A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Benelli » TRK 502 (499 cm3)

TRK 502 (499 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

TRK 502

Szöveges ítélet

Egy 600-as Bandit után vettem meg a TRK 502-t. Valami másra vágytam. Valahogy megfogott, hogy ez a trendi. Ahogy az autóknál a SUV a motoroknál a túraenduro a divat, mintha ősszel a ludakkal a motorosok negyven százaléka is elindulna Afrikába. Sokan ragaszkodnak az X verzióhoz, de én kifejezetten az alukerekűt akartam megvenni. Egyrészt, mert bár a kecskeméti tanyavilág futóhomokos földútjain kezdtem motorozni a nyolcvanas években, egyáltalán nem vágyom terepre, másrészt a belsős gumitól is kiráz a hideg. Továbbá nálunk aszfalton is rendelkezésre áll a terep. A gyárilag szerelt Pirelli Angelt pedig pont a magamfajta ügyetlen öregembereknek találtak ki a nagyon gyors fiatalok mellett.
Szóval túramotor kellett. Jó nagy. Ezt tudja.

A gép egyébként egy kényelmes kezes monstrum. A futóműve minden úthibát kimozog. A továbbra is Banditos cimborám irigykedve nézi ahogy teszem bele a kanyarokba komolyabb lassítás nélkül, miközben Ő a lábujjaival is kapaszkodik. Szóval ezzel nem hogy Balkán túrára, vagy Afrikaba, de akár Gyöngyösre is simán el lehet jutni. A hármas úton. Kelet felől. Pirkadatkor.. Az ülések kényelmesek a labtartó enyhén előre van és a hosszú lábaimnak közel. Ezt TomMot mester kézműves nyergével oldotta(m) meg. Néztek is nagyon a Benelli Magyarországnál, ahová 752s-t tesztelni mentem, és ahol szépen fogynak az alacsonyított nyergek, hogy van egy őrült aki 5cm-t(!) magasíttat.
A kétszemélyes utazás is rendben van vele. Én a ludammal 3-500 km-es túrákat szoktam tenni Afrika helyett a dunántúlon, Gerecsében, Pilisben. Nem panaszkodik, pedig nem motorozta végig az életét. A háttámlas felső doboz (SHAD) fotellá alakítja a hatsó ülést. Hála a lentre szerelt kipufogónak oldaldobozból is két teljesértékűt lehet rá tenni. Így 2x38 liter oldalt, és 48 liter fent. Ha egyszer világgá megyünk csak a tüzhely meg a frigó marad otthon.

Ami nem tetszik:
A kétszemélyes használatot hátráltatja a macerás hátsó rugó- és a fényszóró állítás, de biztos vagyok benne, hogy ha kétszer háromszor ennyit szánnék motorra ezekkel nem kéne küzdeni.
Nem szánok.
A gyári szerszámkészlet körmös kulcsát el kell felejteni, mert egy vacak, de pár ezresért tudsz venni jót.
Az esztétikával nincs komoly baj a festés szép a matricák rendben, az idomok pontosak, sehol egy sorja minden idom pontos, szép. DE! Az első villán a borostyánsárga prizmát- és a hátsón a féknyerget tartó lemez egyszerűen vállalhatatlan esztétikailag. Manapság ilyen megoldást traktoron sem látni. Gondolom a következő szériára javítják.

Általános:
A motor 48 ló. Sokan keveslik. Nekem elég. Közel az ötvenhez én motorozni akarok nem pedig győzni. Arra meg megfelel. A Bandittól kicsit tartottam, mert ugye 5000 felett letépi az ember fejét. Aggódtam, hogy egyszer rosszkor jön meg az ereje, én meg elszáradok a szalagkorláton.
A túrák mellett munkába járok vele, ilyenkor hazafelé irány a Gerecse. Az Agostyán-Tarján, meg a Bajna-Héreg kiszellőzteti az irodai stresszt. Több se kell. Egyszer-egyszer ha bajba kerültem kanyarban, mindíg volt annyi tartalék a futóműben és a gumiban, hogy vissza tudjam hozni. Az ember nem is hinné, hogy egy ekkora monstrumon is lehet ilyen keskeny a majrécsík.

Fékek: Van bőven. Az első az én ízlésemnek tökéletes, a hátsón kicsit lehetne direktebb a hidraulikus áttétel. Különösen így hogy van ABS. De lehet, hogy ha végre nem felejtem el feljebb állítani a pedált jó lesz így is. (Itt jegyzem meg, hogy nekem a sokat szidott Suzuki fékkel sem volt bajom.)

Kuplung: Bowdenes, de vajpuha. Nagyon jól eltalálták. Szokni kell, mert fura az erőjátéka és a fogáspontja, de egy egész napos túrázás után sem lesz ínhüvelygyulladásod.

Fogyasztás: Országúton finoman hajtva négy alatt elmegy. Gyakran jött ki 3,6- 3,8 literből. Városban és/vagy erőltetve 4,5.
Alkatrész, szerviz:
A levegőszűrő és a gyertyacseréhez is le kell venni a tankot és ezért szinte az összes műanyagot is. Ezért az ezeket a tétekeket tartalmazó szervizek drágák kicsit a munkaórák miatt.

Még nem kellett semmit vennem, de az importőr oldalán teljes alkatrészlista érhető el robbantott ábrával, cikkszámokkal. Mi lesz ha alapon és a tudományos kíváncsiság kielégítése érdekében lekérdeztem egy- két alkatrészt. DÖBBENETESEN OLCSÓ.

Összegezve szerintem jó vétel. Nagyon szeretem. Az 502 és a 702 szerintem nem enduro. Enduronak kinéző jól kitalált magas építésű kényelmes túramotor. Ha ebben a tudatban vizsgálod nem csapod be magad. Ha valaki tud élni egy Benelli emblémával és használt öt-tízéves motor árán újat szetetne garanciával az nem jár rosszul vele. Ráadásul több helyen is van kipróbálható tesztmotor, hogy ne a hazafelé úton derüljön ki ha nem tetszik valami. A baráti társaságban már több ilyen és ehhez hasonló (Benelli, CFMoto) verda van és panasz nincs. Beindítod megy, azt tudja aminek árulják.

Hibalista

- Nem romlott el semmi

Ide hordtam szervizbe

FiLi Motors

Értékelése: 7

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2023
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 7000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? GSF 600 Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Benelli

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.