A motorok X6M-je
Szöveges ítélet
Egy GS-t görgettem 5 évig elötte. Ugyanott vettem és nagyon meg voltam vele elégedve. Kényelmes volt, sok csomag hely, sok kütyü, örök élet meg egy nap. Hozzá kell tennem én hosszabb utakra használon a motort, de nem jut idő tiszta túrázásra, sokat járok ügyfélhez, munkába, akár külföldre vele. ( Itt a külföld németországon kívült jelenti) De azt vettem észre, hogy kicsit néha jól esne némi plusz lóerő. Soha nem mentem vele terepre. A Duc multistrada már régen tetszett, de sok rosszat hallottam róla ismerősöktől és mukába menet nem szeretne az ember lerohadni. Egy szervíz alkalmából beszélgettem a BMW-s kereskedővel (ez mindig nagyon veszélyes!!!). Említettem neki, hogy néha azért az 1000RR-t megzavarnám, de az ugye nem egy málhás szamár. Ekkor mutatta a XR-t. Kicsit utánaolvastam és mire kettőt mukkanhattam volna az asztalon volt az ajánlat, hogy visszaveszik a GS-t, kapok egy új XR-t és a külömbözetet meg egy év alatt becsengetem.
Mit mondjak, aláírtam.
A motor egy álom. Nagyon kényelmes és jól pakolható. Nem úgy mint a GS, ennek kicsit olaszosabbak a dobozai, kicsit kerek, kicsit csicsás, de még mindig sokkal nagyobb, mint egy hasonló teljesítményű gépnek. Azaz bőven lehet vele túrázni. Döbbenetesen finoman is lehet vele menni. Alacsony fordulaton tartva egy kezes városban is kezelhető motor. A szélvédelem is rendben van, állítható is, igaz ez kétállású, nem úgy mint a GS, de ez tökéletesen mind1. Vagy menni akarsz, akkor leereszted, vagy nyugisan gurulsz, akkor fel. A tőbbi parasztvakítás.
Ha pörgeted, akkor nagyon virgonc. Tényleg agyat el lehet vele hagyni. Vigyázni kell, mert könnyen elmegy az ember esze. 8e fölött versenymotor feeling. Egy kicsit zavaró lehet a 120-140 közödd a vibrálás. Nekem néha bele tud zsibbadni a kezem egy óra után. Nincs menekvés, gyorsabban kell menni.
A fékek pompásak. Tényleg nagyon harap. természetesen központi fék. Először kicsit zavart, ha lassan mész és húzod a kézit, akkor kicsit leesik a hátsó, de megszokás kérdése. Egyszer az életemet mentette meg. A kütyükön babráltam, meg a navin, nem vettem észre, hogy elöttem megállt a forgalom. Mikor fölnéztem egy futgon háta volt elöttem néhány méterre. Biztos voltam benne, hogy belecsattanok. Tövig húztam a féket és fogalmam sincs, hogyan állt meg. De minden ABS katogott elöl, hátul, nem emelte el a seggét, nem csúszott meg az eleje. Nem vagyok biztos benne, hogy ezt sok más motor megoldotta volna.
Összegezve az XS olyan mint egy SUV az autóknál. Nem terepre való, nem is arra tervezték, de brutálisan erős, nagyon kényelmes, magasan ülsz és úgy érzed magad, mint egy csillagromboló pilótája. Mindenkinek ajánlom, aki ki tudja fizetni a gyári szervizet és nem akar soha terepezni.
Hibalista
- Semmi nem romlott el eddig. Ezért a 10 pont a megbízhatóságra.
Ide hordtam szervizbe
München, a BMW gyár mellett a kereskedésben lévő szervíz. Ennél közelebb a BMW szívéhez már nem lehet menni. Ennek ellenére 8 pont. A szigogrúan vett motor szervízzel semmi gond, gyorsan dolgoznak, az előre jelzett áron. Igaz eddig csak sima tervzett szervíz volt. DE rendeltem egy topcase-t. Ez valahogy nem akar összejönni. Eleve 4 hónap alatt érkezett meg. Utána behívtak, hogy vihetem. Bementem, nem volt meg. Megint behívtak, hurrá siker, meg van a doboz, de nem volt nálam a kulcs, márpedig a zárat be kell állítani. Ok, harmadikra megvan a doboz, hozzá a zár, doboz haza. Másnap fölhívtak, hogy baj van, más dobozát adták oda. Nem vinném e vissza bitte,bitte..... Doboz vissza, enyém nincs meg. Ekkor már kicsit ideges voltam. 2 napra rá: kiderül mégis az én dobozom volt amit elvittem. Mehetek érte. Odamegyek motorral, hogy itt a vége, most már tessék rárakva kikenve kifenve visszaadni. Mindenki mosolyog, nagy bocsánatkérések, szerelő el a motorral, fél óra után a kereskedő sápadtan közli, hogy nem megy rá a motorra a doboz. Egy óra nyomozás után kiderül, hogy kétféle doboz van. Az elsőhöz jó a sima előkészítő platni, a nagyobbhoz kell egy műanyag alátét lap. Na az nincs. Szúval ennek 1 hete. Azóta várom a hívást. Tanulság: dobozt akkor fizess ki, ha ott rá is teszik. Minden más mese habbal.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | R1200GS | Következő motorja? | MV Agusta DRAGSTER RR LH44 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
