Nem csak műgyűjtőknek!
Szöveges ítélet
Szóval ez már szerelem volt első látásra. Még Münchenben láttam ezt a motor az IMOT-on 2004-ben, amikor hivatalosan is bemuttaták. Gondolni sem nagyon mertem, hogy egyszer nekem is lesz egy ilyen. Most vettem úgy két hete. Bemutató darab volt és sikerült egy még elfogadható (de igy is kurva magas) árat kialkudni rá. Ez az egy van belőle az országban ha jól tudom. Szóval a részletek: 1000-es léghűtéses DS Ducati blokk egy kicsit átfésülve. A legkönyebb és legdrágább anyagok a vázban. Öhlins futómű, brutális Brembo fékek. Az egész motor felfoghatatlanúl finoman és szépen irányitható. A súlya csak 20 kilóval nehezebb mint az rs125-é, de a teljesimény 3x. Elképesztő módon szól az ember összes idegvégződéséhez, mind a látvány, mind a hang, mind a vezetési élmény. Nem tudok vele betelni. Egyszerűen csak ülök rajta és vigyorgok a sisakban. Azt gondoltam, hogy ez a vacak ds blokk nem való egy rendes (és bazi drága) sportmotorba. Azt hiszem most már értem, hogy miért választották ezt a blokkot. Nagyon lapos a nyomaték görbéje, tök mindegy hogy másodikban vagy negyedikben vagy úgy tólja ezt a papir könnyű kis motort mint egy mozdony. Mert azért ez egy kis motor. Akkora mint egy 125-ös. Rakodóhely? Viccelsz? Semmi, de még egy icurka-picura sem. A szélvédelme nagyon jó, az ülés poziciója nem túl fárasztó és még alacsony tempónál is kényelmes. Maga az ülés nem kifejezetten a kedvencem. A futómű és a váz egy csoda. Szépen és könnyen fordul, az iven stabil és ez az első motorom, ami érezhető módon túlkormányzott lesz ha hátra ülök a motoron, magyarul ilyenkor kigyorsitásnál sem bőviti annyira az ivet.
Ami nem igazán tetszik az két dolog. Egyrész a gyári dunlop nem tapad rendesen, de ez könnyen orvosolható egy újfajta 2ct garnitúrával. Másrészt a motor járási kultúrája (3000-ig) és indithatósága szögletes egy kicsit. Na meg a tükrök. Az tényleg egy vicc. A 749-es tükre ehhez képes panoráma tükör. Egyszóval imádom és talán most ezt meg is tartom.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
