A varacskos disznó
Szöveges ítélet
Az én gépem nem egy mezei R1100S. Ez egy BoxerCup Replika-Replika. Lánykorában mélysárga színezéssel gördült le a sorról, de valahol a gyárkapu, meg az én tulajdonszerzésem között építettek belőle egy BoxerCup Replikát. Méghozzá a legszebb, háromszínű fényezéssel, az elöl kék, hátul fehér kerekekkel, a Laser helyett Remus rozsdamentes rendszerrel, valamint megkapta a hegyesebb vezérlő programot. A közép sztendert elvesztette, helyette kapott egy hasidomot. Jól áll neki. Számomra a hátsó traktusa tökéletes. A paralever karja és a kardánhajtás, valamint az ülés alá húzott kipufogó miatt kilátszó kerék, a magasra húzott (de nem ízléstelenül magasra) far... ááá néha csak csodálom percekig. Az eleje... ízlés dolga. Nekem annyira nem jön be, én a naked motorok híve vagyok, de meg kell hagyni praktikus, ahogy ledobja rólam a szelet. Ha kényelmesen ülök rajta kb. a vállamra dobja a szelet a plexi, 120/160km/h között kényelmes, ahogy megtart a menetszél. Ha beejtem a könyököm és bebújok a plexi mögé az egy kisebb fajta tuning, érezhetően megugrik a gép, de nem sűrűn csinálom.
Már a tesztkörön éreztem, hogy jól ki fogunk jönni egymással. Óvatosan húzogattam a bajszát, aztán mikor úgy éreztem, hogy bemelegedtünk (a blokk, a gumik, meg én is), akkor leforgattam egy kicsit, majd teszteltem az ABS-t. Száraz úton. Utána percekig dudorásztam a Nut Crackert (Diótörő magyarul ugye, de úgy nem jön ki a poén). Amibe egyből beleszerettem, az a futóműve. A telelever egy csoda. Kegyetlen fékerőt produkálhatsz úgy, hogy nem áll fejre a motorod. A Hondám új villaszárakkal, felkeményítve is akkorát bólintott, mint AC/DC fan a koncerten megvadult headbang-ezés közben, de a bömös nem. Az csak lassult, de úgy, mint ahogy fentebb említettem: a nemesebb szerveim kárára.
Ezt a vasat anno sport túra motornak pozícionálták. Szerintem se nem sport, se nem túra motor. Sportosnak sportos: élmény, ahogy le lehet forgatni szabályozásig. Kb. 3000-es fordulatnál jön meg az ereje, onnan egyenletesen tol, mint egy mozdony. Nem fárad el, húz végig 8000-ig, érzésre olyan, mintha egy vízszintes vonal lenne a nyomaték"görbe", a teljesítmény meg egy másik, emelkedő egyenes. De az üléspozíció sokkal kényelmesebb, mint egy sportgépen. Gyárilag selejtes nyakam van, egy sportgépen szabályosan fáj a nyakam, ha úgy tartom, hogy az utat is lássam. Ezen nem, ez pont jó.
Sajnos egyszerűen képtelen vagyok lassan menni vele. Próbálom nagyon, de nem sikerül. Egy-egy előzésnél, ha nem hatodikban kerülöm ki az előttem haladót óhatatlanul beleszaladok a 160-180km/h sebességbe, onnan lassulok vissza motorfékkel. Egy haverom kérdezte is, hogy ha nem megyek kilóhatvannal akkor felborul, vagy mi?
Túrázáshoz nekem nem elég kényelmes, meg hiányzik is róla az oldaldobozok tartókonzolja. Nekem mondjuk pont nem, én csak hétvégi rekreációs hobbimotoros vagyok.
Update: 2019 január
Rájöttem, hogy miért megy olyan megveszekedettül jól a motorom. Valami agylövéstől vezérelve meggugliztam a motorom alvázszámát, és odakeveredtem egy angol weboldalra, ahol tulajdonosok vallanak saját gépeikről. Kiderült, hogy az enyém rendesen kapta az ívet, pályamotorozásra használták kétéves korában. A sok karbon módosításból sajnos nem maradt meg minden (pl. a légbeömlő és a légszűrőház megint eredeti), de úgy néz ki, hogy a hengerfejből nem vették ki a hegyesebb vezérmű tengelyt és a könnyített szelepeket sem. Anno amikor az összes kütyü be volt építve 110 lovat mértek keréken, ami azért nem semmi, mert gyárilag 98 LE a főtengelyen mért teljesítmény. Érzésre meg kell, hogy legyen ebből kb. 100 a keréken, mert a maximális sebesség gyárilag 140M/h, én meg 150-et mentem vele tavaly nyáron egy hosszabb egyenesben. Ez megmagyarázza amúgy a lineáris teljesítményleadást is, amiről először írtam. :o)
Ja, majd elfelejtettem: vettem bele az e-bayen eredeti (használt) SHOWA rugóstagot hátra. Ennek igen kényelmesen -szerszám nélkül- lehet állítani az előfeszítését, és állítható rajta a csillapítás is. A karbon hátsó sárvédő felfogatását ugyan újra kellett gondolni, hogy elférjen, de nagyon megérte a beruházás. A bímerbuzi barátommal nagyjából belőttük a száz kilómhoz (felszerelésben) és a vezetési stílusomhoz. Eddig nem is tudtam, hogy ennyire szar volt a helyzet. Most hogy jó, egyre bátrabban és határozottabban döntögetek a kanyarokban, valamint végre rendesen koptat(hat)om az új Avon 3D sport kétkomponensű gumikat is.
