TRK 502
Szöveges ítélet
Egy 600-as Bandit után vettem meg a TRK 502-t. Valami másra vágytam. Valahogy megfogott, hogy ez a trendi. Ahogy az autóknál a SUV a motoroknál a túraenduro a divat, mintha ősszel a ludakkal a motorosok negyven százaléka is elindulna Afrikába. Sokan ragaszkodnak az X verzióhoz, de én kifejezetten az alukerekűt akartam megvenni. Egyrészt, mert bár a kecskeméti tanyavilág futóhomokos földútjain kezdtem motorozni a nyolcvanas években, egyáltalán nem vágyom terepre, másrészt a belsős gumitól is kiráz a hideg. Továbbá nálunk aszfalton is rendelkezésre áll a terep. A gyárilag szerelt Pirelli Angelt pedig pont a magamfajta ügyetlen öregembereknek találtak ki a nagyon gyors fiatalok mellett.
Szóval túramotor kellett. Jó nagy. Ezt tudja.
A gép egyébként egy kényelmes kezes monstrum. A futóműve minden úthibát kimozog. A továbbra is Banditos cimborám irigykedve nézi ahogy teszem bele a kanyarokba komolyabb lassítás nélkül, miközben Ő a lábujjaival is kapaszkodik. Szóval ezzel nem hogy Balkán túrára, vagy Afrikaba, de akár Gyöngyösre is simán el lehet jutni. A hármas úton. Kelet felől. Pirkadatkor.. Az ülések kényelmesek a labtartó enyhén előre van és a hosszú lábaimnak közel. Ezt TomMot mester kézműves nyergével oldotta(m) meg. Néztek is nagyon a Benelli Magyarországnál, ahová 752s-t tesztelni mentem, és ahol szépen fogynak az alacsonyított nyergek, hogy van egy őrült aki 5cm-t(!) magasíttat.
A kétszemélyes utazás is rendben van vele. Én a ludammal 3-500 km-es túrákat szoktam tenni Afrika helyett a dunántúlon, Gerecsében, Pilisben. Nem panaszkodik, pedig nem motorozta végig az életét. A háttámlas felső doboz (SHAD) fotellá alakítja a hatsó ülést. Hála a lentre szerelt kipufogónak oldaldobozból is két teljesértékűt lehet rá tenni. Így 2x38 liter oldalt, és 48 liter fent. Ha egyszer világgá megyünk csak a tüzhely meg a frigó marad otthon.
Ami nem tetszik:
A kétszemélyes használatot hátráltatja a macerás hátsó rugó- és a fényszóró állítás, de biztos vagyok benne, hogy ha kétszer háromszor ennyit szánnék motorra ezekkel nem kéne küzdeni.
Nem szánok.
A gyári szerszámkészlet körmös kulcsát el kell felejteni, mert egy vacak, de pár ezresért tudsz venni jót.
Az esztétikával nincs komoly baj a festés szép a matricák rendben, az idomok pontosak, sehol egy sorja minden idom pontos, szép. DE! Az első villán a borostyánsárga prizmát- és a hátsón a féknyerget tartó lemez egyszerűen vállalhatatlan esztétikailag. Manapság ilyen megoldást traktoron sem látni. Gondolom a következő szériára javítják.
Általános:
A motor 48 ló. Sokan keveslik. Nekem elég. Közel az ötvenhez én motorozni akarok nem pedig győzni. Arra meg megfelel. A Bandittól kicsit tartottam, mert ugye 5000 felett letépi az ember fejét. Aggódtam, hogy egyszer rosszkor jön meg az ereje, én meg elszáradok a szalagkorláton.
A túrák mellett munkába járok vele, ilyenkor hazafelé irány a Gerecse. Az Agostyán-Tarján, meg a Bajna-Héreg kiszellőzteti az irodai stresszt. Több se kell. Egyszer-egyszer ha bajba kerültem kanyarban, mindíg volt annyi tartalék a futóműben és a gumiban, hogy vissza tudjam hozni. Az ember nem is hinné, hogy egy ekkora monstrumon is lehet ilyen keskeny a majrécsík.
Fékek: Van bőven. Az első az én ízlésemnek tökéletes, a hátsón kicsit lehetne direktebb a hidraulikus áttétel. Különösen így hogy van ABS. De lehet, hogy ha végre nem felejtem el feljebb állítani a pedált jó lesz így is. (Itt jegyzem meg, hogy nekem a sokat szidott Suzuki fékkel sem volt bajom.)
Kuplung: Bowdenes, de vajpuha. Nagyon jól eltalálták. Szokni kell, mert fura az erőjátéka és a fogáspontja, de egy egész napos túrázás után sem lesz ínhüvelygyulladásod.
Fogyasztás: Országúton finoman hajtva négy alatt elmegy. Gyakran jött ki 3,6- 3,8 literből. Városban és/vagy erőltetve 4,5.
Alkatrész, szerviz:
A levegőszűrő és a gyertyacseréhez is le kell venni a tankot és ezért szinte az összes műanyagot is. Ezért az ezeket a tétekeket tartalmazó szervizek drágák kicsit a munkaórák miatt.
Még nem kellett semmit vennem, de az importőr oldalán teljes alkatrészlista érhető el robbantott ábrával, cikkszámokkal. Mi lesz ha alapon és a tudományos kíváncsiság kielégítése érdekében lekérdeztem egy- két alkatrészt. DÖBBENETESEN OLCSÓ.
Összegezve szerintem jó vétel. Nagyon szeretem. Az 502 és a 702 szerintem nem enduro. Enduronak kinéző jól kitalált magas építésű kényelmes túramotor. Ha ebben a tudatban vizsgálod nem csapod be magad. Ha valaki tud élni egy Benelli emblémával és használt öt-tízéves motor árán újat szetetne garanciával az nem jár rosszul vele. Ráadásul több helyen is van kipróbálható tesztmotor, hogy ne a hazafelé úton derüljön ki ha nem tetszik valami. A baráti társaságban már több ilyen és ehhez hasonló (Benelli, CFMoto) verda van és panasz nincs. Beindítod megy, azt tudja aminek árulják.
Hibalista
- Nem romlott el semmi
Ide hordtam szervizbe
FiLi Motors
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2023 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 7000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | GSF 600 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
