hogy eljött az idő, persze éppen építkeztünk, de engem elkapott a gépszíj, nem várhattam. Visszakattogtam az időben 13 évet és azt mondtam: onnan folytatom, ahol abbahagytam, K sorozatú BMW-t akarok. Irtó szerencsém volt, mert ráakadtam a "Kisisten"-re. 9.000 mérföld volt benne, túl volt egy apró csúszás utáni helyreállításon és talán egy évtizednyi ácsorgáson a Nagy Vízen túl. Éppen bekerült az országba. Gyorsan összeszedtem minden kapcsolatomat, leinformáltam a motort, tiszta volt mint a frissen mosott lepedő... Megvettem. Napokig a garázsban éjszakáztam, nem hittem el az egészet. Aztán véget ért a tél és elkezdtünk együtt kószálni. Az azóta közösen megtett 30.000 km. megerősített abban, amit korábban csak sejtettem. Mindig csak BMW-m lesz. Bejártuk Erdélyt 3x, Lengyelországot 2x, a Bajor Alpokat 2x, A Dolomitokat, Tirolt, Szlovákiát, Szlovéniát, Horvátországot 2x Magyarországot keresztbe, hosszába és nyugodtan állítom, hogy tényleg a világból is kimegy.
Nagyon kényelmes, >800 km (Garmisch-Partenkirchen-Budapest) meg sem kottyan rajta egy nap alatt, a szélvédelme jó, a motor ereje elég még a nagyobb Bimmerekkel való együtthaladáshoz is. Különösen nyomatékos a háromhengeres és olyan gyönyörű hangja van, hogy nehéz megfogalmazni. Jól szól benne a zene :-)) 90-ig és a gyári System-kofferek minden cuccot elnyelnek. Megbízható vas és már "88-ban rátették a világ egyik legnagyobb találmányát, a markolatfűtést, meg a fedélzeti check rendszert, ami az aktuális sebességfokozattól kezdve (1988-at írunk!!!)a féklámpa kiégéséig mindenre figyelmeztet. Az már csak hab a tortán, hogy az irányjelző, ha mozog a motor (de csak akkor) kikapcsol a 12. villanás után. Kizárt így a jellegzetes motoros képe, aki halad egyenesen és indexel....50 kilométeren keresztül. :-)))
Viszont hagyományos még az első futóműve, és a fékek, amik ugyan a Brembotól érkeztek, és rendesen fognak is, de a telók hajlamosak enyhe szitálásra, ami inkább csak ijesztő, mégis számolni kell a jelenséggel. Számolni kell a még kitámasztó nélküli kardán jellegzetes terhelésválási reakciójával, ami visszakpcsolásnál (indulásnál is) kicsit megemeli a motor hátulját. Ez különösen szerpentineken, lefelé, a kanyar előtti visszakapcsoláskor lehet ijesztő és bizony ha durva a kuplungolás, képes megcsúszni a hátsó kerék. Be kell kalkulálni! Viszont mindezek ellenére nem vártak még a nagyobb vasakkal sem rám soha, legfeljebb én óvatosabb vagyok. A hátsó monolever felfüggesztés egyetlen teleszkópja csak 3 állásban állítható, lehet, hogy beruházok valami komolyabbra.
Viszont hihetetlenül kezes a futómű, nagyon könnyű vele akár felpakoltan is araszolni a nagy forgalomban, az idom pedig olyan jó áramlástanilag, hogy még a nagy kofferekkel sem rángatja a szél a vasat, akár 160 fölött sem (igaz, hogy a dobozokban benne van, hogy max. 130 km/h)
Ez az a BMW, ami:
-Nem imbolyog induláskor
-Nem fogyasztja az olajat
-Nem csattog a váltója
-Ultrafinom a motor futása
és
-Mindenki azt hiszi rá, hogy boxer... :-))
Sor 3 Uraim, sor 3! Jól van boxeresek, nem kell engem megdobálni! :-)))
Az idén mégis veszek egy másikat. Egy R1150RT-re pályázok. Viszont ez a motor marad, a fiam fogja használni, aki éppen kinövi a jelenlegi vasát. Mert ettől a motortól nem szabad megválni, annyira jó!
Hibalista
- Hátsó kerékcsapágy: 18.000 Ft volt a gyári. Teló szimmering: 4.000 volt a gyári.
Ide hordtam szervizbe
Egy nagyon jó ismerősöm csinálja rajta az olajszervizeket. Kívülről ismeri ezt a modellt.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