Hibalista
- Amikor vettem elvittem egy "null" szervízre és átnézésre. Ami egyből látszott, hogy az egyik (bal) leömlő egyik rögzítőcsavarja letört. Szereztünk pótalkatrészt tömítéssel együtt, de egyelőre a szerelőnél vár a cucc. A rozsdamentes acél és az alumínium frankón össze van gyógyulva. Letekertük a másik csavart, azóta így megyek vele, hátha elengedi egyszer... Eddig nem tette, pedig nem kímélem a vasat.
-
- A jobb oldali injektor/szívótorok gumicső elfáradt. Még épp nem szívott falsot, de lecseréltük. Mindkettőt. Be is állítottuk, hogy egyenletesen járjon a motor. Egyelőre ennyi, a következő a vezérműlánc bal előfeszítőjének cseréje lesz, aztán majd a télen szétkapom, mint floki a lábtörlőt, hogy elhárítsak minden korróziógyanús történetet.
-
- Mégvalami: a 100kg tömegemhez a hátsó rugóstag gyenge. Próbáltam jobban előfeszíteni, de asszem ez az alkatrész is cserés lesz. Az első Showa tag tökéletes, a telelever szilentjei is rendben vannak, remélem azokkal el leszek még pár évig.
-
- Update: 2019 január
- Most épp téli álmát alussza a drágám, remélem idén többet tudok vele menni, mint tavaly. Ugyanis történt egy kis malőr. A kihajtásnál szivárogni kezdett a hajtómű olaj. Rövid távon még elviselhető volt, de amikor egy 200km-es túrát abszolváltam már elég csúnyán elfolyt. Egész sokáig vadásztunk alkatrészre (az első ránézésnél úgy látszott, hogy meg van repedve az egész), aztán szétszedettem a szerelőkkel és kiderült, hogy csak tömítetlenségi probléma volt. Újratömítették. Azóta ugyan nem tudtam nagyobb távokat megtenni, de a szivárgás megszűnt, csontszáraz a felni. Várom a jóidőt, a sisakomat már lecseréltem egy felnyitható állú LS2-re, az előzőt ugyanis kipróbáltam: 120 km/h-nál átrepült előttem egy galamb. Lefejeltem, mint kölyökbálna a tankhajót (hogy elég nagy legyen a képzavar itt én voltam a tankhajó). Egy kicsit megrándult a nyakam ugyan, de azt hittem ennyivel megúsztam. Sajnos a sisakom beépített napszemüveg mozgató mechanizmusa eltörött. Gondoltam szerzek hozzá alkatrészt és megszerelem, de kiderült, hogy egy mezei plexit se tudok már hozzá szerezni, nem hogy ilyen apró bizbaszokat. Ezért is döntöttem az LS2 mellett, ahhoz tuti, hogy lesz alkatrész. Plusz pinlock-kal együtt fizettem érte 110€-t.
-
- Az ABS már másodszorra kezd el velem szórakozni. Az itteni guru köti az ebet a karóhoz, hogy az alacsony feszültség miatt dob hibát, de szerintem ez nem igaz, mert koppra töltött akksi mellett is csinálja. Szerintem a hátsó jeladó lesz a ludas, ha kiderül majd ideírom. Egyelőre se időm, se kedvem nem volt szétkapni a motort, hogy a segédvázra új porfestéket égessek, ez a szezon még így fog eltelni...
Ide hordtam szervizbe
Kevinék. Senior és Junior. Továbbra is ők a legjobbak, a Hondámat is ők szervízelték és ehhez is ért a szerelőjük. Rugalmasak, ha kell sietnek. Mivel ők is motoroznak tudják, hogy milyen ha valaki gép nélkül marad(na).
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
John, a BMW guru. Ért hozzá, de nehéz hozzá bejutni és drágán dolgozik, ergo a gyorsan-olcsón-jól kombóból csak a jól-t lehet választani, ezért sem kap jobb értékelést. :oP
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | CB900 Bol d'Or | Következő motorja? | Tesi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
