A feladat teljesítve
Szöveges ítélet
Az első megítélés általában ezzel a motorral kapcsolatban az, hogy kezdő, avagy női motor (ez utóbbit sosem értettem, mint jelző), de aki huzamosabb ideig használja..nos annak a második véleménye is ez. Jómagam pedig annak ellenére birtokolom a motort, hogy 15 éve motorozok és megtermett férfiember vagyok.
Lehet ezen vitatkozni, hogy mi kezdő motor és mi nem, de véleményem szerint a motoroknak betöltendő szerepük van és ezt figyelembe véve kell őket nézni, dicsérni vagy szidni. Ha ez a motor arra lett tervezve, hogy naponta nyúzzák, városban és kisebb távolságokon használják (függetlenül a forgalomtól), vagy éppen valaki ezen tanuljon meg egy már használható méretű motort kezelni, akkor célt értek a mérnökök. Másra ugyanis nem való, bár láttam, hogy valaki például egész Amerikát átszelte egy ilyennel, de nagy élmény nem lehetett, arra az ilyen utazásokra kitalált motorkerékpárok valóak. Viszonylag kis mérete és tömege, valamint a remek üléspozíciója miatt kiváló társ a hétköznapokban, egyszerű és megbízható szerkezet. Könnyű tisztán tartani, ami nekem különösen előny, ugyanis az én szegény példányom Skócia zord időjárását kénytelen nap mint nap, 20-40 km-es vegyes távokon elviselni, minden évszakban. Ráadásul hónapokon keresztül csak egy ponyva védte - kevés sikerrel - a jelentős mennyiségű csapadéktól, a széltől és a többi, helyi sajátos időjárási viszontagságtól, de már szerencsére garázsban tölti az állóidejét. Az elmúlt 4 hónapban mindössze a villa szimmeringjeit kellett cserélni ( az itteni munkadíjakra ki sem térek most ), illetve a vízhőfok jeladója viccelt meg alaposan, amikor januárban, a legnagyobb forgalomban, szakadó esőben jelezte, hogy túlmelegedett a motor, persze tévesen riogatott. Kapott két gumit is, az eredeti vegyes használatra tervezett kerekek helyett az errefelé népszerű Avon Roadrider utcai gumikat vettem rá, csak jót mondhatok róluk. A lánc karbantartása a helyi- és a használati viszonyokhoz mérten gyakori kötelesség, ennek ellenére is nyomot hagynak a mérföldek, normálisabb körülmények között nyilván tartós az is.
A motorkerékpár külső jellemzői attól függően alakulnak, hogy ki nézi, szépséget talán nehéz, de használatra buzdító formákat könnyű benne felfedezni. Engem is az fogott meg benne, hogy kis termete ellenére markáns és a rajta lévő dobozzal illetve oldaltáskákkal egészen felnőtt megjelenése van (mint egy felnőtt MZ). A gyári kipufogója van rajta és szépen szól, nem zavaró hosszú távon sem a dörmögése és egy fűnyírónál lényegesen komolyabb a hangja.
A gyári plexijét kénytelen voltam kisipari módszerekkel magasítani, több-kevesebb sikerrel. Előző tulajdonosát remekül védte eredeti állapotában is, de ő jóval alacsonyabb tőlem, szóval kb 170 cm-es testmagasság felett érdemes cserélni vagy magasítani. A kézvédő feltalálójának innen is ezer hála, a telet a nyári kesztyűmben motoroztam végig és a marklatfűtést sem használtam. Ennek egyébként két oka volt, egyrészt lassan melegedett be , másrészt a jobb oldali valamiért nem is működik és így volt igazságos a kezeimmel szemben. Lényeg, hogy valamennyire még takarásban is van az ember, ez megint csak az első sorokban kifejtett használati területekre megfelelő.
A vezetési pozíció remek, magasan ellátok az autók felett, egyenes háttal ülök és a párnázás sem rossz. Gyorsulása elegendő ahhoz, hogy ne én kövessem a forgalmat, hanem előtte menjek, de egy otthoni autópályán már bizony gyengének találnám. Itt ugyanis 70 mérföld - 112 km/h- a legnagyobb megengedett sebesség, a főutakon meg 60 - 94 km/h - , ezeket gond nélkül tartja, de ennyi elég is neki. Ehhez és a szerintem magas 6 liter körüli fogyasztáshoz nyilván hozzájárul a 100 kg-os testsúlyom is, de mindezek ellenére sem tudok sokkal ideálisabb napi bejárós motort elképzelni.
És hogy akkor kezdő, vagy kis motornak számít-e? Akinek ettől nagyobb gépe van, annak nyilván igen, egy robogósnak meg lehet, hogy még nagy is, ezért gondolom azt, hogy ha arra használják, amire való, remek társ tud lenni és meg is lehet becsülni ( nem ide tartozik, de szerintem minden értékünket meg is kellene ). Összegezve, ha ilyenben gondolkozol, találj egy jót és nagyot nem fogsz csalódni.
Széles utat barátaim!
Hibalista
- Villaszimmering, vízhőfok jeladó.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Bandit 600 | Következő motorja? | túra vagy chopper, meglátjuk |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
