A Tökéletes :-)
Szöveges ítélet
Szinte alapjáratról húz: 3000 és 5000 között bárhol elboldogul. Ötödik fokozatban 100 km/h-ál kb. 3800-at, 120 km/h-nál ~4300-at, 140 km/h-nál ~4800-at pörög. Akár utassal, akár egyedül mindig rendelkezésre áll elég erőtartalék.
ABS-t hátul be kehet csapni: ha fékezés közben visszakapcsol az ember egyet *kettőt, hármat :-)* akkor az ABS nem bír megbirkózni a feladattal. A futóművet szinte lehetetlen kihozni a sodrából, kanyarban is, akár kereszt-, akár hosszirányú bordákon, menet és fékezés közben is végig irányítható marad. A motoron eredetileg Metzeler Enduro 4-es gumik voltak, elől-hátul Metzeler Tourance-ra cseréltem, ezzel jobb lett a tapadás mind száraz, mind nedves úton.
Merülő/gyenge aksinál az ABS hajlandó makrancoskodni, azaz nem kapcsolja be az elektronika. Ilyenkor pár perc múlva le kell állítani és újraindítani, ekkor már bekapcsolja.
Az én motoromon a gyári szélvédő egy Ermax-ra van kicserélve, ez legalább 5-8 cm-rel magasabb és valamivel szélesebb is, 140 km/h alatt szinte semmi menetszél nem érezteti hatását.
A gyári dobozok elég helyett nyújtanak, bal oldalon 25 (kipufogónál), jobb oldalon 31 liter. (Élelmiszert célszerű a jobb oldaliba pakolni…)
Érdemes odafigyelni a kuplungnál a hézagra, a korábbi BMW-k 4-5 mm-éhez képest ez 6-8 mm-t kíván.
Futómű ill. menettulajdonságok: endúrósan magas építés ellenére a boxer motor miatt alacsonyan maradt a súlypontja, látszólagos hatalmas termete ellenére végtelenül kezes, jól irányítható. Terepen rendesen megdolgoztatja az embert, a lábtartókon állva a legkisebb - óvatlan - gázmozdulatra is egyből reagál az injektor, akik sokat terepeznek vele, gyakran visszateszik a BING karburátorokat a régi ezresről. A motor hangja - összehasonlítva a korábbi kétszelepes, karburátoros modellekkel - jóval visszafogottabb, csendesebb: ez főleg hosszútávon ill. erdőben hálás. Jól pakolható, 2 személlyel is elmegy akár a világ végére is. A hátsó ülés alatt található szerszámkészlet tartalmaz egy 3 patronos gumijavító kittet.
A vezérműlánc hidegen elég csúnya hangokat hallat, a váltó néha kicsit hangosan kapcsol.
A kipufogó elveszi a boxer hangját… de a Remus visszaadja kamatostól :-)
Hibalista
- Kuplung-csere 32.950 km (elozo gazdi...)
- Váltó csoportkerék tengelye eltört (anyaghiba) 47.800 km
- Első vezetőszár ("teleszkóp", bár nem az igazából) szimmering csere 77.800 km
- Km-spirál szakadás 89.000 km
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
